Varautumisesta: Hätäradio
Joo, lähes kaikki on, muttei sitä hätäradiota. Katoin (mm. verkkiksestä), et aika arvokkaita.
Aikoinaan tuli kuunneltua skanneria (ihan pilipalivehje, jostain pårnålehden sivuilta löysin "linkin" .... :))) Sitä tuli kuunneltua, aikaa ennen intiin lähtöä, -85.
Löysin netistä erään skannerin, jossa pitäis kuulua myös FM.
Kysymys: Kuuluuko niistä skannereista enää mitään "muuta" (siis hyöty-ajattelu) vai pitäisikö "tyytyä" johonkin halvempaan? En asu lentokentän lähellä eli sitä liikennettä ei luultavasti kuulu, mutta jotain muuta? (tiedän kyllä, että lähes kaikki radioliikenne on salattu/suojattu).
Joku "maailmanradio"kin kyllä kiinnostaisi. ("hurahdin" aikoinaan tähän nettimaailmaan, tuumin, et oiskohan syytä palata taas .... analogiseen).
Suosituksia otetaan vastaan!
Kommentit (28)
#9:llä hyvä pointti eikä liity edes radioon:
Ukrainassa naisella soi puhelin, venäläiset siellä kysyi: Missä ukr. ovat?
(Tiesi, että venäläiset ovat paikallisella golf-kentällä.) Vastasi siihen, et tuolla, golf-kentällä, ampukaa sinne!
Ampuivat sitten omiaan .... :)))
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen radio käy. Maksaa pari euroa.
Pitää toimia muutenkin kuin laittamalla töpselin seinään. Veivattava radio vaikkapa. Mutta mikä ja mistä?
Temusta löysin veivattavan. Myös taskulamppu-toiminto. Kolmenlainen valo itse asiassa. Pystyy lataamaan puhelimen. Voi ladata sähköllä myös. Jos loppuu sähkö, on siis veivattava. Radio kuuluu hyvin. Temussa eri hintaisia. Tämä maksoi noin kolmekymppiä. Olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen radio käy. Maksaa pari euroa.
Pitää toimia muutenkin kuin laittamalla töpselin seinään. Veivattava radio vaikkapa. Mutta mikä ja mistä?
Temusta löysin veivattavan. Myös taskulamppu-toiminto. Kolmenlainen valo itse asiassa. Pystyy lataamaan puhelimen. Voi ladata sähköllä myös. Jos loppuu sähkö, on siis veivattava. Radio kuuluu hyvin. Temussa eri hintaisia. Tämä maksoi noin kolmekymppiä. Olen tyytyväinen.
Unohdin mainita, että lisäksi aurinkopaneeli lisäksi. Joten kesällä saa energiaa myös auringosta
Vierailija kirjoitti:
SONY ICF506 FM/AM-RADIOosta tämä.
Onks tossa hyvä ääni ja mites kanavien haku luonnistuu?
Googleen vaikka "paristokäyttöinen radio"
https://www.clasohlson.com/fi/Philips-TAR1509-Kannettava-FM-MW-radio,-p…
Vierailija kirjoitti:
Tämä riittänee https://www.prisma.fi/tuotteet/110959407/philips-kannettava-radio-tar15…
Pitäisi päästä testaamaan, jotta voisi antaa näkemyksen.
Hyvää nyt ainakin pieni koko ja paristokäyttö.
Toisaalta, ei tuossa paljoa menetä vaikka olisikin susi.
ap jatkaa:
Esim. tätä mietin:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/777892/Sangean-ATS-909-X2-maail…
Tuolla hinnalla saisi jo skannerin. Eli kumpiko kannattaisi?
Eli ajan takaa sitä, että "kuuleeko" noilla enää mitään muuta kuin FM:n - turha siitä on maksaa, jos ei kuule muuta kuin kohinaa muualta. Hyvä arviointi kyllä tuossa Sangeanissa.
(sori, olen ollut siitä maailmasta poissa jo ... since digi ja siksi kyselen).
Minä ostin omani verkkokauppacomista(? en muista varmaksi...) maksoi 39e muutama vuosi sitten. On pieni ja hyvä, koska siinä on radio mikä toimii pattereilla, mutta jos ei ole saatavilla kammesta voi ladata =toimii myös ilman pattereita. On myös mahdollisuus ladata puhelinta, ja valo --> tällä yhdellä laitteella pärjää pitkälle.