Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutaripalvelut ja alan elinvoima

Vierailija
07.02.2026 |

Onpas hankalaa puhua esimerkiksi huoltovarmuudesta ja alan työllistävyydestä. Jos ei vahingossakaan mainitse, mitä asialle voisi tehdä, niin onnistuisikohan?

Ymmärrän että modet toimivat saamansa ohjeistuksen mukaan, yritän vain löytää itse keinon puhua asiasta sääntöjä noudattaen.

Suutari-, korjausompelu- ja kodinkoneiden korjaus sekä polkupyörien huolto ovat musta tosi tärkeitä turvallisuuteenkin liittyviä aloja. Jos jostain syystä kaikki kauppa rajojen yli menee kiinni, meillä täytyy olla näiden alojen ammattilaisia.

Jos työt vähenee ja vähenee, uusia ihmisiä ei hakeudu näille aloille ja se huolestuttaa mua. Siksi kannatan itse ajatusta, että korjauspalveluiden alv-astetta laskettaisiin. Ihmisiä houkuttaisi korjauttaa olemassaolevia tavaroita enrmmän ja alan elinvoima paranisi. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin netistä kengät jotka olikin ahtaat. Suutari venytti vetoketjullista nahkakenkää niin, että ompeli ensin vetoketjun yli venymätöntä nailonnauhaa, jolloin veto ei rasita vetoketjun hampaita. Sitten hidas venytys useamman päivän ajan.

Hintaa tuli 40 euroa, mutta jäi hyvä mieli. Koska kengän jalkaterä oli sopiva, isompi koko ei ollut oikein vaihtoehto. Nyt sain sopivat kengät ja suutari pienen työkeikan. Olen iloinen! Onneksi on tuollaisia palveluita ja vieläpä lähellä.

Vierailija
2/8 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoketjujen vaihtaminen on tosi työlästä ja siksi arvokasta. Just mietin, raaskisinko viedä korjausompelijalle yhden takin vai yritänkö itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä 17 000 ihmistä on sanonut että alempi alv olisi hyvä.

Vierailija
4/8 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet kantalaput pitäisi vaihdattaa. Taidanpa viedä tänään nyt kun tuli puheeksi. Se ei kai ihan kauheasti maksa?

Vierailija
5/8 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät laadukkaat nahkakengät kun kerran ostaa, niin ne kestää AJOISSA huollettuna 20 vuotta.

Vierailija
6/8 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät laadukkaat nahkakengät kun kerran ostaa, niin ne kestää AJOISSA huollettuna 20 vuotta.

Kyllä! Kotona tehtävä huolto on tärkeää ja suutaria vaativat ongelmat olisi hyvä hoidattaa hyvissä ajoin ennen kuin on ihan pakko.

Vierailija
7/8 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdet kantalaput pitäisi vaihdattaa. Taidanpa viedä tänään nyt kun tuli puheeksi. Se ei kai ihan kauheasti maksa?

Ei maksa. Suutarin työ on yksi niitä rankasti alihinnoiteltuja palveluita.

Vierailija
8/8 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa. Suutarin työ on yksi niitä rankasti alihinnoiteltuja palveluita.

Tehtyyn työmäärään nähden aivan varmasti! Hintoja on kai aika paha nostaakaan tai yhä useampi vaan temuttaa uusia kenkiä sitten parin kuukauden välein :( toi alvin alennus auttaisi edes vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän