Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkkeiden leikkaushaaveet

Vierailija
07.02.2026 |

Jaahas, virkaintiset virkailijat suunnittelee eläkkeiden leikkausta, eli viedään eläkkeiden saajien tulot!!!!

Jos ne tekee noin, tasapuolisuuden nimessä olisi leikattava saman verran palkansaajien palkkoja...eiks niin!!!

Terveisisin pienituloinen eläke-ukko

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkevarat pitää jakaa nuorille ja työttömille. Eläkeläisillä on rahaa muutenkin. 

Vierailija
2/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkevarat pitää jakaa nuorille ja työttömille. Eläkeläisillä on rahaa muutenkin. 

Voit aloittaa tyhjentämällä isoäitisi tilin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te niitä eläkkeitänne ole kokonaan maksaneet itse, eläkeläiset: maksoitte 1990-luvun alkuun asti sillä olettamalla että ihmiset kuolee 65-vuotiaina. Maksoitte pennosia siihen nähden miten pitkään elättekin 1990-luvun jälkeisen terveystiedon ja lääketieteen takia.

Nuoret maksavat tällä hetkellä kaikki eläkkeet, ne 1970-80 luvulla maksetut pennoset on jo menneet ajat sitten eläkkeisiin.

Vierailija
4/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät onko eläkeläisillä rahaa?

Vierailija
5/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et tiedä?

Vierailija
6/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäinen on professorien ja nk asiantuntijoiden osaaminen jos ei mitään muuta keksitä Suomen taloustilanteen korjaamiseksi kuin vuosikymmeniä elämaksuja maksaneiden vanhusten rahojen, suoraan sanottuna, varastaminen. Ikäni olen ollut porvari. Seuraavista vaaleista alkaen ääni menee vasemmistolle. Viime viikon A-studiossa puheenjohtaja Koskela oli ainoa jonka mielipide aiheeseen oli selvä.

Vierailija
7/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te niitä eläkkeitänne ole kokonaan maksaneet itse, eläkeläiset: maksoitte 1990-luvun alkuun asti sillä olettamalla että ihmiset kuolee 65-vuotiaina. Maksoitte pennosia siihen nähden miten pitkään elättekin 1990-luvun jälkeisen terveystiedon ja lääketieteen takia.

Nuoret maksavat tällä hetkellä kaikki eläkkeet, ne 1970-80 luvulla maksetut pennoset on jo menneet ajat sitten eläkkeisiin.

Et sinä minun eläkettäni maksa, vaan työeläkeyhtiö joka sijoitti vuosikymmeniä pulittamani eläkemaksut. Minun YEL- ja MYEL-maksuni olivat 25 % työtuloista.

Vierailija
8/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet on poissa nuorilta ja heidän palkasta nämä otetaan. Vääryys pitää korjata ja omaisuus jakaa uudestaan. Ei vanhat tarvitse kuin kahvia ja puuroa. 

Vierailija
9/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki verolle!

Miksi ihmeessä muita sosiaalitukia (kuten eläke, sairaspäiväraha jne.) voi verottaa, mutta toimeentulo- ja asumistuki on verotuksen ulkopuolella? Sama vero sinnekin kuin eläkkeisiin, 25% on ihan mukava summa annettavaksi verottajalle. 

Jokaisen tulee osallistua talkoisiin, myös toimeentulotukiasiakkaiden!

Vierailija
10/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et tiedä?

Tiedän vain onko MINULLA rahaa, ja autan työtöntä poikaani ja sairasta miniääni jo nyt. Pienestä 1.500e/kk työeläkkeestäni pidätetään veroa 25 %.

Vierailija
11/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä ajattelumallia. Itse tein kovasti töitä opiskelun ohessa ja asuin hirveässä mutta edullisessa kimppakämpässä. Ikinä ei ollut rahaa mihinkään. Olin myös työttömänä, eikä silloinkaan ollut rahaa mihinkään, koska sain vain peruspäivärahaa. Asuin halvimmassa ja siten myös paskimmassa kämpässä mikä löytyi. 
Tilanne koheni kun pääsin duuniin, palkkahan ei toki ollut mikään hyvä, joten siitä kertynyt eläke ei sekään ole hyvä. Nyt jäin taas työttömäksi kuuskymppisenä joten käteen jäävä eläke tulee olemaan piirun verran yli tonnin kuussa. Tämäkö on sun mielestä paljon? 

Vierailija
12/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et tiedä?

Tiedän vain onko MINULLA rahaa, ja autan työtöntä poikaani ja sairasta miniääni jo nyt. Pienestä 1.500e/kk työeläkkeestäni pidätetään veroa 25 %.

Saat liikaa jos rahaa riittää jaettavaksi. Et sinä saa päättää kenelle annat rahaa, raha pitää antaa nuorille töissäkäyville rentoutumiseen 

Vierailija
13/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://stat.fi/fi/julkaisu/cm7wwirn75l9t07wayvazwhm5

Vierailija
14/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki eläkeläiset ole hyvätuloisia. OECD:n mukaan alle 2 486 euroa kuukaudessa tienaava on pienituloinen ja keskieläke Suomessa on 2100 euroa kuukaudessa.

Vierailija
15/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, nämä tullaan leikkaamaan nyt työssäkäyvien (tai vasta opiskelevien) eläkkeistä. Eli niiden, keneltä on jo leikattu palkan ostovoima ihan minimiin, viety kaikki verovähennykset, nostettu eläkeikä taivaisiin ja kaiken lisäksi vielä ruunattu omaisuuden arvo (asuntojen romahtaneet hinnat).  

Sen sijaan nykyiset eläkeläiset jätetään koskematta, eli se porukka joka on päässyt eläkkeelle 60+ vuotiaana, nauttinut superkertymästä ja on maksanut ylisuurista eläkkeistään vain murto-osan.

Vierailija
16/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäinen on professorien ja nk asiantuntijoiden osaaminen jos ei mitään muuta keksitä Suomen taloustilanteen korjaamiseksi kuin vuosikymmeniä elämaksuja maksaneiden vanhusten rahojen, suoraan sanottuna, varastaminen. Ikäni olen ollut porvari. Seuraavista vaaleista alkaen ääni menee vasemmistolle. Viime viikon A-studiossa puheenjohtaja Koskela oli ainoa jonka mielipide aiheeseen oli selvä.

Ei voi varastaa sellaista, mitä ei ole. Eläkerahastojen vastuuvelka ylittää rahastojen varat 700 miljardilla.  Tuota velkaa tuskin kukaan varastaa.

Vierailija
17/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et tiedä?

Sinua on ku*ettu. Minä maksan 2000 €/kk eläkkeestäni veroa 15%.

Vierailija
18/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyspyllätys - populistiset kannanotot tulevat vasemmalta.

Vierailija
19/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki verolle!

Miksi ihmeessä muita sosiaalitukia (kuten eläke, sairaspäiväraha jne.) voi verottaa, mutta toimeentulo- ja asumistuki on verotuksen ulkopuolella? Sama vero sinnekin kuin eläkkeisiin, 25% on ihan mukava summa annettavaksi verottajalle. 

Jokaisen tulee osallistua talkoisiin, myös toimeentulotukiasiakkaiden!

Pienimmistä eläkkeistä ei mene veroa.

Vierailija
20/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te tollot menette provoihin. Jo saatuihin eläkkeisiin ei voida koskea kuin verotuksen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme