Olen ihan tavallinen yh ja sairaanhoitaja pk-seudulta. Palkka on riittävä, ja sillä pärjää paremmin kuin hyvin
Työskentelen yliopistosairaalassa. Kokemuslisien kanssa ja pari sunnuntaita tai yötä/kk työskentelevänä, jää verojen jälkeen käteen kolmisen tonnia. Siihen sitten vielä lapsilisiä ja elatuksia yht 1000 e. Vuokralla turvallisesti tässä radan varrella joten autoakaan ei tarvitse. Pakolliset kulut elämässä on vuokra, netti, puhelin, sähkö. Säästöön menee tonni joka kk.
Muita tyytyväisiä hoitajia?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet silti keskimäärin yh-paska, vaikka vähemmistö onkin sitä ilman omaa syytä.
Voi ei. Voimia! Parane pian Ajattelin että olisiko sinulle ketään jolle vaikka soittaa?
Ap
Taisi mennä yli hilseen. No yh sairaanhoitajalta ei voi paljoa odottaakaan.
Kateellinen. Itse olen yh ja tienaan noin 1000 euroa kuussa. Olen onnellinen Ap:n puolesta. Joku päivä voin kenties olla onnellinen itsenikin puolesta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, joilla on töitä pärjää hyvin ja säästöön tosiaan jää se tonni kuussa.
Jos palkka on esim. 1500e/netto niin pärjää hyvin ja säästöön jää tonni?
No, kyllä siitäkin pitää vähintään se 500e jäädä, jos nuukasti elää. Ne, jotka on toimeentulotuella saavat asumisen + 600e eli noin tonnin netto, jossakin vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsi vuorotyöntekijöiden päiväkodissa yö - ja iltavuorot?
Voisiko jopa lasten isä hoitaa? Ennenkuulumatonta!!!
Ei yh-äideillä ole lapsen isää kuvioissa enää mukana. Muutenhan hän ei olisi yh.
Isällä on ihan normaalit tapaamisoikeudet vaikka huoltajuus olisi äidillä. Mutta ethän sinä mistään mitään ymmärrä.
Tapaamisoikeuden eivät tarkoita sitä, että lapset ovat aina yövuorojen aikana isällään. Tällöin olisi jo yhteishuoltajuus. Sinäkään et näytä ymmärtävän mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yh-äideillä ole lapsen isää kuvioissa enää mukana. Muutenhan hän ei olisi yh.
Isällä on ihan normaalit tapaamisoikeudet vaikka huoltajuus olisi äidillä. Mutta ethän sinä mistään mitään ymmärrä.
Tapaamisoikeuden eivät tarkoita sitä, että lapset ovat aina yövuorojen aikana isällään. Tällöin olisi jo yhteishuoltajuus. Sinäkään et näytä ymmärtävän mitään.
Mistäs sinä kenenkään tapaamissopimuksista tiedät? Et oikeasti ymmärrä mitä eroa on yksin- ja yhteishuoltajuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei muka olisi? Yh vaan maksaa kaiken, ei ne isät minnekään katoa.
Kyllä ne useimmiten katoaa, jollei ole yhteishuoltajuutta. Nykypäivänä on harvinaista olla yh ja toinen vanhempi kuitenkin kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi pitää saada jotain tukia 1000e/kk, jos tienaa nettona 3000e.
Itse saan osa-aikatyöstä (tunteja leikattiin) 1000e/kk bruttona, kun käy 5 päivänä viikossa töissä, enkä saa mitään tukia.
Lapsilisät maksetaan kaikille ja onhan lapsen toinen vanhempi aina elatusvelvollinen, jollei ole yhteishuoltajuus.
Yhteishuoltajuudella ei ole mitään tekemistä elareiden kanssa.
Täällä on kyllä tyhmiä ja tietämättömiä ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos olet yh,
Kuka lapsiasi hoitaa nuo päivät ja yöt?
Kuka on - noin joustavasti ja jatkuvasti - elämässänne?
Et ole totaali-yh.
Varmaan hyväksikäyttäjä jotain lähisukulaistaan esim. äitiään.
Menehän nyt vaikka hieman ulkoilemaan kun mukava kelikin on. Lapset jo isoja, ja oma äiti pätköttänyt haudassa 10 vuotta.
Ap
No ei niistä sitten enää kauan tule lapsilisiä eikä elatusmaksujakaan.
So? Ei niitä sitten pidä kauaa elättääkään.
Kyllä opiskelevaa lasta pitää elättää, jollei vanhemmat sitten ole täysiä kusipäänarsisteja. Hyvät vanhemmat kyllä huolehtivat taloudellisesti myös nuorista aikuisista lapsistaan, jos/kun he ei eivät itse ole persaukisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä täyttä työviikkoa tekevällä palkka on 1500 euroa/kk? Kannattaa olla yhteydessä ammattijärjestöösi.
(Olisi ainakin kannattanut vähän opiskellakin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä täyttä työviikkoa tekevällä palkka on 1500 euroa/kk? Kannattaa olla yhteydessä ammattijärjestöösi.
No ainakin minulla on vasta vähän aikaa sitten netto ylittänyt 1 500 egee. Olen toki pelkkä tiskillä seisoja, mutta näin. Silti on turvattu tulevaisuus, kun on jo 20-vuotiaasta asti tehnyt fiksuja valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse saan osa-aikatyöstä (tunteja leikattiin) 1000e/kk bruttona, kun käy 5 päivänä viikossa töissä, enkä saa mitään tukia.
Lapsilisät maksetaan kaikille ja onhan lapsen toinen vanhempi aina elatusvelvollinen, jollei ole yhteishuoltajuus.
Jos lapset ovat 50/50 kummallakin vanhemmilla on samat tulot on kyllä aika kumma, jos toinen vanhemmista maksaa elatusta? Haluan tietää missä tuomioistuimessa tämä on päätetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin minulla on vasta vähän aikaa sitten netto ylittänyt 1 500 egee. Olen toki pelkkä tiskillä seisoja, mutta näin. Silti on turvattu tulevaisuus, kun on jo 20-vuotiaasta asti tehnyt fiksuja valintoja.
Työnantajasi on kyllä ihan riistäjä tai sitten sinulla on väärä ennakkoveroprosentti. Ole yhteydessä liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Montako tuntia teet viikossa? Yllävän moni tekisi lyhennettyä jos duunit antaisi mahdollisuuden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset ovat 50/50 kummallakin vanhemmilla on samat tulot on kyllä aika kumma, jos toinen vanhemmista maksaa elatusta? Haluan tietää missä tuomioistuimessa tämä on päätetty.
Jos ja jos. Besserwisserille tiedoksi: yhteishuoltajuudella ei ole mitään tekemistä elareiden kanssa. Toki, jos vanhemmat ovat keskenään sopineet muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajasi on kyllä ihan riistäjä tai sitten sinull
Katso vaikka Maran tes, ihan on laillista.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää, kun sairaanhoitajat seuraavan kerran vinkuvat palkankorotuksia.
Sulle varmasti hyvin käyttökelpoinen tieto
Lapsilisät ja elatusmaksut 1000€/kk?
Säästöön joka kuukausi 1000€, jos tuon olet tehnyt viimeiset 10 vuotta, niin sinulla on 120.000 euron nettovarallisuus ja asut vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, että lapsilisät maksetaan miljonääreillekin ja kun miljonärit eroavat, maksaa toinen vanhempi toiselle elatustukea. Jos maksajalla ei ole rahaa, Kela maksaa, mutta perii rahat maksajalta.
Sun kannattaa tehdä muutama mukula, niin alat saada lapsilisiä ja erota, että saat elareita. Siitä vaan yhtymään iloisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oli yh niin mun nettopalkka oli 1400e. En saanut asumistukea.
Mitä pahaa tuossa kysymyksessä oli? -eri