Mitkä paikat peset suihkussa? Kiusallinen totuus suomalaisten hygieniasta paljastui lääkäri hämmästyi: Ne pitää pestä joka suihkukerta
Luin tämän jutun ja ihmettelin, että mitä ihmiset pesee, jos eivät pese esim kainaloitaan joka suihkukerralla.. miksi mennä suihkuun jos ei pese kainaloita?
Itse huuhtaisen päivittäin kauttaaltaan, joka kehonosan, jos jotain jättäisin pesemättä niin se olisi hiukset, ei kainalot tai varvasvälit.
Kommentit (92)
Myönnän, etten koskaan ole pessyt varpaidenvälejä erikseen. Muuten pesen joka paikan jokaisella suihkukerralla.
Kaikki paikat pesen suihkussa joka ilta. Paitsi hiukset vain kaksi kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ylhäältä alas, hiukset, kainalot, ass crack ja nivuset, reidet, pohkeet ja varpaat.
Sukuelimet täytyy myös pestä.
Vierailija kirjoitti:
Pesen ainoastaan polvet.
No tämä. Kerran pesin kainaloni ja persvakoni muistaakseni 2004 ja sain heti jonkin aivan saatanallisen syyhykutkan.
Vierailija kirjoitti:
Emmä mitää varvasvälejä erikseen talvisin pese. Siinähän ne viruttuu suihkussa itsekseen. Vasta sitten pesen jos ovat likaiset ja mihin nuo nyt sukissa ja kengissä kovasti likaantuisivat.
Kesällä pesen jalat ja varpaat kun kulkee paljain jaloin ja sandaaleissa.
Onkin keväällä melkoinen näky, kun paljastatte kavionne sandaaleissa.
Minä pesen kaikki suihkussa; ei kukaan voita mua suihkussakäynneissä
Justhan ihotautilääkäri selitti tuossa lehdessä ettei varpaidenvälejä tarvitse hinkata vaan puhdistuvat suihkussa muutenkin. 😄 Ainakin jos käy päivittäin suihkussa. Että taas on suihkuteltu väärin! 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Minun jalat ei hikoa oikeastaan ollenkaan, eikä ole tiiviit varvas välit. Ei niitä tarvitse mitenkään erityisemmin pestä, sen enemmän kuin vaikka polvia.
Sukista ja kengistä irtoaa likaa jalkoihin joten jalkojen päivittäinen pesu ja muu huoltaminen on kyllä ihan tarpeellista ja kovettumatkn pysyvät pois eikä jalkojen iho halkeile jos jalkoja hoidetaan hyvin sen lisäksi, että käytetään kuhunkiin tilanteeseen ja omaan jalkaan hyvin sopivia jalkineita.
Vaihdan päivittäin puhtaat sukat, enkä ikinä käytä kenkiä ilman sukkia. Ei ole kovettumia eikä juuri käsien ihoa paksumpaa jalkapohjien ihoa. En tarvitse edes rasvaa kun kävelen paljon ja käytän aina villasekoitesukkia.
Jalkaongelmaiset ei taida ymmärtää että on myös ihmisiä joilla jalat ei yksinkertaisesti tarvitse minkäänlaista erikoishuomiota.
En pese erikseen ihoa esim reidestä tai vatsasta enkä taipeita kuin nivuset. Muutoin pesen kaikki. Tuota en tule koskasn ymmärtänään että alapään poimuja ei pestäisi saippualla vaan vedellä. Se kyllä jää haisemaan jos ei pese. Sen sijaan sisempien h huulien sisäpuolta ei tietenkään pestä kuin vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylhäältä alas, hiukset, kainalot, ass crack ja nivuset, reidet, pohkeet ja varpaat.
Sukuelimet täytyy myös pestä. Kummatkinko? En minä tahtoisi ainakaan, kuin toiset niistä
Vierailija kirjoitti:
Justhan ihotautilääkäri selitti tuossa lehdessä ettei varpaidenvälejä tarvitse hinkata vaan puhdistuvat suihkussa muutenkin. 😄 Ainakin jos käy päivittäin suihkussa. Että taas on suihkuteltu väärin! 😭
Mutta jalkaterät pitää pestä joka kerta?
Kerran viikossa kaikki.