Mitkä paikat peset suihkussa? Kiusallinen totuus suomalaisten hygieniasta paljastui lääkäri hämmästyi: Ne pitää pestä joka suihkukerta
Luin tämän jutun ja ihmettelin, että mitä ihmiset pesee, jos eivät pese esim kainaloitaan joka suihkukerralla.. miksi mennä suihkuun jos ei pese kainaloita?
Itse huuhtaisen päivittäin kauttaaltaan, joka kehonosan, jos jotain jättäisin pesemättä niin se olisi hiukset, ei kainalot tai varvasvälit.
Kommentit (64)
Pesen joka kerta kaikki ne tärkeät paikat.
Vierailija kirjoitti:
Siis ällöttävää, jos ihmiset kastautuu suihkun alla saippuoimatta edes kainaloitaan (what?!?) ja pyyhkivät sen jälkeen liat pyyhkeeseen.
Satavuotta sitten x peseytyi juuri noin että ei erikseen sippuoinut kainaloita ja varpaitaan.. piti opettaa..
Vierailija kirjoitti:
Pippeli nyt on ainakin pakko pestä joka päivä. Aikalailla p erse myös
Ootko tosissasi
Vierailija kirjoitti:
Siis ällöttävää, jos ihmiset kastautuu suihkun alla saippuoimatta edes kainaloitaan (what?!?) ja pyyhkivät sen jälkeen liat pyyhkeeseen.
Siitä voi aika hyvin päätellä kuinka hyvin peseytyy, miten nopeasti pyyhe alkaa haista pahalle. Jos olet oikeasti puhdas niin ei se pyyhe kovin äkkiä likaannu.
Vierailija kirjoitti:
Jos en käy suihkussa joka päivä, niin ihoa alkaa kutittaa kauttaaltaan, joten mahdotonta vältellä.
Mutta ihotyyppi ratkaisee.
Sama täällä.
Lapsena ja nuorena saarnattiin, että älä peseydy atoopikkona niin paljoa, mutta atooppinen iho alkoi parantua ihan merkittävästi, kun aloin käydä kunnon päästä varpaisiin saippuasuihkussa vähintään kerran päivässä ellei useammin jos hikoilee oikein kunnolla.
Miksi varpaanvälit pitää erikseen hinkata? Saippuavesihän valuu sinne koko suihkun ajan, eikö se riitä?
Tiedän, ettei puolisoni pese jalkojaan, vaan kuvittelee niiden puhdistuvan suihkussa seistessä. Eikä myöskään kuivaa pyyhkeellä muuta kuin jalkapöydät. Kerran tein sen virheen, että mainitsin asiasta. Voi ristus kun loukkaantui.
Ja hänelle on edelleen täysi mysteeri, miksi jalkansa, sukkansa ja kenkänsä haisevat niin pahalle. Minä kuuntelen näitä jupinoita tonnin setelinä.
Ja on muuten niin fiksu mies. Vissiin poikkeus vahvistaa säännön.
Suihku aamuin illoin, pesu sienellä ehkä kerran puolessa vuodessa. Jalat kuorinta-aineella noin kerra kuukaudessa, virkistää levottomia jalkoja. Mitäpä sitä enempää hinkkaamaan itseään hinkkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin yhden muijan deittailun kun se ei koskaan peseytyessä muuta kuin seistä tökötti suihkun alla. Vähän käänteli päätä puolelta toiselle, siinä kaikki. Kyllä haisi aina kaikki paikat. Muuten oli siisti ja ihan fiksun oloinen, ikävä kyllä.
Mä taas lopetin uimahallissa käymisen, koska huomasin siellä monen peseytyvän juuri noin.
Joo, ihan yleistä on. Valitettavasti. Harmittaa se deitti, koska se oli muuten kiva. Mutta ei vaan kehdannut sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi varpaanvälit pitää erikseen hinkata? Saippuavesihän valuu sinne koko suihkun ajan, eikö se riitä?
Pitää suihkuttaa välit. Ei tarvi aina hinkata niitä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ettei puolisoni pese jalkojaan, vaan kuvittelee niiden puhdistuvan suihkussa seistessä. Eikä myöskään kuivaa pyyhkeellä muuta kuin jalkapöydät. Kerran tein sen virheen, että mainitsin asiasta. Voi ristus kun loukkaantui.
Ja hänelle on edelleen täysi mysteeri, miksi jalkansa, sukkansa ja kenkänsä haisevat niin pahalle. Minä kuuntelen näitä jupinoita tonnin setelinä.
Ja on muuten niin fiksu mies. Vissiin poikkeus vahvistaa säännön.
Luin tätä huuli pyöreänä, mä olen naisversio miehestäsi! Mullakin jalat ja kengät herkästi haisee mutta miten se nyt pesuun liittyy, jalat puhdistuu suihkussa seistessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en käy suihkussa joka päivä, niin ihoa alkaa kutittaa kauttaaltaan, joten mahdotonta vältellä.
Mutta ihotyyppi ratkaisee.
Sama täällä.
Lapsena ja nuorena saarnattiin, että älä peseydy atoopikkona niin paljoa, mutta atooppinen iho alkoi parantua ihan merkittävästi, kun aloin käydä kunnon päästä varpaisiin saippuasuihkussa vähintään kerran päivässä ellei useammin jos hikoilee oikein kunnolla.
Atoopikko alkaa haista härskiintyneelle rasvalle, jos samat rasvat päällä monta päivää.
Kainalot ja pylpyrä päivittäin, jos ei ole hikoillut. Muuten koko ruppi. Turha jynssätä saippualla talvikuivaa nahkaansa.
T.Raikas
Meidän perheessä ei kellään haise jalkahiki, vaikka ei niitä suihkussa hinkatakaan. Joka päivä käydään suihkussa.
Ehkä just se huuhtaisu ei riitä, vaan pitää pestä. Ex aina ilmeisesti huuhtaisi kainalonsa, koska suihkun jälkeenkin ne haisivat yhtä pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi aika hyvin päätellä kuinka hyvin peseytyy, miten nopeasti pyyhe alkaa haista pahalle. Jos olet oikeasti puhdas niin ei se pyyhe kovin äkkiä likaannu.
No niin eli kainalot ym pitää pestä. Seuraavaksi lääkärin täytyy kertoa, että myös pyyhe pitää vaihtaa usein. Mikäköhän on vaikeaa käyttää saippuaa ja pesukonetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin yhden muijan deittailun kun se ei koskaan peseytyessä muuta kuin seistä tökötti suihkun alla. Vähän käänteli päätä puolelta toiselle, siinä kaikki. Kyllä haisi aina kaikki paikat. Muuten oli siisti ja ihan fiksun oloinen, ikävä kyllä.
Mä taas lopetin uimahallissa käymisen, koska huomasin siellä monen peseytyvän juuri noin.
No ei kai kukaan uimahallissa toisten edessä paikkojaan levittele! Kunnon pesu kotona ennen ja jälkeen.
Mitäs eivät laita yksityisiä suihkukoppeja! Ällöttävää muutenkin joutua näkemään jotain randomtyyppejä alasti.
Mistä moinen estoisuus? Aina täällä on ihan alasti oltu pesutiloissa ja saunassakin jopa.
Vierailija kirjoitti:
Suihku aamuin illoin, pesu sienellä ehkä kerran puolessa vuodessa. Jalat kuorinta-aineella noin kerra kuukaudessa, virkistää levottomia jalkoja. Mitäpä sitä enempää hinkkaamaan itseään hinkkaamaan.
Lutra hinkkaaja. Rajansa se on peseytymiselläkin.
Ihmekös monen pyyhkeet haisee kuolemalle. Itse käyn päivittäin kunnon pesulla ja pyyhe tuoksuu puhtaalta vielä pyykkiin laitettaessakin.