Onko naisia vihaavan ja halveksivan miehen äitisuhde kunnossa?
Kommentit (45)
Suurin osa pojista ottaa käyttäytymis malleja isältään joten jos on huonosti käyttätyvä poika naisen syy, miksi valitsit sen miehen lapsiesi isäksi. ja tämä käytös malli jatkuu aikuisuuteen omiin parisuhteisiin niin naiset miksi🤨🤔 olisit valinut eri miehen.🤨🤔😀
Äiti on aivan eri asia kuin vieras nainen. Vieras nainen ei kiinnosta, koska vieraan miehen ja naisen alkuunpanema. Ne tulevat mieleen ja kiinnostus menee.
Mä en usko ollenkaan näihin yleistyksiin. Ei nykynaiset ole mitään empaattisia hyysääjiä todellakaan. Itse kyllä pidän kuria ja karaisen sukupuolesta riippumatta vaikka olen äiti enkä isä. Opetan lapsille että tavalla tai toisella heikompaa suojellaan, eikä mm. toisen sukupuoli tai muut ominaisuudet kuulu muille, henkilö on aina henkilö. Tunnen paljon isiä jotka ovat luonteeltaan pehmeämpiä ja huolehtivaisrmpia kuin minä. Ei katso sukupuolta vaan persoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei äiti ole kaikkeen syyllinen.
Juuri näin. Olen huomannut, ne miehet, jotka vihaa naisia. Niillä on usein henkisesti heikko, alistettu äiti.
Kumpikin on tärkeitä pojalle: isä ja äiti. Poika ja nuori mies etsii esikuvia, jotain laumanjohtajaa jota voi katsoa ylöspäin ja jolta saa hyväksyntää. Miehet on hierarkisia laumaeläimiä. Naiset ei niinkään.
On myös haittaa, jos poika kasvaa äidittömänä. Äidillä on tärkeä merkitys pojalle tunteiden sanoittajana. Äiti puhaltaa pipin pois kun taas iskän tehtävä on karaista poikaa: nouse ylös, ei pieni naarmu menoa haittaa, kun on hauskaa". Poika joka kasvaa ilman äitiä voi jäädä tunnekylmäksi. Kyse ei ole etteikö hän tuntisi syvästi mutta hänen on vaikea tunnistaa tunteitaan ja eläytyä muiden tunteisiin. Hän on ehkä miehekäs mutta voi ahdistua ja sulkeutua aina kun nainen purkaa hänelle tunteitaan. Tosin tämä on inkkeleilläkin mutta eri syystä.
Äiti antaa pojalle tunnekielen ja empatian isä miehekkyyden, kurin ja auktoriteetin ja kyvyn hallita tunteitaan.