Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisia vihaavan ja halveksivan miehen äitisuhde kunnossa?

Vierailija
05.02.2026 |

Osaako joku tietävämpi kertoa?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa pojista ottaa käyttäytymis malleja isältään joten jos on huonosti käyttätyvä poika naisen syy, miksi valitsit sen miehen lapsiesi isäksi. ja tämä käytös malli jatkuu aikuisuuteen omiin parisuhteisiin niin naiset miksi🤨🤔 olisit valinut eri miehen.🤨🤔😀

Vierailija
42/66 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on aivan eri asia kuin vieras nainen. Vieras nainen ei kiinnosta, koska vieraan miehen ja naisen alkuunpanema. Ne tulevat mieleen ja kiinnostus menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko ollenkaan näihin yleistyksiin. Ei nykynaiset ole mitään empaattisia hyysääjiä todellakaan. Itse kyllä pidän kuria ja karaisen sukupuolesta riippumatta vaikka olen äiti enkä isä. Opetan lapsille että tavalla tai toisella heikompaa suojellaan, eikä mm. toisen sukupuoli tai muut ominaisuudet kuulu muille, henkilö on aina henkilö. Tunnen paljon isiä jotka ovat luonteeltaan pehmeämpiä ja huolehtivaisrmpia kuin minä. Ei katso sukupuolta vaan persoonaa. 

Vierailija
44/66 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei äiti ole kaikkeen syyllinen.

Juuri näin. Olen huomannut, ne miehet, jotka vihaa naisia. Niillä on usein henkisesti heikko, alistettu äiti. 

Vierailija
45/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihetta olen miettinyt myös, omakohtainen kokemus, mutta äitisuhteen vaikutus mieheen ei varsinaisesti minulle valjennut ikinä. Eli minulla oli avomies, joka kohteli minua kuin roskaa, puhui halventavasti, huusi, nimitteli, alisti, kontrolloi ja petti.

Äitiään hän liehakoi ja esim. suorastaan lässytti tälle puhelimessa. Meni tekemään äidille palveluksia heti kun tämä pyysi ja oli luonaan usein yötä.

Oli siis äitinsä tossun alla, ja vihasi sitä. Ei kuitenkaan uskaltanut sanoa asiasta äidilleen ja kosti kokemansa vääryydet puolisolleen.

Vierailija
46/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa pojista ottaa käyttäytymis malleja isältään joten jos on huonosti käyttätyvä poika naisen syy, miksi valitsit sen miehen lapsiesi isäksi. ja tämä käytös malli jatkuu aikuisuuteen omiin parisuhteisiin niin naiset miksi🤨🤔 olisit valinut eri miehen.🤨🤔😀

Näistä on tehty paljon tutkimuksia.

Lapset tosiaan imevät itseensä lapsuudenperheen käytäntöjä ja ilmapiiriä.

Jos isä kohtelee vaimoaan huonosti, tekee poika samoin omalle vaimolleen. Tytär puolestaan etsii isäänsä muistuttavan miehen, sillä se tuntuu tutulta. Hän myös helposti kuvittelee, että kaikki miehet ovat sellaisia.

Irtautuminen tuosta sukupolvien perimästä vaatii paljon. Siksi vain harvat onnistuvat siinä.

Sama toimii toisinkin päin. Jos äiti on kontrolloiva, väkivaItainen tai muuten kamala, etsii hänen poikansa samanlaisen vaimon, ja luulee että kaikki naiset ovat sellaisia.

Vierailija
47/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni enemmän tyypillistä on se, että naisia huonosti kohtelevan miehen suhde äitiinsä on ärtynyt ja alistunut samalla kun hän yrittää epätoivoisesti edelleen aikuisena hakea isänsä hyväksyntää.

Vierailija
48/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen hulluuden aikanahan vaikkapa rasse voi olla sellainenkin, joka ei pidä roadmanien toiminnasta.

Samaten valehtelevista ja kieroilevista jos ei pidä niin on sitten "naisvihaaja"

Vierailija
49/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei se äitisuhde tähän liity. Mutta katkeruus syntyy kahdesta asiasta: a) siitä ettei kumppania löydy b) potentiaalisetkin on rumia. 
Mä tiedän että tuohon on sata vastausta, että miksi noin on. Sehän ei silti itse asiaa muuta. Kyllä mua on vituttanut ihan ääri paljon noi asiat. Tosi tosi huonot mahkut mihinkään suhteeseen ja jopa treffeihin. Ja sit jos joku onkin siinä liipasimella, niin ruma ja epäseksikäs kanapersetukkainen pullero se enempi-vähempi sitten kuitenkin on. Ei kiihota kunnolla, vaan sekin pitää tehdä vähän puoliksi väkisin. Tulispa nyt vaan nopeesti ne ihmisrobotit. 

Vierailija
50/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaverina kolmikymppinen, pitkä ja erittäin hyvännäköinen, tyylitietoinen mies. Hän ei kuulemma millään löydä itselleen parisuhdetta. Kun paremmin tutustuimme, hän kertoi, että edellyttää naiselta perinteisiä sukupuolirooleja. Mies asuu Helsingissä ja on pienituloinen.

Olen yli 15 vuotta häntä vanhempi, ja hän hakeutuu jatkuvasti seuraani juttelemaan kaikista mahdollisista aiheista (ei työasioista). Lisäksi on kehunut minua julkisesti hyvin äidilliseksi. Olen miettinyt aloituksessa esitettyä kysymystä paljon.

Vierailija
51/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ei se äitisuhde tähän liity. Mutta katkeruus syntyy kahdesta asiasta: a) siitä ettei kumppania löydy b) potentiaalisetkin on rumia. 
Mä tiedän että tuohon on sata vastausta, että miksi noin on. Sehän ei silti itse asiaa muuta. Kyllä mua on vituttanut ihan ääri paljon noi asiat. Tosi tosi huonot mahkut mihinkään suhteeseen ja jopa treffeihin. Ja sit jos joku onkin siinä liipasimella, niin ruma ja epäseksikäs kanapersetukkainen pullero se enempi-vähempi sitten kuitenkin on. Ei kiihota kunnolla, vaan sekin pitää tehdä vähän puoliksi väkisin. Tulispa nyt vaan nopeesti ne ihmisrobotit. 

Lol, tätä miesten logiikkaa. Alan vihaamaan kaikkia naisia, koska olen itse vapaaehtoisesti lähtenyt treffeille naisen kanssa jonka kanssa en oikeasti haluaisi treffeille.

Tämän perusteella sanoisin, että naisviha johtuu keskimääräistä huomattavasti alemmasta älykkyysosamäärästä.

Vierailija
52/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa asiaan voi vaikuttaa monikin asia. Toinen osapuoli voi olla huono itse, päihdeaineet, muut mielenterveys/fyysiset ongelmat, elämän tilanne, huonot kokemukset, ei tule toimeen kaikkien naisten kanssa, voi projektoida omaa huonoa oloa... sama pätee mieheen kuin naiseen monta eri syytä voi olla. Miksi vihaa miestä tai naista.

Vierailija
54/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos äiti on huono ei meinaa että kaikki naiset on huonoja. T mies joka on ollut kaveri 20 vuotta melkein naisen kanssa. Oma äitini oli fyysisesti väkivaltainen ennenkuin itaensö tappoi. Mutta ei ei todellakaan kaikki naiset ole huonoja tai että minun ainakaan niitä pitäisi vihata. Osa on oikein herttaisia ja mukavia sitten on muutama tosi mulkerokin siellä joukossa ihan samallalailla niinkuin miehissäkin. Osa on vielä oikein mulkeroita pahana päivänä mutta yli 90% ajasta ovat sittdn todella ihania. Et kyl nyt ei ole välttämättä huonosta äiti suhteesta tämä kiinni.

Vierailija
55/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tällaisia aloituksia tehtailevan isäsuhde kunnossa? 🤔

Taisi mennä ihon alle

Vierailija
56/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää nyt se Freud sinne kuoppaan mihin kuuluukin. Saattoipa herralla itsellä olla traumaattinen äitisuhde, kun kaiiki ongelmat tuntuvat jollakin tavalla nivoutuvan äitiin hänen opeissaan. Kokaiinipöllyssä näitä teorioita suolti.

Vierailija
57/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä SINÄ olet naisten mielestä niin ruma sekä päältä että sisältä ettei kukaan kauniimpi sinusta kiinnostu.

Ehkä he puhuu sinun selän takana sinusta yhtä rumasti. Ja aivan syystä karttavat. Kuvottava olet.

Mitenhän on se sinun äitisuhde.

Lika barn leka best.

Vierailija
58/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku iso vikahan tollasen päässä on, mutta onneks se näkyy jo ulospäin tai muutamassa sanassa kanssakäymisessä niin jää yksin. Ei pääse lisääntymään ja sairastuttamaan muita.

Luonnonvalintaa.

Vierailija
59/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko naisviha sitä että kritisoi sannamarinia?

On, sekin.

Näille demarifemakkokantturoille, jotka täällä päivystää ja kela elättää 100%sti, on naisvihaa kun käskee ne töihin tienaamaan itse oma elantonsa ja toteuttamaan sitä "tasa-arvoaan" mitä kaulat pitkällä joka välissä raakkuvat.

Vierailija
60/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihetta olen miettinyt myös, omakohtainen kokemus, mutta äitisuhteen vaikutus mieheen ei varsinaisesti minulle valjennut ikinä. Eli minulla oli avomies, joka kohteli minua kuin roskaa, puhui halventavasti, huusi, nimitteli, alisti, kontrolloi ja petti.

Äitiään hän liehakoi ja esim. suorastaan lässytti tälle puhelimessa. Meni tekemään äidille palveluksia heti kun tämä pyysi ja oli luonaan usein yötä.

Kuulostaa narsistiäidin kultapojalta. Enpä silti usko että kummankaan puolelta tuossa on rakkaudesta kyse vaan ennemmin lojaaliudesta ja liittolaisuudesta. Näytelmästä joka palvelee kummankin kuvitelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi