Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyn kaupassa 6 krt viikossa ja olen maksanut kortilla viim 25 vuotta, ja AINA se on onnistunut

Vierailija
05.02.2026 |

Miten on mahdollista että te käteistä käyttävät kääkät muka törmäätte tämän tästä siihen ettei kortit toimi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt korttia ehkä 35 vuotta ja sama. 

Vierailija
2/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on kelarottia joilla on pimeitä tuloja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noi käteisdinot ovat kohta muinaismuistoja. Kaiken voi nykyään maksaa ilman käteistä.

Vierailija
4/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kaupoissa ollut joskus katkoksia. K-market. Lisäksi osa haluaa maksaa yöllä taksin sairaalasta, voi olla pankin huoltokatko. Joillakin käteinen voi olla ainoa mahdollinen varajuttu.

Vierailija
5/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei todennäköisesti ole OP:n, tai Danske bankin korttia.

Vierailija
6/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sattui kohdalle ettei Nordean kortit toiminut. Maksoin kaverinkin lounaan sitten kun itsellä eri pankki. Sain myöhemmin lounaan  takaisin. Onhan noita uutisia välillä ettei toimi. 

Vierailija
7/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä palstan korttia käyttävillä kaunista kieltä.  

Vierailija
8/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä montaa vuotta ole kun ei kortti toiminut. Piti hakea käteistä.

Vierailija
9/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä palstan korttia käyttävillä kaunista kieltä.  

Eikä älykkyyskään kovin korkea. Eivät osaisi varmaan edes laskea itse. Onhan se kortti silloin hyvä olla käytössä.

Vierailija
10/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on sattunut. Oli vähän vaikeaa, kun kassalla oli pitkä jono ja aika harvalla muu maksuväline.

Polttoaineautomaatillakin on sattunut muutaman kerran.

Vierailija
11/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla jäi ostokset erään suuren supermarketin kassalle kun koko kaupassa ei kortinlukijat toimineet. 

Vierailija
12/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. Minä oon kaupassa töissä 5-6 vuoroa viikossa. Niitä häiriöitä on ihan jatkuvasti, ne on ihan peruskauraa. Harvemmin on isoja häiriöitä, jolloin juuri minkään pankin kortit ei toimi, mutta suunnilleen viikottain on jonkun pankin korteissa jotain häikkää. 

Eilen viimeksi olin itse kaupassa (ei ruokakauppa) iltapäivällä kahden jälkeen ja siellä kuulutettiin, että korttimaksuissa on häiriöitä ja maksut menevät toooodella hitaasti läpi JOS menevät. Kerrotiin myös, missä on lähin pankkiautomaatti, koska käteismaksut helpompia ja suositeltavampia. Ja ne ongelmat kyllä huomasi maksun hetkellä. Kesti useamman minuutin per asiakas, mutta mun edellä olevalla, mulla ja seuraavalla maksu lopulta meni läpi. 

Vierailija
13/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taas joku öyhöttäjä, joka ei tiedä todellisuudesta mitään.

Vierailija
14/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Minäkään en ole koskaan saanut sysänkohtausta, vaikka mulla on sydän ollut 42 vuotta. Ihmettelen, miten niitä ihmiset saa koko ajan.

Vierailija
15/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti ollut 24 vuotta. Ja on käynyt niin, ettei ole toiminut. Ekalla kerralla kassa sanoi, et noita on ollut tänään. Hae automaatilta rahaa jos se toimisi. No 70 metriä automaatille ja takaisin.

Kolme muuta kertaa on se seteli ollut matkassa.

Kiva katsoa bussissa vihaisia pankkikorttiasiakkaita. Kun sillä ei voi maksaa kuutta ihmistä. Tai kun se kortti ei toimi. Sitä näkee viikon aikana bussissa ainakin 3 kertaa.

Miten vaikeaa se bussiappi on ladata sen vanhanaikaisen muoviläpyskän kanssa....

Opettele käyttämään sitä puhelinta. Tai kanna edes sitä yhtä seteliä mukana.

Vierailija
16/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ekan kerran kun ei kassalla kortti toiminut ja piti jättää viikon ruuat ja vauvan vaipat ostamatta, olen pitänyt suunnilleen keskimääräisten ostosten verran rahaa mukana. Tuolloin talvipakkasella se kirpaisi erityisesti, kun autottomana 2,5km kauppamatka vauvan kanssa ei ollut muutenkaan kovin kivaa. Vuosina  2015-2017 noita katkoksia oli useampia, välillä pankista johtuvia, välillä lukulaitteista johtuvia.

Tähän asti käteisellä on voinut maksaa vaikka kortti ei olisi toiminut.

Vierailija
17/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt korttia ehkä 35 vuotta ja sama. 

Sain ensimmäisen pankkikorttini heti, kun ne niitä otettiin käyttöön ja siitä lähtien, kun niillä on voinut suorittaa maksun olen käyttänyt lähes pelkästään korttia maksuvälineenä. Korttimaksaminen on toiminut moitteettomasti ja vain yhden ainoan kerran ruokakaupassa oli joku pankista johtuva häikkä eikä kortilla voinut maksaa, mutta onnekseni minulla oli k-plussa tilille kertynyt rahoja joita en ollut käyttänyt ja sain ostokseni niillä maksettua.

Vierailija
18/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se korttikin toimii, mutta se aika hidas joskus. Ainakin muutaman kerran on käynyt niin, että joku vanhus on yrittänyt maksaa kortilla, ja siinä joutuu sitten odottamaan jonossa jotain 5 minuuttia kun se yrittää maksaa sillä. Käteinen on paljon nopeampaa. 

Vierailija
19/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin muistan pari kertaa elämästäni i kun on joutunut käydä nostamassa käteistä

Vierailija
20/25 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen tapahtumissa päässyt pääsylippujonon ohi maksamalla käteisellä. Lisäksi lähikaupassa on useamman kerran ollut tietoliikenneongelmia, jolloin kenenkään kortit ei toimi. Siellä muut odotteli kärryjensä kanssa kun minä lampsin kassalle. Maksan kyllä useimmiten kortilla, mutta käteistä pidän varalta mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän