Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko poiminut marjoja

Vierailija
05.02.2026 |

tai käpyjä kaupaksi eli myynyt vaikka tädille? Minä olen ja se oli ensimmäisiä töitä joilla tienasin jo 10 vuotiaana. Oli mukavaa saada naapurin Esteri kauppiaalta käteen satanen ja muitakin seteleitä. Se laittoi minut takaisin metsään poimimaan mustikoita, puolukoita myös. Kerro mitä sinä ostit marja- tai käpyrahoilla ensimmäiseksi tai muuten.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan sitä samaa ikäluokkaa, kun tienasin marjoilla sen verran paljon, että päätin katsoa tulevaisuuteen ja hankkia ruoanlaittovälineitä.

Vierailija
2/6 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin polkupyörän marjarahoilla 1970 luvun puolessa välissä. Vieläkin näkyi pyörä olevan lapsuuskodin varastossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin marjaharavan seuraavaksi marjakaudeksi. Sillä poimii saaviin moninkertaisen määrän marjoja. 

Vierailija
4/6 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen, marketin pakastealtaasta aina sellainen 200-350 gramman pussi kerrallaan. Tosin en ole saanut siitä rahaa enkä "tienannut" kopeekkaakaan kuten tuo ensimmäinen kommentaattori (alustuskirjoituksen jälkeen), vaan päinvastoin olen itse joutunut maksamaan marjapusseistani jotta olen päässyt kassasta läpi.

Valitettavan kalliita vain marjat ovat: kunpa tulisi paljon lisää "kehitysmaalaisia" poimijoita jotta saisimme hyviä kotimaisia marjoja edullisemmin.

Jätkä 53 vuotta

Vierailija
5/6 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita poimin oka vuosi noin 100 litraa ja myyn ne. Käpyistäkin maksetaan ja niitä kävin joskus poimimassa, tienasin 1500 euroa. Kävyistä maksettiin noin 1- 1.3 euroa litra. Pitää olla paketti auto tai peräkärry koska käpyjä saa kerättyä paljon päivän aikana.

Vierailija
6/6 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen, marketin pakastealtaasta aina sellainen 200-350 gramman pussi kerrallaan. Tosin en ole saanut siitä rahaa enkä "tienannut" kopeekkaakaan kuten tuo ensimmäinen kommentaattori (alustuskirjoituksen jälkeen), vaan päinvastoin olen itse joutunut maksamaan marjapusseistani jotta olen päässyt kassasta läpi.

Valitettavan kalliita vain marjat ovat: kunpa tulisi paljon lisää "kehitysmaalaisia" poimijoita jotta saisimme hyviä kotimaisia marjoja edullisemmin.

Jätkä 53 vuotta

Mielestäni jokaisen joka pääsee metsään pitäisi poimia marjoa ainakin omaan käyttöön, aivan älytöntä maksaa pikkupusseista joita pakastekaapeista tai -altaista löytyy. Miehenikin keräsi viime syksynä vaikka todella kivulias ja nyt olemme nauttineet niitä jogurtin kanssa ja teen mustikkapiirakkaa aika usein. Mutta sen ymmärrän jos asuu kaupungissa ja ei omaa autoa niin matka tulee esteeksi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi