Mies on laihduttanut 25 kiloa, eikä kolesteroliarvoissa ole juuri mitään muutosta
Onko tavallista? Kolesteroliarvot siis viitearvojen ulkopuolella, ja sekä HDL että LDL ovat parantuneet vain 0.1 pykälää tuon 25 kilon laihtumisen myötä.
Jotenkin kuvittelisi, että paranisivat kun ruokavalio on muuttunut todella terveelliseksi?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Arvot voi vielä muuttua
Ihmisen perusarvot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvot voi vielä muuttua
Ihmisen perusarvot?
Heh heh
Geenit ovat mitä ovat, hoikilla voi olla jo suht nuorena myös korkeat k.arvot eli lääkitys siihen.
Vierailija kirjoitti:
Osalla kolesteroliin ei elintavat niin vaikuta. Itselläni ei vaikuta paino, liikunta eikä ruokavalio. Olen hoikka ja liikunnallinen, ruokavalion vaikutusta on testattu vuosia vetämällä jo ennestään terveellistä jo sydänpotilaiden ruokavaliota tiukemmaksi. Ei vaikutusta.
Suht sama kokemus.
Kolesteroli paljon liikkuvana, normipainoisena teininä + kasvisvoittoisella ruokavaliolla: 6.5.
Kolesteroli vähän liikkuvana, erittäin lihavana keski-ikäisenä joka syö usein lihaa: 6.7.
Tuo viisi kuukautta on lyhyt aika kolesterolin laskuun. Mitä sanoo trigyseridearvot? Niillä on isoin merkitys kuitenkin.
Itselläni on kauan aikaa siitä, kun jätin oivariinit ja kermat ruokavaliosta, joten en muista aivan tarkkaan, mutta joka tapauksessa minun piti myös lisätä öljyjen ja pehmeiden rasvojen käyttöä. Pelkkä tyydyttyneen rasvan poisjättö ei niin paljon vaikuttanut LDL-kolesteroliin. Olin laihduttaessa turhan paljon tinkinyt myös hyvistä rasvoista (triglyissä ei ole ollut ongelmia).
Työterveydessä tuijottavat. Ap