Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpas tullut painoa

Vierailija
04.02.2026 |

En tajua miten olen lihonut nopeasti näin paljon ja miten en ole huomannut sitä. Olen 176 cm pitkä ja tiimalasi ja mulla on ollut ylipainoa. Ehkä siksi. Olen painanut 91-93 kg. Nyt on pidempään farkut kiristäneet ja maha tuntunut pömpöltä jotrn kävin vaa'alla. Ajattelin, että pari kiloa on saattanut tulla. Vaaka näytti 102 kiloa! Kamalaa, en ole koskaan ollut näin painava. Pitää aloittaa elämäntapamuutos. En halua enää lihoa lisää.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vaaka on vihollinen siinä mielessä, et jos sillä käy liian usein, ajatukset harhautuu syömiseen ja laihdutukseen ja kaiken kieltämiseen itseltä, ja lopulta sitä syö liikaa ja lihoo entisestään.

Sitten jos sillä käy liian harvoin, käy noin.

Mietin mikä olisi sopiva tahti. Ettei tulisi liiallista ankaruutta itselle, koska se johtaa syömishäiriöihin ja sitä kautta lopulta jojoiluun ja lihomiseen. 

Kerran kuussa?

Niin ja tsempit aloittajalle. Pitkä tyttö täälläkin, ja satanen paukkui yli kun ikä alkoi 5:lla

Kerran viikossa 

Vierailija
22/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu.

Farkut on tuumakokoa 26. Ne ovat olleet ostettaessa sellaiset, että väljyyttä on sopivasti.

Nyt alkavat jo kiristää.

Ei silti huvita nyt millekään dieetille. Koitan nyt liikkua enemmän ja rajata 5 suklaalevyä viikossa yhteen.

Tää oli varmaan vitsi, mutta oikeasti on kuin minun elämästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on pituus ja tiimalasi. Mulla saattaa paino vaihdella 10 kiloa ja sen juuri ja juuri huomaa.

Tämä. Minä olen oppikirjaesimerkki tästä. Yritän tiputtaa painoa ja vähän olen sitä saanutkin pois. Mutta luvut kuulostaa hurjilta kun on 179 cm pitkä ja on valtava persaus, reidet, rinnat ja käsivarret. Vyötärö on 107 ja lantio 139 cm. Joku arveli että painan sata kiloa. Just joo. 

Joo varmaan lähemmäksi 120 kiloa painat.

Vierailija
24/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalon malli ja pituus tekee niin paljon. 

Vierailija
25/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syntymästä lähtien 😀

Vierailija
26/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elopainoa vai kuollutta painoa?

Vierailija
27/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaihtaa työhousut kokoa isompaa. Luulin että tää nyt viis kiloa ja koko. Ja mitä vielä kaksitoista kiloa oli tämä lihonnut.

Vierailija
28/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on omppu ja se näyttää selkeesti pyöreämmältä kuin minä. Ollaan just saman pituiset ja mä olen tiimalasi. Käytiin vaa'alla niin kaveri painaa 87 ja mä 92.

Vierailija
29/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartalon malli ja pituus tekee niin paljon. 

Niin tosiaan tekee. Tuo "tiimalasi" ja "päärynä" voi runsaskiloisempanakin näyttää ihan ok:lta. Toisin kuin "omena" vain muutamalla kilolla ja normipainon ylärajalla. Eikä jälkimmäinen näytä ok:lta lainkaan. Itse valitettavasti tuota viimeistä tyyppiä:(

Vierailija
30/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu.

Farkut on tuumakokoa 26. Ne ovat olleet ostettaessa sellaiset, että väljyyttä on sopivasti.

Nyt alkavat jo kiristää.

Ei silti huvita nyt millekään dieetille. Koitan nyt liikkua enemmän ja rajata 5 suklaalevyä viikossa yhteen.

Tää oli varmaan vitsi, mutta oikeasti on kuin minun elämästä. 

Sama täällä. Pituutta 172cm, paino 62kg ja farkut tuumakokoa 26. Syön mitä haluan ja jatkuvasti huomaan että lisää on syötävä, paino putoaa. Tosin itse en paljoa makeaa syö, mutta suolaisia herkkuja senkin edestä.

Niin ja ikää 44 vuotta. Liikun kyllä seitsemänä päivänä viikossa, joten se kai sen tekee.

Vierailija
31/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Meinasin pyörtyä kun kävin työterveydessä vaa'alla. Sanoin, että muutama kilo on saattanut tulla lisää viime mittaukseen verrattuna. No, niitä kiloja oli sitten lopulta tullut viisitoista.

Perus. Pitää ajatella se paino jossa kuvittelee olevansa ja lisätä siihen 12kg niin alkaa olla aika lähellä 

Vierailija
32/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla tuijottamatta numeroita. Pituutta on 176 ja tiimalasi ja lihaksiakin löytyy. "Hoikimmillanikin" painoin 80. 

Vierailija
33/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino pysyy lähes koko ajan samassa, kilo alas tai ylöpäin. Kun katsoo vartaloaan peilistä, luulisi että on lihonut 10 kiloa. Maha, takapuoli ja reidet leviävät hirvittävällä vauhdilla.

Vierailija
34/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mietin mikä olisi sopiva tahti. Ettei tulisi liiallista ankaruutta itselle, koska se johtaa syömishäiriöihin ja sitä kautta lopulta jojoiluun ja lihomiseen. "

Luulen, että nämä ovat yksilöllisiä asioita. Itselläni ei ole aiheutunut mitään syömishäiriötä tai häiriintynyttä ruokasuhdetta. 

Lasken kaikki kalorit ja liikunnat, vaa'alla harvoin tarvetta käydä kun huomaa sen vaatteista ja itseään peilistä vilkaistessakin, että samalta näyttää tai vähän kiinteytynyt tai jotain. 

Minulla tämä on ainakin nimenomaan auttanut ruokien kanssa. Aiemmin ahmin (en varmaan lääketieteellisessä mielessä?) iltaisin paljon, mitä väsyneempi sen enemmän ja kun yritin laihduttaa niin en ymmärtänyt yhtään, että terveellinen ei ole yhtä kuin vähäkalorinen. Tai miten paljon voi tulla mehusta tai herkkukahvista tai smoothiesta kaloreita. Tai levitteistä ja ruuanlaitossa käytetyistä rasvoista. Tai pastasta ja ruisleivästä. 

Sitten koin toivottomuutta aina ja totesin, että näköjään lihon söin mitä hyvänsä. Tai en ainakaan laihdu. 

Nyt kalorit laskemalla pysyn normaalipainossa ja jopa hoikkana, kun aiemmin olin lähes 20kg ylipainon puolella. 

Pysyisin intuitiivisesti syömällä normaalipainoisena varmasti vain jos palattaisiin vuoteen 1930 tai jotain ja pitäisi kävellä paljon eikä olisi mitään kana-fetasalaattihässäköitä, suklaata, tortellineja, lohta ja muussia ja pähkinämixiä tarjolla :(

Vierailija
35/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 178 senttiä pitkä ja tiimalasivartalo. Aikuisikäni alin paino on ollut 70 kg ja kun katson niitä kuvia, näytän tosi hoikalta. Nyt on aika paljon enemmän, mutta myös lihasta. Ja kilot jakautuneet tasaisesti. Melko sopusuhtaiselta näytän edelleen, mutta toiveena olisi terveyssyistä pudottaa ainakin 10 kg. Pelkään vaan, että näin viiskymppisenä paino ei lähdekään tasaisesti! Tyyliin rinnat ja takamus låhtee mutta maha jää.. 

Vierailija
36/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista läskeille.

Vierailija
37/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Vierailija
38/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 177 ja paino 71 - korkeimmillaan ollut 88kg. Nyt tähtäimessä 65.

Vaaka joka aamu. 

Vierailija
39/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekan opiskeluvuoden ekana syksynä joku 10kg ja keväällä tais tulla vielä 5 kg lisää. Sitten jossain vaiheessa vielä 5 kg ennen kuin sain kandiopinnot pakettiin.

Ei vaan riitä toiminnanohjauskyky siihen, että pystyis opiskelemaan noin vain ilman stressiä. 

Vierailija
40/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vaan sanon että tuo yli 90kg painokin on jo suht hurja että varmaan voisi ihan yleisestikin ottaen olla kunnon elämäntaparemontin aika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi