Onko minulla yhtään hyvää syytä pettää miestäni?
Kuvio on tämä: oman miehen kanssa oltu kohta 10 vuotta. Kumppanuus toimii, on molemminpuolista kunnioitusta, samansuuntaiset arvot ja tavoitteet elämässä, arki pyörii suht jouhevasti. Mies on hyvä ja läsnäoleva isä lapsillemme. Hellyys ja romantiikka ovat vuosien varrella hiipuneet. Tarpeemme hellyyden ja seksin saralla eivät kohtaa. Minä haluaisin paljon useammin kuin mies. Elän siis jonkinasteisessa puutteessa. Lisäksi mies on ensimmäinen ja ainoa seksikumppanini.
Kaveripiirissä on eräs minua monta vuotta nuorempi mies, jonka kanssa on hauskaa ja selvästikin sähköä ja vetovoimaa ilmassa molempien puolelta. Meistä tuskin tulisi toimiva pari vaikka olisimme vapaitakin, koska arvomaailmat ja kiinnostuksenkohteet ovat aika erilaisia. Mutta seksuaalista vetoa on senkin edestä.
Järkeni tietenkin sanoo, ettei vieraan petiin pidä hypätä. Seikkailun mahdollisuus kiehtoo silti kovasti. Miten pääsisin noista ajatuksista eroon?? Tiedän ettei ajatus vielä ketään tapa, mutta silti...
Kommentit (6)
Vaikka tekisitte kaiken " salassa" joku voi nähdä, rakastaja voi kertoa miehellesi tai jollekulle toiselle jne. jne.
Eli onko se sen arvoista?
Ainoa ratkaisu, jonka näkisin, on että sanot miehelle ENNEN petosta totuuden. Että näin nyt on näreet, että tekis mieli kokeilla tuota naapuria ja annat miehelle silloin mahdollisuuden reagoida asiaan. Hän voi halutessaan jättää sinut, tai mahdollisesti hankkia oman fuck buddyn. Elämä on paljon ihmeellisempää kuin Kauniissa ja Rohkeissa, kaikki on mahdollista.
On paljonkin erittäin hyviä syitä pettää toista vaikka moralistit mitä sanoisivat. Ratkaisun teet sinä itse ja myös seuraukset kannat itse. Eli ei täältä kannata kauheasti ymmärrystä toivoa vaikeisiinkaan tilanteisiin tällä saralla.
Nimim. samassa ojassa ollaan
kanssa makaamisen, se ei ole pettämistä vaan yhdessä sovittu liiton pelisääntö. Ymmärrän kyllä " syysi" haluta seksiä toisen miehen kanssa, sekä myöskin sen, että haluat silti parisuhteen ja perhe-elämän nimenomaan aviomiehesi kanssa. Annoit siis syitä haluihisi ja tunteisiisi, et PETTÄMISEEN; siihen eivät taustalla olevat syyt vaikuta, ts. se on aina pettämistä ja moraalisesti vääriin.
Keskustele asiasta miehesi kanssa. Tai sitten petät ja olet pettäjä.
Mutta kyllähän niitä syitä voi keksiä vaikka millä mitalla, jos niin haluaa. Mutta se, että onko niistä mikään hyvä syy pettää on ihan eri asia.
Oli vaikka miten tahansa asiat, mutta suhteessa EI petetä.
Eroa ensin, hypi sitten.