Perhepeti: äidin laiskuutta vai vauvan parhaaksi?
Me nukumme koko perhe (vanhemmat ja vauva) samassa sängyssä. Itse olemme tyytyväisiä ratkaisuumme, mutta ärsyttää kun kaikki naureskelee asialle ja kovasti tulee neuvoja siitä, että " kyllä lasta pitäisi nukuttaa omassa sängyssä" .
Onko perhepeti siis huono asia!?
Kommentit (7)
Tosin lapsi jo vuoden, enkä itse osaa nukkua täysin hyvin, kun lapsi pyörii kuin hyrrä öisin. En ole jaksanut tassu-unikoulua, vaikka tarkoituson ollut. Olen iltaisin niin rätti, että on vain ihanaa päästä vaaka-asentoon.
ilman jatkuvaa heräilyä, kun toiset tönii.
Me nukuttiin 5 vuotta perhepedissä, sitten alkoi tulla ahdasta.
Itse ainakin saan paljon paremmin nukuttua, kun ei tarvitse itse nousta sängystä rauhoittelemaan pientä herääjää, ja sitä kautta olen levänneempi, kärsivällisempi äiti. Lapsen hyöty siis sekin. Ja saa olla turvassa lähellä. Kyllähän sitä jossain vaiheessa voi tulla mieleen totuttaa lapsi omaan petiin, kun tiettyyn ikään tulee ja on valmis siihen.
mies ei voi hoitaa yöllä kun vauva ei huoli tuttipulloa. Niinpä vauva nukkuu mun kainalossa, jotta ei yöllä tarvitse nousta ylös ja jotta on helppo syöttää ja jatkaa unia!
lapsi saa läheisyyttä ja turvaa, äidin ei tarvitse nousta erikseen hoitamaan.
Mikään sänky ei tietysti ole luonnonmukainen. Pitäisi nukkua heinäkasassa taljojen välissä kirppujen kanssa. Mutta silti perhepeti on ihan hyvä ratkaisu.
aloittaneet elämänsä perhepedissä nukkuen. Siitä on siirrytty sivuvaunun kautta omaan sänkyyn joskus lähempänä yhtä vuotta. Meillä toimi hyvin, niin äidin kuin lastenkin kannalta.
Vastasyntyneen ollessa kyseessä perhepeti on ehdottomasti paras sekä äidin, että vauvan kannalta.