Matkustaisitko työhaastatteluun 2h suuntaansa? (Itse työpaikka lähempänä)
Pitäisi käydä pääkonttorilla haastattelussa henkilökohtaisesti, ei video haastattelua tarjolla. Oli jo alustava puhelinhaastattelu.
Kommentit (46)
Aika alkukantaiselta kuulostaa, että ei missään nimessä videohaastattelua. En mistään hinnasta menisi.
Sehän riippuu ihan täysin siitä, kuinka kovasti haluaisin sen työpaikan saada. Hyvää tilaisuutta ei toki kannata heittää hukkaan sen takia, ettei viitsi uhrata neljää tuntia elämästään edestakaiseen reissaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Aika alkukantaiselta kuulostaa, että ei missään nimessä videohaastattelua. En mistään hinnasta menisi.
Alkukantaista tai ei, mutta itse en palkkaisi töihin ihmistä, jota en ole tavannut livenä.
Jos olisi joku once in a lifetime duuni niin kyllä. Jos jotain rivihommia niin en.
En minä matkustaisi mutta sinun kannattaa kyllä jos olet duunista kiinnostunut
Minkin ihmettelen kysymystä. Olen matkannut Helsingistä Rovaniemelle haastatteluun...
Matkustin kerran 4h yhteen suuntaan työhaastatteluun ja sen jälkeen 4h takaisin. Oli turha reissu, sillä en saanut paikkaa.
Mikäs kysymys tämä on? Jos meinaat saada työpaikan, tietenkin matkustat pääkonttoriin työhaastatteluun, jos niin vaaditaan. Minun poikani matkusti työhaastatteluun Lontooseen ja sai työpaikan.
Siriina kirjoitti:
Juu matkustaisin. Eikö työkkäri korvaa matkakulut?
Ei kai ne jo työsuhteessa olevalle maksa?
Vierailija kirjoitti:
Maksaako ne matkat? Jos ei niin en
Karenssiahan tuosta tulee jos kieltäytyy haastattelusta - ainakin ennen tuli.
Kyllä. Itse matkustin kerran junalla Helsingistä Iisalmeen työhaastatteluun päiväseltään. Oli kyllä takapuoli puuduksissa sen päivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaako ne matkat? Jos ei niin en
Karenssiahan tuosta tulee jos kieltäytyy haastattelusta - ainakin ennen tuli.
Ap on jo töissä. Mitä karenssia??
Olen käynytkin muutaman kerran 2h suuntaansa matkan päässä haastatteluissa ja osallistumassa testeihin.
Muistan kerran, jolloin en päässyt lähtemään haastatteluun, kun äitini oli sairaana. Soitin ja selitin tilanteen, ja kysyin mahdollisuutta pitää haastattelun etänä. Nuori HR-tyttö sanoi hieman tylysti, että heillä toivotaan että väki kykenee matkustamaan pääkonttorille, etänä ei haastattelua voida pitää. Sanoin, ettei meidän selkeästi sitten kannata jatkaa. Huono kuva jäi firmasta.