Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voikohan kuntoutusrahaa saada AMK-tutkintoon?

Vierailija
02.02.2026 |

Tai jopa yliopistoon?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouksena voi myöntää koulutuksen ja useinhan on esim. se, ettei pysty fyysisen vamaan takia jatkamaan edellisessä työssä ja silloin siirtyminen esim. suunnittelutehtäviin voi olla oikea liike. 

En toki tiedä, miten KELA näitä tukia käytännössä myöntää. Omassa tuttavapiirissä on opiskeltu vakuutusyhtiön rahoilla silloin kun työssä vammaantuminen on pakottanut vaihtamaan alaa ja silloin nuo AMK opinnot on ollut mahdolisia. Selän loukannut säköasentaja on suorittanut insinöörin tutkinnon ja päässyt töihin, joita voi tehdä. 

Vierailija
22/23 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata.

Nimim. yli vuoden jo ollut lomautettuna it-alalla

Mihin olet suuntautunut? Itse mietin robotiikkaa ja tekoälyä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouksena voi myöntää koulutuksen ja useinhan on esim. se, ettei pysty fyysisen vamaan takia jatkamaan edellisessä työssä ja silloin siirtyminen esim. suunnittelutehtäviin voi olla oikea liike. 

En toki tiedä, miten KELA näitä tukia käytännössä myöntää. Omassa tuttavapiirissä on opiskeltu vakuutusyhtiön rahoilla silloin kun työssä vammaantuminen on pakottanut vaihtamaan alaa ja silloin nuo AMK opinnot on ollut mahdolisia. Selän loukannut säköasentaja on suorittanut insinöörin tutkinnon ja päässyt töihin, joita voi tehdä. 

Ei tästäkään varmaan ole mitään hyötyä yhteiskunnalle, että olen vuodesta toiseen työttömänä vaikka mulla olisi kykyjä vaikka mihin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän