Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä rytmihäiriötä?

Vierailija
02.02.2026 |

Kun seuraan pulssiani niin välillä tulee sellaisia taukoja että on pidempi väli lyöntien välillä tai aivan kuin jäisi lyönti välistä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKG testillä se selviää

2/8 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, yleensä nuo ei ole vaarallisia. Jos rytmihäiriö tulee rasituksessa tai toistuvasti niin yhteys lekuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verenpainemittari, joka antaa hälytyksen rytmihäiriöstä. Muutama vuosi sitten soitin niiden takia terveyskeskukseen, hoitajan mielestä verenpainemittarit vaan antaa kaikille herkästi rytmihäiriöilmoituksia, eikä niillä ole merkitystä. En saanut lääkärin aikaa.

Rytmihäiriöt jatkuvat vieläkin muutaman viikon jaksossa tulee toistakymmentä hälytystä ja sitten menee useampi kuukausi ettei tule ollenkaan hälytyksiä. 

Vieläkin hengissä, eli ehkä hoitaja oli oikeassa.

Vierailija
4/8 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi liittyä siihen. 

Vierailija
5/8 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muita oireita en huolestuisi. Paitsi jos olet ylipainoinen tai iäkäs.

Vierailija
6/8 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä on rytmihäiriöitä joka päivä, ja valtaosa niistä on vaarattomia. Huolestumiseen on aihetta silloin, jos rytmihäiriöön liittyy kipua tai pyörtyminen.

Itse olen tässä kuukauden verran ihmetellyt omia rytmihäiriöitäni. Kävin muusta syystä terveydenhoitajalla ja mainitsin asiasta, mutta ei hän reagoinut oikein mitenkään, joten ei kai niillä sitten ole merkitystä.

Vierailija
7/8 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisvärinä tekee tuon. 

Vierailija
8/8 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli rytmihäiriöt turbulenssina. Sitten päädyin mittaamaan verenpaineen, kuukausi aiemmin ok, nyt niin korkeat että läksin kiirevastaanotolle. Verenpainelääkkeet ja rytmihäiriölääke. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi