Amerikassa kilohinta luuttomalle kananrinnalle vain 5€ kilo. Suomessa taas maksaisi kilolta vähintään 10€
https://www.walmart.com/ip/Boneless-Skinless-Chicken-Breasts-4-7-6-1-lb…
Muutan Amerikkaan, hyvästi suolisuomi! Syön itseni täyteen halpaa kanaa. Siellä saa jopa grape jellyä, mitä täältä ei saa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus artikkelin, jossa verrattiin samanlaisia perheitä Suomessa ja Yhdysvalloissa. Molemmissa mies oli töissä paperitehtaassa ja nainen oli opettaja ja asuivat omakotitalossa lähiössä.
Yhdysvalloissa perheen nettotulot olivat paljon korkeammat ja kuluttajahinnat jonkin verran halvemmat kuin Suomessa. Kun huomioon otettiin Yhdysvalloissa osin itse maksetut eläkemaksut ja paljon kalliimpi lasten päivähoito jne, lopputulos oli, että molemmilla perheillä oli suurin piirtein sama elintaso. Se vain muodostui eri tavoin.
Hesarissa taisi olla taas juttu kuink 140k tulot Nykissä eivät riitä mihinkään. En lukenut ko. artikkelia, mutta sivistynyt arvaus. Suomessa elää puolella kuin kuninkaat.
New York ei onneksi ole hyvä esimerkki koko Yhdysvalloista. Vähän kuin ajattelisi, että Helsingin Eira olisi hyvä esimerkki suomalaisesta elämisestä.
Jos haluat eroon kananugetti himoistasi niin youtubesta löytyy muutama hyvä dokumentti niiden valmistuksesta jenkeissä. Sinne mössöön jauhetaan sitten ihan kaikki mikä muuten ei kelpaa syötäväksi. Jalat, nokat, sisäelimet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus artikkelin, jossa verrattiin samanlaisia perheitä Suomessa ja Yhdysvalloissa. Molemmissa mies oli töissä paperitehtaassa ja nainen oli opettaja ja asuivat omakotitalossa lähiössä.
Yhdysvalloissa perheen nettotulot olivat paljon korkeammat ja kuluttajahinnat jonkin verran halvemmat kuin Suomessa. Kun huomioon otettiin Yhdysvalloissa osin itse maksetut eläkemaksut ja paljon kalliimpi lasten päivähoito jne, lopputulos oli, että molemmilla perheillä oli suurin piirtein sama elintaso. Se vain muodostui eri tavoin.
Tämä unohtuu usein. Palkat on usein korkeammat mutta palvelut maksaa sitten itse. Ja se ei ole halpaa. Elintarviketurvallisuus on muuten heikompi USA:ssa jos joku miettii miksei sitä halpaa broileria tuoda Eurooppaan.
Niin mutta saat päättää itse mihin rahasi laitat eikä valtio kuppaa kaikkea kuten suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä unohtuu usein. Palkat on usein korkeammat mutta palvelut maksaa sitten itse. Ja se ei ole halpaa. Elintarviketurvallisuus on muuten heikompi USA:ssa jos joku miettii miksei sitä halpaa broileria tuoda Eurooppaan.
Niin mutta saat päättää itse mi
Valinta on näennäinen. Päivähoitoa, eläkettä ja paljon muuta kuitenkin tarvitsee.
Se kyllä huvitti, kun minulle selvisi että ruokakaupassa ilmoitetaan hyllyn reunassa se veroton hinta.
Olisiko liian suuri vaiva ilmoittaa kokonaishinta, vai yritetäänkö tuolla ylläpitää jotain illuusiota halvemmista hinnoista??