Helmikuussa alkaa jo kukatkin kukkia Etelä-Euroopassa ja helmikuun lopussa jopa jo Englannissa
Ja täällä Pohjolassa helmikuu on kylmintä sydäntalvea.
Muualla etelämpänä Eurooppaa helmikuu on jo aikaa, jolloin pahin ja kylmin kausi on takana.
Kommentit (16)
Jep. Semmosta ilmaston lämpenemistä odotin tännekin. Ei vaan tullut :(
Ei kasva palmut Espalla.
Ympäri maailman on kylmää ei sitä ilmastovalheilla muuteta. Ilmastomaksut seis välittömästi ja ko. miljardit suomalaisten tileille.
Tähän aikaan vuodesta aina joku alkaa tuon saman veisuun, " kun siellä Italiassa / Espanjassa/ Tahitilla" aprikoosi kukkii jne ........täytyy olla aika pöljiä ihmisiä.
Siksi on ihanaa, jos pääsee keväällä käymään jonnekin Keski- tai Etelä-Eurooppaan
Vierailija kirjoitti:
Nii ,ja Afrikassaki o lämmintä.
Saunassakin on lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi on ihanaa, jos pääsee keväällä käymään jonnekin Keski- tai Etelä-Eurooppaan
Tämä! On meillä aina vakkarireissu, joka kevät.
Ihastelen suomalaista sisukkuutta viljellä maata ja kasvattaa kasveja. Keski-Euroopassa kaksi rypsisatoa ja viljasatoja myös. Eläimille heinää huhtikuusta marraskuulle. Nautaeläimet voivat olla laitumella varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn.
Kukat kukkii maaliskuusta alkaen penkeissä. Toukokuun 15 alkaen ei enää yöpakkasia ja arimmat kasvit voi täällä istuttaa ulos. Hamameilis nollis on jo jouluna kukkinut.
Perunoita olen istuttanut pääsiäisenä.
Kyllä täytyy olla yksinkertanen ihminen jos tällasta pitää aina taivastella. Niin Suomi on pohjosempana kuin mainitsemasi maat. Yritä nyt sisäistää ja hyväksyä se. Tai muuta sinne paratiisiin, mutta lopeta se vinkuna.
No mitä sitten? Minä ainakin ihastelen talvea.
Sillon kun tultiin tänne, oli lämmintä. Melkein avomaalla puolialasti voi asua Rovaniemen korkeudella, ja syödä pähkinöitä. Sopeuduttiin, kun alkoi kylmentyä ja tässä sitä ollaan nokka jäässä.
Uv aattona kukki bellikset ja voikukat pohjois-Italiassa. Oli tosi ihanaa kun aurnko lämmitti kuten meillä huhtikuussa
Ei mulla muuta.