Hei yli 60 vuotiaat naiset: MIllaisia kosmetiikkatuotteita äitisi käytti, kun sinä olit vielä alaikäinen tyttö?
Minun äitini siveli kasvoilleen aamuisin päivävoidetta, joka oli tuubissa, ja merkiltään Tokalon. Sitten hän käytti myös Tosca-päivävoidetta. Huulipunaakin hän käytti, mutta vain jos hän lähti jonnekin tilaisuuteen tai kaupunkiin ostoksille. Äitini myös puuteroi kasvonsa, jos lähti kauppaan tai kylään. Ihan kivipuuterirasiasta pikkuisella pyöreällå puuterityynyllä taputteli kasvoilleen puuteria. Silmäripsiväriä ja luomiväriä hän ei käyttänyt koko elämänsä aikana, mutta kulmakarvansa meikkasi meikkikynällä. Sitten vain pikkusipaisu hajuvettä Chanelia tai halpaa Tosca-hajuvettä. Kynsiään äitini alkoi lakkaamaan vasta päälle viisikymppisenä. Kesäaikaan myös varpaiden kynnet olivat lakattuna.
Äitini sai elää pitkän elämän. Mutta kosmetiikkaan hän ei paljon käyttänyt rahaa. Enimmäkseen hän käytti kokovartaloon tarkoitettuja ihovoiteita Niveaa ja sitten myöhemmällä iällään kaikenlaisia hajusteettomia vartalovoiteita.
Kommentit (9)
Jotakin kosteusvoidetta käytti. Ei meikannut, kakkumaskara oli ainoa meikki joka hänellä oli. Ei edes lakannut kynsiään koskaan.
Joku voide taisi olla ja punainen huulipuna. Ei muuta, ehkä joku dödö.
Saunan jälkeen rullat päähän ja kuivuriin. Kakkumascara ja huulipuna. Kynsilakkaa. Chanel5.
Mun äitini oli uranainen ja aina hyvin huoliteltu. Isäni matkusti työnsi puolesta paljon ulkomailla ja toi äidilleni kallista kosmetiikkaa tax free-myymälöistä. En muista mitä kaikkea se on käyttänyt, mutta samoja brändejä, mm. Chanel, Lauder, myydään edelleen.
Äiskä maalasi kulmakynällä vain kulmakarvat kun meni töihin. Muistan kun teininä kysyin mikset laita ripsiväriä. Nyt teen itse saman 66v.
Käsivoiteet unohtuivat kertoa. Niitä äitini käytti eli Lemonjuice & Glyserin- käsivoidetta ja Ruusuvettä sisältävää käsivoidetta vaaleanpunaisessa muovipullossa 1960 luvulta lähtien. Myöhempinä vuosikymmenillä Erisan-voiteita. Niin ja tietenkin LUMENE- sarjan naamavoiteet olivat äitini käytössä elämänsä loppuun asti.
Ap.
Vtustako minä enää muistan. Mutta äitini käytti kosmetiikkaan pienen omaisuuden. Nyt vielä 89-vuotiaanakin hän käy jalkahoidossa jossa hänen varpaankyntensä lakataan punaisiksi.