Luuletko että sektioita
Ei haluta tehdä Suomessa pyynnöstä koska:
- Lisää terveydenhuollon kuluja?
- Mitä enemmön niitä tapauksia niin muutkin haluaa, vaikka yleinen trendi onkin ollut pelotella kuoliaaksi asian suhteen, jotta ei ajateltaisi vaihtoehtona?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Vain nössöt "synnyttää" sektiolla.
Olipa fiksu kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Ikävästi sanottu, kun yleensä sektio on kuitenkin ainut vaihtoehto. Itse olisin todella halunnut synnyttää alateitse.
Normisynnytys on aina riskittömämpi.
Sektio saattaa pelastaa äidin ja lapsen hengen. Mutta toi nyt olikin tollanen provo ja varmaan miehen kirjoittamakin.
Minä olin kuukauden sairaalassa sektion vuoksi. Korjausleikkauksia tarvittiin 6.
Vierailija kirjoitti:
Ei siirä alatiesynnytyksestä mitään mitalia, eikä spesiaaliarvostusta saa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin oon nössö ja katselen ton eskarilaisen askarteluja, kuin käyn hautausmaalla katsomassa kuolleen vastasyntyneen hautaa.
Saa ajatella mitä vaan, vaikka nössönä. Jokainen voimaantuu mistä haluaa.
Itse pidän paljon muita asioita nässöyden mittarina kun tuollaista. Mielipide kysymys. .
Tykkään tilastoista:
- Kuinka monta kuolee/vammautuu suunnitellussa sektiossa, missä ei riskitekijöitä äidillä tai lapsella vs. normi synnytys?
Tilastot äidin ja lapsen osalta kiitos.
Ap:lla on nyt joku ihan oma ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin oon nössö ja katselen ton eskarilaisen askarteluja, kuin käyn hautausmaalla katsomassa kuolleen vastasyntyneen hautaa.
Tämä "lapsi kuolee jos et tee niinkuin me sanomme" ei ole eettistä palveluiden markkinointia. Vatsan ja kohdun silpominen ei todellakaan ole välttämätön osa onnistunutta synnytystä.
Luonnossa eläimet synnytttelevät ihan ilman mitään draamoja ja sekoiluja. Draama ja sekoilu johtuvat vääristä menetelmistä ja siitä, että synnytyksiin osallistuu kaikenlaisia ulkopuolisia, pervoja ja väkivaltaisia yksilöitä. Eläimet synnyttävät yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tilastoista:
- Kuinka monta kuolee/vammautuu suunnitellussa sektiossa, missä ei riskitekijöitä äidillä tai lapsella vs. normi synnytys?
Tilastot äidin ja lapsen osalta kiitos.
Lääketieteellinen synnytys ei ole koskaan "normi" synnytys sillä hoitokäytänteet ovat luonnonvastaisia ihan alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Normisynnytys on aina riskittömämpi.
Eli kun lääkäri sanoi, että nyt lähdetään leikkuriin, niin hän olikin väärässä, ja olisi ollut riskittömämpää jatkaa alakautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "lapsi kuolee jos et tee niinkuin me sanomme" ei ole eettistä palveluiden markkinointia. Vatsan ja kohdun silpominen ei todellakaan ole välttämätön osa onnistunutta synnytystä.
Luonnossa eläimet synnytttelevät ihan ilman mitään draamoja ja sekoiluja. Draama ja sekoilu johtuvat vääristä menetelmistä ja siitä, että synnytyksiin osallistuu kaikenlaisia ulkopuolisia, pervoja ja väkivaltaisia yksilöitä. Eläimet synnyttävät yksin.
Siinä kun istukka irtoaa ennen aikaisesti ja veri lentää, ei paljon "palveluiden markkinointia" mietitä, eikä eläinten yksin synnyttämisiä.
Ois ollut joo kiva semmonen luomu vesiallassynnytys, mutta aina ei mee kuin strömsössä tai luonnossa eläinten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon vielä lisäksi, että mielummin katson nössönä nössön lapseni ja hänen lapsensa touhuja, kuin heidän hautaa, jonne olisivat yhdessä päätyneet ilman sektiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä olet saanut taas puhelimen käyttöösi, vaikka harhaisuus on edelleen realiteetteja vahvempi.
Varmasti myös moni eläin kuolee luonnossa synnytykseen, jos kaikki ei mene synnytyksessä hyvin. Tätähän on vähän vaikea todentaa, kun eläimet ei hakeudu. Kummasti myös vanhemmissa teoksissa esim. Humisevassa harjussa äiti ja/tai vauva usein kuolee synnytykseen ja tämä on ollut todellisuutta.
Olisin kuollut ilman sektiota. Pari viikkoa elottomana ollutta vauvaa ei olisi saatu kyllä enää elvytettyä, jos olisin syntynyt luonnollisesti. Sektioitakin on erilaisia ja hätäsektiossa on oikeasti äidin tai vauvan henki vaarassa.