Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOKUISTEN viikko 21 **

19.05.2008 |

Ei se linkin laitto näköjään onnistunut..

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&_forum_WAR_perhe…

Jos se tuota aukeaisi..

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran, kun täällä kumpikin lapsi nukkuisi!

Vihainen Hannele96

Vierailija
22/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pitkästä aikaan!

Uusia oli mukaan tullut joten vähän esittelyä eli olen siis 27vee mies saman verran, pojat kohta kohta 6v, keskimmäinen elokuussa 5vee ja tämä pienin mies juuri 9kk:ta. Niin ja kymenlaaksosta ollaan. Tervetuloa mukaan!!!

Pakko hehkuttaa: Meidän elokuisemme otti sunnuntaina ensimmäiset askeleensa ihan ilman tukea!!! Ei meillä muut ole vielä näin aikaisin, mutta tällä tuntuu olevan kamala kiire toisten perään.

äh.. tästä kirjoittamisesta mitään tule.. pienimies kiipeää jalkaa pitkin ja konekin temppuilee..

pönttö-örvelö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello näyttää nukkuaikaa, mutta Rianna vetää rallia pinnasängyssä. Ja Patrik, esikoisemme, katselee elokuvaa, koska oli nukkunut taas päikyt hoidossa.

Rankkaahan tämä keikkalesken elo on, mutta mulla on onneksi apuna sekä omani että appivanhemmat. Miehen ulkomaankeikat kestää jokusen kuukauden kerrallaan, Onneksi niitä on vain kerran vuodessa ja lopun keikkailee Suomessa.

Nyt täytyy laittaa tuo sälli yöpuulle. että pääsen itsekin jossain vaiheessa yöpuulle.

Vierailija
24/37 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee näin paljon kirjoituksia!!!!

Vitanovalle ja muille; mulle kone täräyttää kans joka kerta viestin, että keskustelut hetkellisesti pois käytöstä. Kerran jo olin vähällä soittaa palvelun tarjoalle, että nyt PRKLE kaivat sen takstini jostain esiin ja laitat palstalle, mutta kas hetken kuluttua teksti olikin löytänyt tiensä palstalle!

Eli vaikka ilmottaa noin niin kirjoitus voi kuitenkin kohta ilmestyä näkyviin!

Hannele; meillä Saana lopetti yösyönnit muistaakseni noin puoli vuotiaana tai vähän päälle! Loppui just tollai, että joi tollai 5 aikaan vasta maidon ja joskus harvoin nukahti takas.

Lopetin vaan sitten koko "yömaidon" annon, kun ei välttämättä edes juonut sitä kovin paljoa ja koitin tutilla nukuttaa. Ja jos ja kun se ei onnistunut niin annoin sitten suoraan aamupuuron seitsemän ja kahdeksan välillä riippuen siitä monelta noustiin.

Tällä ei kyllä ollut heräily aikoihin mitään vaikutusta :( !

Joskus neiti yllättää ja nukkuu jopa kahdeksaan, mutta ERITTÄIN harvinaista herkkua se on! Yleensä noustaan puoli seitsemän ja seitsemän välillä!

Ihan inhimillenen aikahan tuo jo kyllä on verrattuna alun klo 4-5 nousuihin....

No nyt lapsille ruokaa laittamaan! On hoidossa esikoisen kummitädin poika 6v.

T:Mona ja muksut

Vierailija
25/37 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se väsy iskee aina näin takaapäin.multa kertakaikkiaan päivällä meinas itku tulla kun ajatus ei kulkenut mitä pitää tehdä,ja oli pakko jaksaa.esikoinen 5v tietty käyttää tilanteen hyväkseen.mä oon kyllä ollu aika ilkeä sille.

Kaikkihan me podetaan joskus morkkista.Musta kans löytyy se täysi raivopää,ja tänään kyllä olen ollut sellainen...

Mies tulee kohta kotiin,just soitti,ja sanoin että tuu pian,mä haluun heti pois täältä =) mua odottaa jumppa,ja meinaan olla kyllä 2,5tuntia yhteensä poissa.

Mä oon viikon valvonut yöt läpeensä.Ensin oksuja siivoillessa,ja ripulivaippaa vaihtaessa.ja nyt kun ei niitä tule,niin pikkumies on ollut kahtena yönä TODELLA levoton nukkuja.Tietenkin ymmärrän ettei olo ole vielä normaali hänellä,ja nälkäkin vaivaa yöllä.

Joo,veteli jotain 40ml maitohuikkiaan tunnin välein,ja siinä välissä huusi puoltuntia,nukku tunnin ja samaa rallia koko yö.Että huh huh.

EHKÄ tämä kohta tasoittuu taas.

Meillä pikkumies on ollut ihan hyvä nukkuja.Taudit tietty sotkee,ja nyt keväthän on ollut yhtä tautia meillä.

Pääosin syö kaksi kertaa yöllä.Mutta ekana kertana annan vettä.Ja mun puolesta saa vielä yli yksivuotiaanakin syödä jos niikseen on.En ainakaan tällä hetkellä näe kiirettä lopettaa syöttöä.Painokäyräkin kun oli liian laskeva.

(mitäköhän se nyt on vatsataudin jälkeen,poika tuntuu ihan ultrakevyeltä)

Jahas.jumppakassia pakkailemaan,ja menen samalla oven avauksella hermolevolle kun mies tulee kotiin....

neitiniiskunen ja kohta 9kk pikkumies (ihanan iso poika jo)

Vierailija
26/37 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo onnistuuko tämä kirjoitus. Pikkumies sähelsi vähän väsyneenä ekat kunnon kaatumiset siten, että tuli vekki leukaan ja ikeneen.. Oli aika huudot, mutta onneksi oon nyt hyvin iloinen taas. Vähän mietitityttää vain kun se vekki suuhun tuli ihan toisen yläetuhampaan taakse, toivottavasti ei hampaan juuri vahingoittunut.

Miten teillä käytännössä menee vanhemmilla työnjako. Onko jotain tehtäviä, jotka ovat vain toisen hoidossa? Kyselen nyt vain siksi, kun itsestä joskus tuntuu, että olen jo nyt ihan täystyöllistetty.. Meillä kyllä mies vie kaksi kertaa viikossa esikoisen kerhoon, hoitaa paljon sitten kaikki talon remonttihommat (joita on tässä talossa joka vuosi), autonhuollot, osittain kaupassa käynnit (minä kyllä teen listat usein). Nyt toki asentaa rullaverhoa ja muut tällaiset hommat ovat usein miehenhommia. Ennenon tehnyt enemmän ruokaa/tiskannut/täyttänyt astianpesukonetta, mutta ne ovat minun kontollani nykyisin, myös se grillaaminen. Roskia mies vie enemmän ulos. Hoidan vauvan lähes kokonaan itse kylvetyksistä syöttämiseen ja nukuttamiseen ja vaipanvaihtoon. Mies on joskus huvittajana. Esikoiselle mies lukee lähes joka ilta iltasadun ja hoitaa usein iltapesut ja nyt on taas (onneksi) enemmän esikoisen kanssa ulkoillut tai ottanut omiin hommiin mukaan. Mutta mielestäni miehen pitäisi opettaa tytär ajamaan ilman apupyöriä, kun minulta se on hankalampaa.. Joten tyttö on vain tänä keväänä kerran ajanut ilman appareita. Meidän poju on pikanukkuja ja rytmit eivät ole kovin selkeät ja voi herätä vähän väliä rattaissa. Joten en tajua, miten muka teen montaa asiaa samaan aikaan.. Pyykinpesu ja muu vaatehuolto on minun vastuullani. Joku kerta laitoin miehen ostamaan tytölle vaatteita, joten tuloksena oli housut, jotka olivat sopivat kaksi viikkoa. Sen jälkeen ovat olleet lähes liian lyhyt. Kyllähän se mieskin meillä tekee, mutta eilisen 5 pyykkikoneellisen jälkeen ja muiden kotitöiden jälkeen alkoi tuntua, että tekisi mieli välillä lomailla. Mutta usein yksikin vapaapäivä pyykinpesusta tms. kostautuu seuraavina päivinä.Alan kohta olla tuntea itseni nalkuttavaksi marttyyriäidiksi, joten joku oma juttu on nyt keskittävä kodin ulkopuolelle, kun tässä kotona ei sitä vapaa-aikaa saa..

Äh, nyt tuli taas pyllypesua..

Pitää mennä

Västis

27/37 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihommeleista...Meillä mää teen kaikki paitsi...mies pelaa poikien kans joskus, ajaa niitten kans rs-autolla, käy noin kerran kuussa uimassa niitten kans, pitää Jooelia sylissään ja viihdyttää sitä, käyttää pikkumiehen suihkussa 2-4krt viikossa, pari kertaa on antanu soseet sille (oikeastaan viime viikonloppuna). Kun on kotona esim. talvella niin vie esikon aamulla kouluun tuonne keskustaan...kuljettaa pojat sählyharrastukseen, on esikon joukkuueen johtaja (eli järkkää kaikki ne hommelit)...kotona siivoaa autot ja pesee tai pesettää ne, nyt öljys terassin ja autto siivouksessa viikonloppuna, huoltaa kaikki koneet esim ruohonleikkurin (esikko leikkaa nurmikon yleensä), grillaa, järkkää paikkoja silloin ku siivoustaso ei miellytä

Mulle siis jää ruuanlaitto (paitsi grillaus), kodin siivous; imurointi, luutuaminen, matot, vessojen yms pesu, pölyt, astiksen täyttö ja tyhjennys, vaatteiden peseminen, silitys, mankelointi, viikkaus, lasten nukkumaan laitto (eivät vieläkään osaa itekseen mennä nukkumaan...), iltasadut lukevat jo itse, kaupassa käyn minä aina, mies on ehkä kerran kuussa mukana, kuljetan lapsia musiikkiharrastuksiin sekä talvisin kouluun-kotiin jne jne jne jne jne jne....

Näin meillä mennään siis, mää olen tottunu tekemään melkein kaikki ite ku mies on niin paljon pois kotoa siis tekee niin paljon töitä ja sitte ku kotona on niin en viitti häneltä kauheasti vaatia...

omaa aikaa ei ole, pilateksessaki käyn Jooelin kans (niin tosi tehokasta) kerran viikossa

Tuota oma napaa...eilen illalla aivastin niin johan lensi kaaressa tuolta alhaalta satsit pitkin lattiaa vaikka iso side ja vaatteet päällä oliki...melko järkytys kyllä oli...olo kyllä ei päätä sen jälkeen huimannu mutta sen jälkeen vuoto on kohtuullistunut...Vielä kyllä olen km:n kannalla ku sellaset kokkareet tuolta tuli...

Pitänee laittaa nuo pojat nukkumaan ku ei tästä tuu yhtään mitään..

nani ja pojat

Vierailija
28/37 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vahvasti meillä on työt jakautuneet miesten ja naisen hommiin, mutta mä olen vähitellen alkanut valtaamaan alaa miehen hommista. Auton vien huoltoon, olen yhteyksissä raksamiesten kanssa, opettelen talon kunnossapitotöitä jne. Välistä kiroan tätä työn määrää, mutta minkäs teet, kun ukko tuo työllään kuitenkin rahat talouteen. Mutta en mä kuitenkaan suostu elämään miehen siivellä, siksi mä töihinkin palaan.

Ja hieman on ollut juttua siivoojan palkkaamisesta. Kävis pari kertaa kuussa kuuraamassa lattiat, saunan, pesutilat jne. Itse sitten jaksais pitää huolen arjen kodinhoidosta eikä tarvis kerran viikossa riehua ympäri taloa rätin ja imurin kanssa. Anopillakin käy siivooja, joten hänen puoleltaan ei ainakaan tule kuulemaan soraääniä.

Nyt vielä yöpalalle. Huomenna vois ottaa päikyt tytön kanssa, kun poju on hoidossa.

Vierailija
29/37 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä teen kaikki kotihommat kuten täällä moni muukin äiti näyttää tekevän

pyykit,roskat,kaikki siivoaminen on mun kontollani,ja kaupassa käynti,ja silloin on AINA lapset mun mukana.

Lasten kanssa mies on mitä ehtii,muutaman illan viikossa mun harrastuksen ajan.

Meillä elellään mennään-tullaan elämää,aina tehty näin.

Kun mies tulee töistä,toinen meistä menee aina kuntosalille/jumppaan ja toinen on lasten kanssa.Joka ikinen arkipäivä meillä rullaa näin.

Lauantai on pyhitetty yhdessä ololle.Sunnuntaina ollaan puolet päivästä yhdessä,ja taas kutsuu kuntoiluhommat.

Mies vie esikoista kerran viikossa urheiluharrastukseen,ja minun isäni toisen kerran.

Myös äitini on täällä kaksi kertaa viikossa aamuisin,jolloin pääsen myös jumpalle/Salille.

Meidän elämä rytmittyy siis miehen työn ja liikunnan mukaan.olemme koko perhe todella urheilullisia.

Mies tekee viikonloppuisin ruokaa,minä viikolla.Mies kyllä tykkää ruoan laitosta,minä en,mutta arkena saatais vasta pöperöä pöytään ennen nukkumaanenoa,jos mies sitä alkaisi tehdä.

Olen kyllä todella tyytyväinen tähän työnjakoon,paitsi MIES SAISI OMAT JÄLKENSÄ KORJATA,ja tästä onkin sota joka ainut päivä/viikko.

Miehellä on oma yritys.joten koitan myös ymmärtää että hänellä on myös stressiä joskus sen saralta,ja joskus tehtävä hommia kellon ympäri,kuin myös minun täällä.

Hyvin toki hän nytkin on minulta kysynyt tämän vatsataudin jälkeen,ja valvottujen öiden lomassa,että miten minä oikein jaksan?

Jo kysymys tuntuu hyvältä,tietää että toinen ainakin yrittää välittää.

On mulla usein kamala kotiorja olo,kun tätä samaa rundia vetää koko päivän.Ja nyt työmäärä lisääntyy kun esikoinen jää kotiin.Tosin on se puistoelämäkin kivaa, ja erilaista taas.ja alkaahan tuo pikkumieskin kaivata virikettä itselleen,jo nyt käymme hänenkin kanssa keinumassa ja laatikolla kökkimässä.

Piste iin päälle.Esikoinen sitten sai flunssan,on kuumetta =( ihan ok,kun 5v osaa jo itsekseen sairastaa.mutta mä NIIN TOIVON ettei pikumies tuota tautia saa.Juuri kun oli korvatulehdus mikä ei meinannut mennä ohi,ja nyt tämä vatsatauti..voi itkun itku.

neitiniiskunen ja sairastupalinen 5v ja vihdoinkin terve pikkumies 29.5 9kk

Vierailija
30/37 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on nyt seisty jo jokunen viikko tukea vasten ja alkuviikosta tärisevin tutisevin jaloin yhdellä kädellä =)

oli niin koomista kun tuon vatsataudin jälkeen kampesi pystyyn,ja tärisi koko ukkeli =)

ja ihana juttu.näki lehdessä vauvan kuvan,ja laittoi suunsa monta kertaa vauvan kohdalle,kuin suukottaen häntä =) viereisellä sivulla oli naisen kuva,mitä vain sormilla raaputti.

Vierailija
31/37 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nani kirjoitti meidänkin työnjaon aika tarkkaan joten enviitsi sitä toistaa! Saman lailla siis mennään meillä, paitsi pois tietenkin nuo kouluun kuskaukset yms kun sen ikäisiä ei meillä vielä ole!

Neitiniiskusen porukalle tsemppiä pöpöjen kanssa!! Voi kun ne jo menis pian pois!!

Pitäiskö sun jo Nani mennä lekuriin?

Ei toi nyt enää ihan normaalilta ainakaan minusta kuulosta!!!

Saana on nyt pari kertaa seissyt jo pitämättä mistään kiinni ja sitten ikään kuin huomaa, että jestas seison ilman sohvan tms tukea ja joko LASKEUTUU kontilleen tai ottaa jostain kiinni! Aika tukevaa menoa siis jo!

Olen pari kertaa koittanut käsistä kävelyttää, mutta ei taida vielä rohkeus riittää ja laskeutuu aika pian polvilleen vaikka päydän reunasta tai tuolista kiinni pitäen kävelee reippaasti. Tai sitten ei vain luota äitiinsä :( ?!

Saana on myös kova suukottamaan. Suu apposen auki ja kieli pitkällä muiskauttaa ihania räkä/kuolasuukkoja suoraan suulle! Todella hellyyttävää :) :) !

Sitten mulla on tällänen "ongelma"; meillä siis tuo esikko melkein 3,5v on osoittanut kiinnostusta KAIKEN MUUN ohessa omaan alapäähänsä. Tutkii sitä muun muassa suihkun jälkeen. Ei mielestäni mitenkään yli kiinnostuneena vaan terveen uteliaana, mutta ongelma onkin se kun en oikein tiedä miten itseni pitäisi siihen suhtautua???

Pitäisikö sitä jotenkin kommentoida/selittää vai antaa toisen vapaasti ihmetellä?

Kertokaapa te joilla näitä vanhempia on onko teillä ollut tälläistä ja kuinka olette siihen suhtautuneet?

Hell-in:lle vielä, että onpa sattunut saman ikäinen pariskunta porukkaan :D ! Meillä tuo ukkeli jo 38, mutta tosi liki kuitenkin!

Nyt rupean viemään tenavia kylpyyn! Isäntä iltavuorossa...

T:Mona ja mukulat

Vierailija
32/37 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikeeta,

mies palasi tänään heti töiden jälkeen kaupan kautta kotio, ja huomennakin pysyy täällä! On tämä mannaa taas koko piiiiitkän kouluvuoden jälkeen. On kuin lomalla olisi, kun käy vain töissä.

Työnjaosta: Koska meikkis on kotona ja mies tosiaan on joko töissä tai koulussa, lohkeaa tietty leijonanosa kaikesta herkusta meikälle. Mies huolehtii talon rempasta, koneiden käytöstä ja huollosta (paitsi tietenkin nämä talouskoneet ovat meitsin käytössä). Iltaisin mies pesee ja nukuttaa kaksi isompaa, meikä huolehtii Samulista. KAupassa käydään ja kokataan varsin vaihtelevasti, kuka ehtii ja pääsee ja niin edelleen. Semmoinen jurppii, että mä en ehdi juuri koskaan silittää vaatteitani, mutta mies silittää joka päivä kuteensa - muttei sitten ikinä eikä millään silitä niitä Alman kolttuja tms., joita on kertynyt silitettävään kasaan, vain omansa. Samoin ei ikinä lajittele pyykkiä, ja jos lähdetään jonnekin, huolehtii meikä automaattisesti siitä, että kaikilla on kaikki tarvittava mukana. Noh, auton olen sitten tankannut vissiin vain kerran enkä ole ikinä huoltanut sitä millään tavoin (paitsi kerran kolhasin ihan vähän yhtä kohtaa, hipsin kellariin, jossa meillä oli Volvo-liikkeestä tilattua maalia näitä pikkunaarmuja varten ja otin ja suttasin kohdan huolellisesti - mies ei tänä päivänä tiedä tekosestani!).

Almalla alkoi puoliltapäivin ihan yllättäen 40 asteen kuume, ja nyt kun mittasin, on se jo laskenut 38:een.

Se oli sitten karhukin meitin lähettyvillä! Juuri näin, että se ressu ammuttiin kolmen sadan metrin päähän pihastamme, ja siellä me innokkaina sillä hetkellä juuri puutarhahommissa (tällä en viittaa Iken paratiiseihin!) huhkimme, Samulikin peitolla ruohikolla ihan rauhassa. Huh.

Alapääinnostuksista: Meillä oli esikoispojan kanssa väliin varsin villiä, saattoi yhtäkkiä keskellä Henkkaa ja Maukkaa olla kaivanut pippelssoninsa esiin ja sitä siinä erektiossa näppäili, yähhh!!! Koetin olla huomaamatta, vaikka ärsytti, jos sitä itsekseen kotosalla teki. Julkisilla paikoilla kuitenkin kielsin touhun selittäen, että juu, on varmaan kiva juttu, mutta sitä voi tehdä kotoan omissa oloissaan, ettei kukaan setäkään täällä kulje kädet pippelissä (THANK GOD!). Väliin mua jo hiukan huolestutti koko juttu, vaikka vapaamielisenä itseäni pidänkin. nyt ei kuitenkaan ole enää hänen kanssaan moisia ongelmia. Sen sijaan kaksivuotias Alma on nyt samassa tilanteessa, kun on kotona ilman vaippaa, muttei voi housujakaan pitää, kun heti lorahtavat pissat pöksyyn (inhoan tätä pitkää kuivaksiopettelua!). Niinpä ihanan jännä pimpsloora on siinä koko ajan tarjolla, ja sitä se onnellisena koko ajan rämplää. Aina väliin sanon, että jättäisi pimpin rauhaan, kun menee pöpöjä ja kädet haisevat pissalle, mutta heti seuraavassa sekunnissa tyttö näplää itseään taas. Kaipa sekin joskus rauhoittuu!

Mies tuli lenkiltä, eivät karhut syöneet sitä, vaikka lenkkipolulla hölkkäsikin. PAinun hänen perässään saunaan.

Hauskaa viikonloppua, naiset!

Vitanova

Vierailija
33/37 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista alapääjutuista. Meillä tytöllä on ollut kai pari vaihetta, kun sitä pimppaa on tutkittu. Silloin on vain todettu, että se on pimppa ja pissa tulee sieltä. Pimppaa voi tutkia, mutta ei tarvitse tehdä muiden nähden. (myöhemmin sitten se, että vauvat syntyvät myös alapäästä.) Jossain vaiheessa tyttö oli leikkinyt ensin autoilla mummilassa auton tankkausta (siellä vanhat fisher price-autot ja tankannut niitä leikkibensapumpulla. Kotona sitten oli laittamassa hyppynarua pimppaansa ja totesi, että tankkaa autoa.. Siinä oli naurussa pitelemistä. Tuli silloin konkreettinen esimerkki, että tytöille pitää sanoa, että pimppaan EI laiteta mitään tavaroita.. Nyt sitten tyttö ihmetteli siteitäni ja kerroin että naisilta tulee myös verta kuukautisten aikana, ja siltä pitää suojata vaatteet. Tytölle kerroi aika paljon naisen fysiologiasta, tosin aika yksinkertaisesti. Vauva on meillä jatkuvasti pippeli kourassa, jos on ilman vaipppaa eikä ole muuta tutkittavaa. On jo pissannut kuin iso miehet pippelistä kiinni pitäen.. Toki on sitten ollut poika pyllypesulla ja lattia luututtu..

Nani: kuulostaa vuoto aika hurjalta, jos lattialle asti ehti.

Muuten taas unohdinkin kaikki ja kone käy tosi hitaasti. En taida haksaa tuijottaa näin hidasta konetta. täytyy hieman taas valmistella kirpparia..

Västis

Vierailija
34/37 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan tulisko viesti nyt perille... Viimeksi jäi bittiavaruuteen.

Patria: tervetuloa mukaan! Olen 32v, mies 37 ja lapset neiti 5v ja Luukas-poika 9,5kk. asutaan Espoocityssä.

Nani: hurjan on kuulosta, muistan kuitenkin omista ekoista menkoista esikoisen jälkeen, että tuli isoja hyytymiä ja istuin aika pitkiä aikoja pöntöllä, kun mikään side ei vuotoa pitänyt 10 min pitempään. Mutta oli myös muutamassa tunnissa normaalia vuotoa. Kannattaa varmaan käydä päivystyksessä, eiköhän ne ultraa jos sanoo, että epäilee km ja vuoto on kovaa. Muista valittaa varoiksi KOVIA kipuja, niin tutkivat varmasti. Jos sinne menee jossittelemaan, ne lähettää kotia.

Alapääjutut: meillä olen tytölle aikoinaan sanonut, että mennä omaan huoneeseen tutkimaan, ei ole hyvää käytöstä tutkia alapäätä muiden läsnäollessa. Hän hipsi omaan huoneeseensa ja tuli jonkun ajan päästä takasin. Näin muutaman kerran ja nyt on taas tämä vaihe meillä ohi. Luin ohjeet hostain vauvalehdestä.

Koetan lähettää tämän välillä. Jatkan myöhemmin...

emma ja Luukas 9,5kk

Vierailija
35/37 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten pikku-ukkoon. Luukas seisoo tuen kanssa, ja joka paikassa! Sohvapöytä on kummasti tyhjentynyt tavaroista viime aikoina ;) Välillä kokeilee päästää toista kättä irti ja luulenpa, että kohta mennään jo kävellen tukia pitkin.

Hampaita taitaa olla tulossa kolme yhtä aikaa, ja tietenkin piti vielä yksi nuha saada aikaiseksi tässä viime metreillä ennen kesää :( Ilmankostutin tuolla hurisee ja nasolintipat on taas laitettu, nyt jännätään meneekö korviin ja toimiiko putket. Reipas poika muuten.

Voi, kun meílläkin pussailis! Tai pussailee kyllä, mutten taho uskaltaa antaa pussailla, kun saattaa puraista vielä pusun päätteeksi :( Pieni suu ammollaan pussaa märkiä pusuja.

Iso on poika, vähän harmittaa, ettei tässä 10kk ole neuvolaa, vaan seuraava on sitten vasta elokuussa. Ehkä käyn neuvolassa ite mittaamassa... Utelias kun olen. Muutenhan meillä kaikki ok, mitat tosiaan vaan kiinnostais... Toisaalta lääkkeiden annostuksessakin ois hyvä painoa vähän tietää, taidanpa joku päivä kurvata sen kautta! Sainpahan tässä keksittyä tikusta asian!

Minä jään kotiin ainakin tammikuulle asti, laitoin tällä viikolla vasta tukihakemuksen vetämään! Isukki on isyyskuukaudella, jota hän viettää töissä, jä käyttää sitten kesän aikana rakentamiseen. Meillä isi osallistuu varsinkin ruokahuoltoon ja tekee paljon muutakin, mutta meillä just tuo omien tavaroiden keruu aiheuttaa pahimmat riidat. Ku ne tavarat putoo johonkin, niin ne oletettavasti siitä itekseen menee omalle paikalleen. Ärsyttävää!

Nyt vielä hetkeksi viinilasin ääreen miehen kainaloon, ja sitten "nukkumaan".

Kauniita unia! emma

Vierailija
36/37 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka muuttokuorma tyhjensi tänään puolet kämpän tavaroista. Me ollaan asuttu vuokralla tämä rakennusaika ja nyt on sitten vuokrasopimus sanottu irti. Kesäkuussa asutaan appivanhempien nurkissa mutta ennen heinäkuuta täytyy olla muuttolupa kourassa, kun kunta menee kiinni koko kuukaudeksi. Tänään pestiin laatoista saumalaastien jämiä pois ja kiintokalusteita ruvetaan seuraavaksi asentamaan.

Rianna on hoksannut vilkuttelun oikein kunnolla ja vilkuttaa kaikille, jotka sanovat hei, hei. Pusuja neiti ei osaa antaa.

Vierailija
37/37 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin harvinaisen rankka viikko. Ja kaaos on vielä kotona melkoinen kirpparirutistusen takia. Myytiin jo kasa tavaraa siten, että itse oltiin pöydän takana ja tänään meni loput pöytäpaikalle viikoksi. Vielä pitää pöytää myös täydentää ja käydä siivoamassa ja se lasten kanssa..

Patrianille tsemppiä nurkissa asumiseen. Odotatte varmasti omaan kotiin pääsyä jo malttamattomana.

Meillä poika on alkanut harjoitella ilman tukea seisomista ihan tosissaan. Nyt tosin ajat ovat vielä lyhyitä. Hienosti kuitenkin tulee pyllylleen, kun tasapaino alkaa horjua.Täällä muuten valitin jossain vaiheessa, kun mies ei harjoituta tyttöä pyörän kanssa.. No, nyt sitten ottivatkin yhdessä spurtin ja tyttö jo painoi vähän aikaa ilman apupyöriä. Ihanaa.

Huomenna aloitan viikon siivaomalla tämä kamalan kaaoksen lasten kanssa ja varmaan taas ärräpäät lentävän vähintän pään sisällä pari kertaa. Jotenkin on hankalaa saada noiden kanssa tehtyä mitään. Alakertaakin pitäisi siivota, mutta vauva säntää heti portaisiin siellä (siellä ei ole porttia, kun on hankala laittaa)..

Alkaa univelka tuntua joten hyvää yötä ja uudestaan taas ensi viikolla!

Västis