Keksi laskiaispullalle hyvä täyte
Millainen olisi unelmiesi laskiaispulla? Nyt keksimään sellainen.
Kommentit (388)
Kaikki muu paitsi mantelimassa on köyhille ja epäautenttista.
Google tietää kertoa tämän. Ja makuaisti, kenellä sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jo keksitty. Itse tehty pulla, omatekoinen mantelimassa ja oikeasta kuohukermasta tehty ketmavaahto.
Mantelimassa! Hyi helvetti!
Köyhä. :D
Mansikkahillo ja kermavaahto. Tadaa.
Unelmien täyte on kermavaahto ja mansikka tai vadelmahillo.
Orpon hallitusohjelma on kuulemma hyvä
Vierailija kirjoitti:
Menee vatsa kuralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee vatsa kuralle.
Juu ja mulle tuli karmea hilse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jo keksitty. Itse tehty pulla, omatekoinen mantelimassa ja oikeasta kuohukermasta tehty ketmavaahto.
Mantelimassa! Hyi helvetti!
Köyhä. :D
Karvasmantelistahan noiden kaupan mantelimassojen maku tuppaa tulemaan, eikä mantelista.
Kokeilisin Dubain suklaata eli jotain pistaasi pähkinämassaa, jossa hieman suklainen ja pehmeä cream/kerma.
Meillä lapsuudenkodissa oli aina lakkahilloa. Käytiin suolla poimimassa, niistä tehtiin kunnon hillo, ei mitään ylimääräisiä vettä ja sakeuttamisainetta vaan lakkaa ja hillosokeria. Pullat paistettiin , taikinasta tehtiin sellainen, että kohoaa hyvin, ilmava, yleiskone vatkasi ilmaa sinne. Ja sitten tuoreena sisään reilusti lakkahilloa ja vähän kermavaahtoa. Vieläkin kertyy sylki suuhun muistellessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsuudenkodissa oli aina lakkahilloa. Käytiin suolla poimimassa, niistä tehtiin kunnon hillo, ei mitään ylimääräisiä vettä ja sakeuttamisainetta vaan lakkaa ja hillosokeria. Pullat paistettiin , taikinasta tehtiin sellainen, että kohoaa hyvin, ilmava, yleiskone vatkasi ilmaa sinne. Ja sitten tuoreena sisään reilusti lakkahilloa ja vähän kermavaahtoa. Vieläkin kertyy sylki suuhun muistellessa.
Miten pullataikinaan vatkataan ilmaa ja jos se sen takia nousi hyvin, niin voit seuraavalla kerralla jättää hiivan pois.
Vierailija kirjoitti:
Laskiaispullista en tiedä enkä oikein muistakaan pullista, mutta tein tossa heräteostoksen ja ostin Runebergin torttuja kahden paketissa. Siis tosi hyviä, en muista milloin olisin viimeksi syöny. Pitää vissiin hakea toinen satsi.
Minunkin piti syödä kaksi satsia. Ihan sairaan hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pullataikinaan vatkataan ilmaa ja jos se sen takia nousi hyvin, niin voit seuraavalla kerralla jättää hiivan pois.
Kananmuna ja hiiva sen nostattaa ja kuohkeuttaa, ei ilma. Tuulihatuissa joku väitti jossain että niihin pitää vatkata ilmaa, mutta oikeasti nekin kohoaa kananmunan avulla eikä ilman, jotkut käyttää myös leivinjauhetta mutta ei sitä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Mun vatsalle sopii vain persuton ja orpoton kermavaahto laskiaispullaan.
Tähän väliin tulee puolukkarahkaa.
Meidän lähileipomosta saa jo sellaisen. "hillona" on kinuskia ja kannen päällä on suklaahuntu.
Järkyttävän hyvää - hekumoin siitä koko vuoden!
Kaneli-suklaamoussea jossa mantelirouhetta.
Minä ainakin olen aina täyttänyt laskiaispullat voilla ja perunamuusilla. Varsinaisena juhlapäivänä olen vielä lisännyt koristeeksi ketsuppia.