Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Kommentit (738)
Mitä enemmän kuuntelen Monroen esitystä, sitä enemmän siihen ihastun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australia voittaa nämä viisut.
Australia ei tule voittamaan. Laulaja hyvä, mutta kappale on vanhanaikainen. Edes EscUnited Matt Friedrich ei noteerannut kappaletta korkealle. Eikä ollut viiden joukossa Eurovision voittajaäänestyksessä, Liekinheittäjä oli siellä ensimmäisenä. Tanska toisena...
Täsmälleen smaa mieltä Australiasta, hyvä laulaja, vanhanaikainen kappale. Mutta ei kannata aliarvioida suuren yleisön makua. Aika moni äänestää tuttua ja turvallista, kun kuvittelee silloin omaavansa hyvän musiikkimaun. En väitä, että Australia voittaisi, mutta voi kyllä menestyä yllättävän hyvin. Omalla listallani se on 10. mutta live-esitys voi vielä nostaa sijoitusta.
Tuo kyllä totta. Moni äänestää tuollaista radioystävällistä kappaletta ja englanninkielestä antavat plussaa esim. britit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän kuuntelen Monroen esitystä, sitä enemmän siihen ihastun.
Hienon on kuuloinen. Ranskan ja Italian kielet sointuvat kauniina. Monroe on loistava laulja. Mutta onkohan vähän liian rakas kappale populaarimusiikin kilpailu? Tässä on nyt kahtena peräkkäisenä vuotena voitettu oopperalla, en oikein usko, että kolmatta vuotta peräkkäin onnistuisi. Top kolmosessa varmaankin tulee olemaan. No toukokuussa sen näemme...
Laitetaanpa tännekin jo nämä ennusteet:
Eurovision World Modelin ennustemallin mukaan, joka on ollut historiallisesti erittäin tarkka voittajan ennustamisessa vuodesta 2015, viisut voittaa tänä vuonna Ruotsi 407 pistettä. Muut maat järjestyksessä Ranska 387, Suomi 373, Israel 346 ja Tanska 286 ja Australia 276, Ukraina 265, Kreikka 248. Saapi nähdä, miten nämä ennusteet ensinnäkin vielä muuttuvat vai muuttuvatko ollenkaan ja pitävätkö paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Eurovision World Modelin ennustemallin mukaan, joka on ollut historiallisesti erittäin tarkka voittajan ennustamisessa vuodesta 2015, viisut voittaa tänä vuonna Ruotsi 407 pistettä. Muut maat järjestyksessä Ranska 387, Suomi 373, Israel 346 ja Tanska 286 ja Australia 276, Ukraina 265, Kreikka 248. Saapi nähdä, miten nämä ennusteet ensinnäkin vielä muuttuvat vai muuttuvatko ollenkaan ja pitävätkö paikkansa.
Jos Ruotsi voittaa tänä vuonna, se voittaa vain koska on Ruotsi, sillä kappale on historiallisen huono niiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Ruotsi voittaa tänä vuonna, se voittaa vain koska on Ruotsi, sillä kappale on historiallisen huono niiltä.
Enpä usko Ruotsin voittoon.
Voisiko suomalaiset vähän rauhoittua tuolla Euroviisu-keskusteluryhmissä Facebookissa. Hirveä myötähäpeä kun joku Maija sinne postaa päivittäin jotain diipadaapaa Petestä, vanhoja kuvia ja keikkavideoita. 🙈 Ja muutama suomalainen tykkää, ketään muuta ei todellakaan kiinnosta. Joo, ei se oman maan dissaaminenkaan ole ok, mutta tämä ylisyöttäminen alkaa jo ahdistaa.
Mä en ymmärrä Tanskan hehkuttamista ollenkaan. Siis vaikka miten kuuntelen sitä biisiä, en vaan tajua mitä niin moni siinä näkee (kuulee). Mun korvaan todella tasapaksu sävellys, biisi ei oikeastaan ala missään vaiheessa. Melodia ihan nolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä Tanskan hehkuttamista ollenkaan. Siis vaikka miten kuuntelen sitä biisiä, en vaan tajua mitä niin moni siinä näkee (kuulee). Mun korvaan todella tasapaksu sävellys, biisi ei oikeastaan ala missään vaiheessa. Melodia ihan nolla.
Joo lopussa vähän persusten nytkyttämistä, oh jee......
Vierailija kirjoitti:
Esitys on hyvä, ei moitteen sijaa. Luulin live-esitystä pitkään videoksi. En nyt luonnehtisi melodiaa "ihan nollaksi". Tanskalla on valmis paketti viisulavalle.
Tanska ja Ruotsi ovat todella hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se meidän viulustinkin haaraväli aika keskeisessä roolissa.
onneksi Loordi kelpaa Euroviisuille juhlistamaan Suomen voittoa 20 v sitten. UMK ja YLE ovat sen verran yleviä tahoja, ettei sinne hardrockilla ole mitään asiaa
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on nimenomaan todella kaunis melodia, tunteellinen jopa. Ja loppu on todella hieno.
Näin ne mielipiteet eroaa, ja hyvä niin. Siksihän tätä kisaa käydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla niitä tyyppejä jotka eivät muuta katsoakkaan. Kenellekään muulle ei tulisi mieleen jonkun haarukset kuin sulle pervolle.
Taidat olla itse läski ja kade.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä haaraväliä peitettiin Lindan toiveesta, eli puku oli paljon paljastavampi ennen finaalia.
Lehdenpuhallin vain puhalsi loppuvaiheessa vähän liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on homojen äänien metsästystä varten. Sama on se Norja jätkän jalkovälin puristeleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla niitä tyyppejä jotka eivät muuta katsoakkaan. Kenellekään muulle ei tulisi mieleen jonkun haarukset kuin sulle pervolle.
Taidat olla itse läski ja kade.
No sittenhän meitä on kaksi läskiä ja kadetta, kun sulle jäi niin Tanskan nytkytys mieleen 🤟.
Tanska on loistava kokonaisuus. Kun kuulin pienen pätkän ensimmäisen kerran, ajattelin, että jaahas, on tanskalaisille varmasti hieno biisi mutta ei mikään tajuntaa räjäyttävä. Mutta kun katsoin ja kuuntelin koko esityksen, olin myyty. Esitys on aivan loistava, laulajan ääni on aivan kuin levyltä. Onnistuu niin koreografiassa kuin laulussakin yrittämättä liikaa tai menettämättä jommasta kummasta olennaista. Biisi on vangitseva kokonaisuus, vaikka siinä ehkä hiukan on pientä junnaamista. Laulajalla on karismaa ja huippuhieno ääni, jota pystyy käyttämään monipuolisesti haastavan koreografiankin kanssa. Toivon kyllä Tanskalle ykköspaikkaa, jos sitä Suomi ei saa.
Ei partaa naistensarjaan, kiitos.