Mitä vastaan työhaastattelussa kysymykseen?
Olen irtisanoutunut 4 vuotta kestäneestä työsuhteesta. En viihtynyt kyseisessä työssä. Ja muutama ärsyttävä työkaveri. Lisäksi aivan liikaa työtä yhdelle ihmisellle. Ja työmääriä vaan lisättiin koko ajan.
Menossa työhaastatteluun ja luultavsti kysytään miksi olet irtisanoutunut tästä työstä?
Miten vastaan kysymykseen, ilman että vastaan mitään negatiivista. Suoraanhan asioita ei voi pamauttaa ;)
Kommentit (32)
Miksi aloituksessa on niin paljon tyhjiä rivejä?!?
Kerro, että haluat kehittää itseäsi ja edellisessä työssäsi et voinut hyödyntää koko osaamistasi. Älä kerro negatiivisessa sävyssä mitään, haastattelija ajattelee, että kerrotko heidänkin työpaikasta ikäviä asioita eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan tuota, että tuot ilmi, että työnkuva ei enää vastannut tavoitteitasi.
Seuraavaksi kysytän, no mitkä ne sinun tavoitteet sitten ovat?
Halusin uusia haasteita. Siinäpä se.
Sanot: Erittäin hyvä kysymys. Kuitenkin jo muutamia päiviä olin saanut viestejä alitajuisesti. Lähinnä autojen rekisteritunnusten kautta. Varmuus siitä, että olin saapunut elämässäni kohtaan, jossa polkuni haarautuu, kasvoi. Halusin kuitenkin itse tehdä ratkaisun, enkä jättää sitä muiden päätettäväksi. Ja nyt olen siis tässä.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelijalle ei kuulu miksi työsuhteet on päättyneet. Voit haastaa oikeuteen yksityisen suojan loukkaamisesta.
Oliskin noin. Kyllä minulta on ainakin kyselty MIKSI IRTISANOUDUIT!!!!???
Ei sun tarvitse sanoa irtisanoutuneesi. Työsuhde on voinut olla määräaikaiseksi tarkoitettukin.
Yleensä näihin kai on ollut tapana sanoa, että haet uusia kehittymismahdollisuuksia. Toinen on se että työ ei vastannut omiin tavoitteisiin - ok, paitsi jos olet hakemassa aivan samanlaisen paikkaan. Jos siinä työssä ei ollut kauaa, voi myös sanoa, että työ olikin ihan muuta kuin mitä ilmoituksen ja rekryprosessin perusteella luulit.
Ihan sama, koska ne valitsevan oman tuttunsa siihen paikkaan. Haistattele vaikka, on yhtä tehokasta, kuin harkittu sivistynyt vastaus.
Sano että vittuako se sille kuuluu.
Ei minulla ainakaan työtodistuksessa lue että olen irtisanoutunut. Liekö tj soittanut aikaisempaan työpaikkaan ja udellut asioita. Sehän se vasta onkin laitonta jos näin on tehnyt.
Minulta kysyttiin haastattelussa miksi lähdin edellisestä työpaikasta. Haastattelijat täysin tuntemattomia. En tänäkään päivänä tiedä mistä tuollainen tieto oli tullut ilmi. Kuitenkin aikaa oli mennyt monta vuotta. Tyrmistyin täysin ja ajattelin että tuollaista ei saa kysyä. Sanoin jotain ympäripyöreää vastaukseksi.