Sähkön hinta tänään - pörssisähkölliset; miten toimitte tänään?
Mitä meinaatte tänään tehdä, pörssisähkölliset? Alotin puilla lämmittämisen, otin patterit pois päältä - vain vesiputkien kohdalle jätin tekemään laskua, kun talo Etelä-Lapissa. Hirsitalo. Kolme tulipesää
Kommentit (173)
Painovoimaisen ilmanvaihdon takia, en halua tukkia tai tiivistää liikaa. Tuo viima- makkara on enemmänkin "kiva kokeilu" joka syntyi vanhasta peitosta ja jämäkankaasta.
Eikös tämä sähkösopimusten paremmuus vertailu ole ratkiriemukasta muistakin.
Vierailija kirjoitti:
"Edes auton lataaminen nollasta täyteen - vaikka sen tekisi juuri nyt, ei maksaisi kuin viiskymppiä. Ei ole tarvis ladata mutta tarkoitan vaan että ei tämä konkursssiin vie."
Mielummin silti lataa sähkiksen 50 eurolla kuin käy tankkaamassa bensaa satasella.
Lataat 50 € lla mutta pakkasella akkulla ei ajeta puoltakaan!
Kyllä nämä sähköautojen pakkasongelmat todellisuutta Saksassakin!
Kylmää kyytiä ja esilämmitys vie osansa sähkölaskussa.
Tesla lopettaa S ja X mallin valmistuksen, saako enää päivityksiäkään?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausiennuste | Julkaistu eilen klo 14.41
Helmikuun kuukausiennuste: Kylmää, kylmää, edelleen kylmää
Foreca
Ei tarvitse kummoinen ennustaja olla sanoakseen, että Suomessa on yleensä tammi- helmikuussa kylmä. 😀
Opin jo vuosia sitten palstalla, että älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.
Olkiluoto 3 vuosihuoltoon aina pakkaskaudella😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausiennuste | Julkaistu eilen klo 14.41
Helmikuun kuukausiennuste: Kylmää, kylmää, edelleen kylmää
Foreca
Ei tarvitse kummoinen ennustaja olla sanoakseen, että Suomessa on yleensä tammi- helmikuussa kylmä. 😀
Olkiluoto 3 vuosihuoltoon aina pakkaskaudella😁😁😁
OL3 huolto on seuraavan kerran syyskuussa 2026
t. Faktojen tarkastaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuntihinnoittelu, mutta katson milloin varttihinnoittelu on yli sen hinnan ja käytän sähköä vain silloin. Sähkönmyyjät maksavat sähköstä varttihinnan mukaan ja näin kulutan kallista sähköä halvemmalla.
mistä tota voi seurata? linkki?
Teksti TV sivu 188 tuntihinnoittelu
189 varttihinnoittelu
Netistä googlaamalla löytyy spotihinnat, ei tarvitse tekstailla
Sähköautoilu kiellettävä!
Ei sähkö autoille!
Ei ei ei!
Vierailija kirjoitti:
Täähän on hyvä varautumisharjoitus! Kenellä ylipäätään on puulämmitys vaihtoehtona - samoin muuripata pesuveden keittämistä varten? Tulisijoja, joilla tehdä ruokaa jos sota tulisi ja sähköt olisivat poikki pitempäänkin??
Tää on pelottava ajatus näin kerrostalossa asuvalle, jolla ei ole takkaa eikä puuhellaa vaan kaikki toimii sähköllä. Nytkin ulkona 20 astetta pakkasta. Jos ei sähköt toimisi niin kusessa oltais.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuntihinnoittelu, mutta katson milloin varttihinnoittelu on yli sen hinnan ja käytän sähköä vain silloin. Sähkönmyyjät maksavat sähköstä varttihinnan mukaan ja näin kulutan kallista sähköä halvemmalla.
Aika hankala strategia! 😂 Mutta mikäs siinä, ikään kuin tienaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Edes auton lataaminen nollasta täyteen - vaikka sen tekisi juuri nyt, ei maksaisi kuin viiskymppiä. Ei ole tarvis ladata mutta tarkoitan vaan että ei tämä konkursssiin vie."
Mielummin silti lataa sähkiksen 50 eurolla kuin käy tankkaamassa bensaa satasella.
Lataat 50 € lla mutta pakkasella akkulla ei ajeta puoltakaan!Kyllä nämä sähköautojen pakkasongelmat todellisuutta Saksassakin!
Oliko sähköautoilusta paljonkin kokemusta?
Minulla 5 vuotta, eli 5 talvea, enkä vaihda pois. Mahtava talviauto.
"Tesla lopettaa S ja X mallin valmistuksen, saako enää päivityksiäkään?????"
Jokaisella automallilla on aina elinkaarensa eikä mitään valmisteta loputtomiin. Silti niihin saa edelleen varaosia ja päivityksiä.
Meillä on takka, puuliesi ja puukiuas, ja sähkölämmitystä käytetään vain mukavuuden vuoksi joissakin huoneissa. Puulla kuitenkin saadaan peruslämpö ja ruokakin kypsyy siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lataat 50 € lla mutta pakkasella akkulla ei ajeta puoltakaan!Kyllä nämä sähköautojen pakkasongelmat todellisuutta Saksassakin!
Oliko sähköautoilusta paljonkin kokemusta?
Minulla 5 vuotta, eli 5 talvea, enkä vaihda pois. Mahtava talviauto.
Täällä on tämä yksi joka asiasta valittava massakirjoittaja, jolla selkeästi ei ole kokemusta yhdestäkään vouhottamastaan asiasta.
Oikea palsta-loinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on jos kesällä pösä olisi vaikka sentin kWh jos sitä ei saa oikein kulumaan mihinkään. Talvella kun sitä tarvitsen kesään nähden todella isosti, niin minulla syytä olla kisä.
No mä ainakin lämmitän myös syksyllä ja keväällä, en pelkästään ns. talvikuukausina. Ja monena päivänä noina lämpimämpinä kuukausina pörssi on halvempaa. Ja kesällä saatan jäähdyttää jos talo kuumenee. Mutta mulle on aivan sama kuka minkäkin sähkösopparin valitsee, kukin tavallaan.
Justiinsa tein ruuat vanhanajan hällalla samalla kun pirtti lämpeni 23 asteeseen -18 pakkasesta huolimatta. Aamujumppana halonhakkuuta. Hirsitalo. Patterit pois päältä tänään. Puusauna lämpiää illalla sen jälkeen kun oon tekassu kunnon ladut tohon omalle pellolle. Jos tarvii jotakin, hiihän tuon joen poikki kaupasta hakemaan. Ei tarvi kuntosalijäsenyyksiä. On jokikin nyt viimein jäätynyt. Terkkuja kaupunkeihin (täällähän oli just joku ketju jossa kerrostaloasumista kehuttiin :D )
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa tein ruuat vanhanajan hällalla samalla kun pirtti lämpeni 23 asteeseen -18 pakkasesta huolimatta. Aamujumppana halonhakkuuta. Hirsitalo. Patterit pois päältä tänään. Puusauna lämpiää illalla sen jälkeen kun oon tekassu kunnon ladut tohon omalle pellolle. Jos tarvii jotakin, hiihän tuon joen poikki kaupasta hakemaan. Ei tarvi kuntosalijäsenyyksiä. On jokikin nyt viimein jäätynyt. Terkkuja kaupunkeihin (täällähän oli just joku ketju jossa kerrostaloasumista kehuttiin :D )
Tätä ainaista halonhakkuuta en tajua, mutta kaipa siinäkin on koulukuntia sitten. Meillä on liiteri täynnä jo valmiiksi pilkottuja puita ja ne pilkotaan jo paljon aiemmin kuin just silloin kun niitä tarvitaan. Sorry - meni nyt vähän ohi säsköaiheesta...
Otin just takasta tuhkaa ja siroittelin ne päälleni.
Muuten ihan normipäivä. Itkin myös pari kyyneltä.
Vierailija kirjoitti:
Otin just takasta tuhkaa ja siroittelin ne päälleni.
Muuten ihan normipäivä. Itkin myös pari kyyneltä.
Mikäs sai sinun tekemään itsestäsi marttyyrin? Sekö, että ihmiset vapaasti vapaassa maassa keskustelevat mistä aiheesta haluavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ainaista halonhakkuuta en tajua, mutta kaipa siinäkin on koulukuntia sitten. Meillä on liiteri täynnä jo valmiiksi pilkottuja puita ja ne pilkotaan jo paljon aiemmin kuin just silloin kun niitä tarvitaan. Sorry - meni nyt vähän ohi säsköaiheesta...
Itse asun Taajama OKT:ssä. Noi klapit on omasta mettästä mutta on lähtökohtaisesti halkastu kerran tai pari. Ja isommassa puussa se on liian iso takkaan vaikka siinä säästää pinoamisessa työtä.
Halon ne sitten sopivammiksi, kuivina pinosta telineeseen jonka kannan sisälle lämmittelemään edellisinä päivänä.
Ja joo. Ohi aiheen. Mutta tää siis halonhakkuuta ajatellen. Se on lähinnä hyötyliikuntaa ja taukojumppaa itelle.
Eri