983 kWh kulutettu sähköä tammikuussa
Olenko palstan suurin kuluttaja?
Pystyykö joku vielä parempaan?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mikä keulimisen aihe tuo on?
Minulla sähkönkulutus tammikuussa 30,32 kWh.
Aika vähäistä on sinulla kulutus. Et taida olla juuri kotosalla?
Minulla syö pelkkä jääkaappipakastin suurinpiirtein tuon verran.
Nyt pääsen pihistelemällä noin 100kWh:n kulutukseen, kun tavanomainen keskikulutus on noin 150kWh. Oma sauna on ja kaukolämpö uudehkossa kerrostalokaksioissa.
No nyt ei ole saunottu.
2400kWh sähkölämmitteinen omakotitalo. Onneksi edullinen kiinteä sopimus, muuten ois jo ketuttanut maksaa lähes 400€ sähköenergiasta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 167 neliön omakotitalossa tammikuun kulutus 527kWh -41% edellisvuoteen verrattuna.
Kaukolämpöllä lämmitys
Paljonko on kaukolämpölasku teillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pääsen pihistelemällä noin 100kWh:n kulutukseen, kun tavanomainen keskikulutus on noin 150kWh. Oma sauna on ja kaukolämpö uudehkossa kerrostalokaksioissa.
No nyt ei ole saunottu.
Tässä on tietysti hyvä huomata, ettei se kaukolämpö ole ilmaista kerrostalossakaan, vaan kyllä se näkyy sitten vastikkeissa tai vuokrissa.
Yleensä jää asia huomiotta näissä mölinöissä.
2063ckwh, okt + lämmin at suorasähkö. Saman verran nyt kuin viimevuonna koko tammikuussa, kylmää on
Vierailija kirjoitti:
2063ckwh, okt + lämmin at suorasähkö. Saman verran nyt kuin viimevuonna koko tammikuussa, kylmää on
Haista sinäkin vttu
Nyt on joku noin 3500kwh veikkaan että menee joku 3800kwh kun on ollut niin kylmää.
Vierailija kirjoitti:
2800KWh, 170m2 okt, vilp
1949 kwh n. 200m2 okt, vilp+2 ilp, joista toinen vain kesällä viilennykseen+takka
Meillä on mennyt 4750 kWh, menee varmaan 5000 kWh rikki ennen kuun loppua. Mökillä on mennyt 1750 kWh, siellä on peruslämmöt päällä.
3150 kWh. Okt 160 m2, pääosin suora sähkölämmitys, sisälämpö n. 20 astetta Käyttöveden lämmitys vie toki myös paljon sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mennyt 4750 kWh, menee varmaan 5000 kWh rikki ennen kuun loppua. Mökillä on mennyt 1750 kWh, siellä on peruslämmöt päällä.
Uteliaisuuttani katsoin mitä vilp-sovellus sanoo. Vilppi on tuottanu lämpöenergiaa 2400kWh josta lämmityksen osuus on 2200 kWh ja käyttöveden lämmityksen osuus 180 kWh. Siitä ei ole tietoa, paljonko tuo on haukannut sähköä tuon lämpöenergian tuottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kuule valehtele.
Just tarkistin Helenin äpistä. Onhan tammikuussa vielä kaksi päivää jäljellä, mutta valitettavasti lukemani on 30,32 kWh. Anteeksi. Yhden hengen talous kerrostalokaksiossa keskellä Helsinkiä. Ei tarvitse valehdella.
En usko sua.
Voit uskotella itsellesi niin, mutta me molemmat tiedämme että valehtelet.
Haista vttu. Kumpi maksaa sähkölaskuni, minä vai sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ei ole saunottu.
Päinvastoin, olen kotona lähes aina. Teen töitä kotitoimistossa, mutta minulla ei ole pesukonetta eikä kuivausrumpua (käytän taloyhtiön maksutonta pyykkitupaa), ei astianpesukonetta, televisiota, viihde-elektroniikkaa eikä kylpyhuoneessa lattialämmitystä. Eikä saunaa. En myöskään laita ruokaa uunissa. Sähkönkulutukseni on ollut 30 kWh/kk luokkaa jo vuosia.
1200kwh taitaa olla kulutus, viime vuonna oli samaan aikaan 880kwh. Nyt ollut pidempään selkeästi kylmpempää kuin vuosi sitten, toissa vuoden tammikuussa taas vain ne hetkelliset 40 asteen pakkaset nosti kulutuksen samoihin lukemiin kuin nyt. 80m2 okt, ilppi ja 2x pönttöuuni, lisäksi pihasaunassa tämän kuukauden ollut patteri ylläpitolämmöllä, yleensä ei tarvitse, mutta nyt ollut tosiaan koko tammikuu sen verran kylmä, että pitää olla erikseen lämmitys.
Meillä tammikuussa 3500 kWh. 1970-luvun omakotitalo jossa 5000 litran boileri joka lämpiää yöaikaan ja vesikiertopatterit.
Pörssisähkö ja lasku nousemassa 400 euroon (viime vuonna tammikuussa smat kulutuslukemat ja vain 145 euroa).
Vaihdoin pari päivää sitten kiinteähintaiseen toistaiseksi voimassaolevaan joka lupaa 10.78 senttiä kWh yöaikan, mutta se ehtii astua voimaan vasta 9.2.
Asun yksin 70 vuotta vanhassa puutalossa. Sähkön lisäksi mahdollisuus polttaa puuta keittiön hellassa. Tammikuun sähkönkulutus noin 1200 kwh. Marras ja joulukuussa oli noin 750 kwh/kuukausi, kun oli niin lauhaa.
8500 kw 380 nel talo 100 nel rantasauna 80 nel autotalli 30 kution ulkoallas 2 Tesla
Mulla ei mene edes vuodessa noin paljon! 25 neliön kerrostaloyksiö.
1361kwh mennyt tähän mennessä. OKT 135 neliötä ja VILP.
Ei se kulutus kirpaise vaan nää hinnat 🥶
Näissä vaikuttaa tosi paljon myös lämmitysmuoto (jonkin verran sisälämpötila) ja mahdollinen sähköauto.