Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkanen tuhoaa ihon, olen kotini vanki. Miten saada sisäilmaan kostetutta?

Vierailija
29.01.2026 |

Märkiä pyyhkeitä olen laittanut pattereiden päälle, mutta ne kuivuu hetkessä. Iho alkaa olla jo todella huonossa kunnossa, kun pakkaset vaan jatkuu. Rahaa ei ole käyttää mihinkään kalliisiin laitteisiin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta, iho paranee heti kun verenkiertokin paranee.

Vierailija
22/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti kiehuva kattila levyllä ykkösellä. 

Tämä. Veden kiehuttaminen maksaa aina saman verran, levyllä tai höyrystävässä ilmankostuttimessa. 

No ei. Pattiliedellä sähköä menee tuplasti, osan sähköstä hukkuessa ilman lämmitykseen. Induktio jo vähän paree hyötysuhteeltaan. Ei tosin konkurssia kummallakaan tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufoxilla saa hyvin kosteuden nousemaan. Etuna kattilaan on se että veden loppuessa katkaisee virran automaattisesti.

Vierailija
24/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti oletettavasti aikuinen ihminen ei itse keksi asiaan mitään ratkaisuja?

Vierailija
25/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi vinkkiä sisäilman kosteuden nostamiseen ilman ilmankostutinta

Kuivata pyykkisi pyykkitelineessä sisällä. Märistä pyykeistä vapautuu sisäilmaan nopeasti kosteutta.

Veden keittäminen ruoanlaiton yhteydessä. Voit esimerkiksi antaa pastaveden kiehua hieman kauemmin tai ylimääräisen teeveden jäädä liedelle keittämisen jälkeen.

Sisäkasvien kostuttaminen lisää myös ympäristöön kosteutta. Samalla myös kun kasvit yhteyttäessään sitovat hiilidioksidia, ne vapauttavat lehdistään vettä ympäristöön.

Täytä kulhoja vedellä ja aseta niitä ympäri taloasi. Tämä on hieman hitaampi kosteuttamistapa, mutta silti toimiva. Vettä haihtuu jatkuvasti kulhoista ilmaan, vaikket sitä silmällä huomaakkaan.

Jätä kylpyhuoneen ovi auki, kun olet käynyt suihkussa tai kylvyssä.

Otto otti Suihin

Vierailija
26/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kosteusvoide auttaa ihoon.

Vierailija
27/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostutin, tosin jos on iso asunto saatat joutua ostamaan joka huoneeseen oman. Sellaiset edulliset kostuttimet soveltuvat max. 25 neliön kokoisen tilan kostuttamiseen. Kannattaa varmistaa kostuttimesta, että mille alalle se on suunniteltu. Mutta, tyhjää parempi se pienikin on. 

Vierailija
28/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rasvaan ihoni useammin ja käytän saippuaa suihkussa ainoastaan kerran viikossa muualle kuin kainaloihin ja intiimialueille. Tämä on suositeltavin keino sinullekin. 

Vierailija
29/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rasvaan ihoni useammin ja käytän saippuaa suihkussa ainoastaan kerran viikossa muualle kuin kainaloihin ja intiimialueille. Tämä on suositeltavin keino sinullekin. 

Lisään tähän vielä että kannattaa juoda vähän enemmän, varsinkin jos ulkoilee paljon. 

Sama

Vierailija
30/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytäthän myös ihollesi sopivia ihonhoitotuotteita? Pakkasella kosteusvoide saa olla ihan reilusti tuhdimpaa. Vesipohjaiset kannattaa vaihtaa rasvapohjaisiin. 

Kosteusvoiteesta ei ole hyötyä jos sen alla ei ole vesikosteutusta. Kosteusvoiteen tehtävä näet on blokata kosteus ihoon ja jos esim. kosteuttavaa seerumia ei laita ensin niin ei ole mitään kosteutta mitä sitoa ihoon.

Vierailija
31/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuni päälle noin 200 asteeseen. Laita syvälle pellille vettä ja jätä luukku auki raolleen. Uuni haihduttaa pellin veden huoneilmaan. Energiatehokkaampi kuin diffuuseri ja hyväksi havaittu jo monena talvena.

Vierailija
32/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse viitsinyt ostaa uutta ilmankostuttajaa kun edellinen kerran alkoi vuotamaan ja pilasi yhden lipaston pöytälevyn. Siksi olen vain kuivannut pyykkiä sisällä, etenkin pyyhkeet kosteuttavat hyvin ilmaa kovalla pakkasella. Pahinta kuivuutta torjun keittämällä vettä ja jopa kuljen ympäri asuntoa kattilan kanssa niin että höyry leviää kaikille, mutta tässä on tietysti tärkeää olla hyvin varovainen. 

Suihkussa minulla sattuu olemaan suihkupää, jossa on myös asetus nimeltään "sauna" ja se puskee veden höyrymäisenä, mitä käytän ihan tarkoituksella kosteuttamaan ilmaa joskus jopa kylpyhuoneen ovi auki vähän aikaa suihkuttaen.

Vierailija
33/33 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuni päälle noin 200 asteeseen. Laita syvälle pellille vettä ja jätä luukku auki raolleen. Uuni haihduttaa pellin veden huoneilmaan. Energiatehokkaampi kuin diffuuseri ja hyväksi havaittu jo monena talvena.

Se kosteus menee suoraan lieden päällä olevasta ilmanvaihdoista pois kämpästä. Se kosteutus pitäisi tehdä muualla kuin keittiössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan