Kun epäluotettavat lääkärit keksivät omiaan kanta.fi
Minulla on jopa 2 lääkäriä peräkkäin tehnyt vääriä merkintöjä kanta.fi. Käyn yhden pitkäaikaisen fyysisen terveysongelman takia lääkärissä. Ensimmäisen lääkärin pyysin vaihtoon kun hän jätti puhelinaikoja hoitamatta ja vähätteli oireitani. Tätä lääkärin vaihtoa epäluottamuslauseesta ei ole kirjattu.
Yksi oire on päivittäin= lääkäri kirjoittanut että ajoittain. Lääkäri myös jätti kirjaamatta lukuisia fyysisiä oireita jotka ovat merkittäviä, esimerkiksi sellainen pulssi joka tuntuu fyysisesti epämiellyttävältä rintalastassa. Kokonaan jätetty kirjaamatta.
Onko muilla kokemusta tällaisesta? Tulee iso paperisota kun haluan että asiakirjoihini merkitään ainakin se mitä olen itse kertonut. Ihan siksi että jos oma huono olo jatkuu niin osataan miettiä oireita pitkältä ajalta.
Onko muilla kokemusta ettei lääkärit kirjaa asioita huolellisesti?
Kommentit (6)
Mun tiedoissa on jotakuta miestä koskvia juttuja ja vääriä lääkkeitä. N68
Noh, minusta on aika kumma jos yksinkertaista listaa oireista osaa kirjoittaa yliopisto-tutkinnon jälkeen :) se ei ollut pitkä. Etenkin jos tavoite on parantaa potilas eikä pitää pitkäaikaisena asiakkaana.
-AP
Mulla oli hyvä psykiatrinen hoitosuhde. Diagnooseina ei elimellinen unettomuus, ahdistuneisuus - ja paniikkihäiriö, vaikea-asteinen masennus, traumaperäinen stressihäiriö.
Psykiatri vaihtui ja diagnoosiksi lätkäistiin lääkeriippuvuus sen satunnaisen opamoxin ja unilääkkeen takia jota ne sit hoiteli. Ja tosiaan käyttö aina reseptin mukaista tai sen alle. Kukaan ei jaksanut lukea aiempaa historiaa.
Arvaa saako hoitoa enää ja mihin? 👍
Lääkär1käyntejä saa nauhoittaa oman oikeusturvan takaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli hyvä psykiatrinen hoitosuhde. Diagnooseina ei elimellinen unettomuus, ahdistuneisuus - ja paniikkihäiriö, vaikea-asteinen masennus, traumaperäinen stressihäiriö.
Psykiatri vaihtui ja diagnoosiksi lätkäistiin lääkeriippuvuus sen satunnaisen opamoxin ja unilääkkeen takia jota ne sit hoiteli. Ja tosiaan käyttö aina reseptin mukaista tai sen alle. Kukaan ei jaksanut lukea aiempaa historiaa.
Arvaa saako hoitoa enää ja mihin? 👍
Tuo on törkeää. Mullakin dg vaihtunut lääkärin vaihtuessa. Ihan käsittämätöntä.
On lääkäreitten kirjaamisissa heidän omia tulkintojaan asioista, virheitäkin, ikävä kyllä. Heillä on myös kiire, että jos jokaista vivahdusta ei ole kirjattu, niin mielestäni heille voi siinä olla armollinen ja antaa asian olla. Heidän omia tulkintoja muistiinpanoista ei pitäisi kuitenkaan löytyä. Vain faktaa.