Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä teidän lapset ovat puhuneet

Vierailija
28.04.2007 |

niin selkeästi, että täysin tuntematon ihminen on saanut selvää? Eli ei niin, että vain vanhemmat ja usein nähtävät ihmiset ymmärtävat. Meillä 2,5vuotias puhuu niin , että vain vanhemmat ja isovanhemmat ymmärtää. Mietin tässä, että pitisikö ottaa puheterapeuttiin yhteyttä. Itse olen kyllä alkanut puhua vasta yli3-vuotiaana. Lapsellani on paljon sanoja ja tulee kyllä jopa 6 sanaisia lauseita mutta jotku sanat kokonaisina ja joistain vaan ekatavu ja joistai vika.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen samanlaista. Neuvola ei ollut huolissaan, sain lähetteen puheterapeutille, kun itse olin - siis huolestunut.

Nyt lapsen puhe lähti juuri rakettimaiseen nousuun yks kaks ja veikkaan, että koko terapeuttilähete on turha.

Vierailija
2/7 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin saatiin neuvolasta lähete mutta neuvolan täti sanoi, että kannataa mennä sitte vasta syksyllä jos ei kesän aikana ala puhe tulla paremmin! Neuvolan täti ei ollut vielä kovin huolissaa mutta näin äitinä sitä aina mietii ja murehtii! T: Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti puhui lauseita käyttäen n 1-vuotiaasta lähtien. Sitä ennen yksittäisiä sanoja tai korkeintaan kahden sanan lauseita.

Vierailija
4/7 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Varsinaisesti puhui lauseita käyttäen n 1-vuotiaasta lähtien. Sitä ennen yksittäisiä sanoja tai korkeintaan kahden sanan lauseita.

Vierailija
5/7 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin ja vastasin kysymykseen.

Vierailija
6/7 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisko (joka muuten ei puhunut yksivuotiaana kuin muutaman sanan) syntyi esikoisen ollessa 1v4kk ja kun vieraita tuli vauvaa katsomaan niin esikoinen meni ovelle vastaan sanoen " sssssshhh, ei saa uutaa sikko nukkuu" (ei saa huutaa, sisko nukkuu).

Toiset vaan alkaa puhumaan aikaisemmin kuin toiset.

Vierailija
7/7 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerhossa juuri tuon ikäisiä ja joka toisella lapsella puuttuu tavuja ja kirjaimia sanoista niin, että vain " harjaantuneet" ymmärtävät mistä kyse. Parilla lapsella vasta harvoja korkeintaan 2-sanaisia lauseita.