Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuisitko töistä jos työ pilaisi terveytesi?

Vierailija
28.01.2026 |

Minulla on niin kova stressi että jatkuvasti tulee uusia oireita. Lomalla oireita ei ole. Tarvitsen kuitenkin rahaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, MIKÄ siinä työssä stressaa. Onko työssä itsessään kehitettävää, vai onko kyse tekijän omasta stressinsietokyvystä? Jos työssä on vika, pitää asiasta puhua esimiehen/työterveyden kanssa sopeutustoimista sopimiseksi.

Samaa mieltä, lähtö on oikea vaihtoehto silloin kun stressin syy onkin esimies. Valitettavan yleistä, meillä on puoli maata työttöminä mutta silti esimiehiksi löytyy ihan liikaa täysin hommaan kyvytöntä sakkia.

Vierailija
22/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti. Kyllä. Reissutyöt lieveilmiöineen sairastutti hitaasti mutta varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen terveys alkoi prakata pikkuhiljaa epäpätevän johdon ja huonon päätöksenteon seurauksena, ja tuli sopiva uusi paikka vastaan. 

Kyllä, irtisanouduin :D

Vierailija
24/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen tehnyt, eikä kaduta yhtään.

Vierailija
25/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En irtisanoutuisi.

Vierailija
26/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
27/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin tärkeää kuin työ. Terveys meni jo aikaa ja perhe. Mutta työ onneksi jäi. Työpaikka. Ja johtaja.

En lopeta työtä. Työ vapauttaa.

Vierailija
28/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. Olen totaali yh ja asuntolainaa sekä muuta velkaa on sen verran, ettei sitä tytöttömänä maksella. Olen työssä, jossa poltan itseni loppuun ja josta en ole saanut saikkua vaikka olen käynyt asiasta puhumassa työterveydessä. Työpsykologilla pitäisi käydä työajan ulkopuolella. Haen uutta työtä aktiivisesti. TTL on tulossa tekemään meille työhyvinvointiselvitystä. Toivon, että kuuntelisivat edes he...

Vierailija
29/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveys menee ei jää mitään muutakaan. Monilla hermosto (stressinsietokyky) ei enää palaudu tarpeeksi kovan rääkin jälkeen. Myös fyysinen terveys voi prakata kertarytinällä niin ettei paluuta ihan oikeasti enää ole, joten mieti tarkkaan mitä teet varsinkin jos tilanne vaan pahenee koko ajan.

Vierailija
30/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy hyvä ihminen työterveydessä.

Ei sellaista ole, koska olen keikkafirman kautta😭😭

- eri

Vierailija
31/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tai itseasiassa, potkulain auttaman hankkisin itselleni fudut, niin saisin parempaa päivärahaa. Potkulakihan toimii myös työntekijän eduksi: jos työpaikka alkaa korventaa, silloin kannattaa mennä töihin naama v_turallaan niin eiköhän muutaman kerran jälkeen pomo anna potkut uuden potkulain "turvaamina".  Työntekijän kannattaa hyödyntää potkulakia omiin tarkoituksiinsa. ~~~voimasäteitä Artolle, Riikalle ja Petterille - pieleen meni tääkin uudistus!

Vierailija
32/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tai itseasiassa, potkulain auttaman hankkisin itselleni fudut, niin saisin parempaa päivärahaa. Potkulakihan toimii myös työntekijän eduksi: jos työpaikka alkaa korventaa, silloin kannattaa mennä töihin naama v_turallaan niin eiköhän muutaman kerran jälkeen pomo anna potkut uuden potkulain "turvaamina".  Työntekijän kannattaa hyödyntää potkulakia omiin tarkoituksiinsa. ~~~voimasäteitä Artolle, Riikalle ja Petterille - pieleen meni tääkin uudistus!

Olipa hyvä vinkki, hheti käyttöön.

Vierailija
33/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys on elämän perusta.

Vierailija
34/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman terveyttä ei ole elämää. ei terveyttä kannata luovuttaa työnantajalle. 

Vierailija
35/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä irtisanoutuisin, en heti, koska jonkinlainen jatkosuunnitelma tai -paikka pitäisi olla valmiina.

Ensin pohtisin syitä mistä terveyden pilaantuminen johtuu ja koettaisin muuttaa sitä firman sisällä. 

Jos ei onnistu, niin katsoisin uutta työpaikkaa samalta alalta. 

Uutta työpaikkaa kannattaa myös katsella, jos yrityksen toiminta on huonoa, eikä sitä pysty sisältä korjaamaan, vaikka se ei aiheuttaisi terveysoireita. 

Jos omalla alalla ei ole paikkaa, niin sitten siirtyisin johonkin lähellä olevalle alalle. 

Jos olisin kovin nuori voisin vaihtaa alaa kokonaan.

Vierailija
36/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Irtisanouduinkin tyhjän päälle, vaikka olen yh ja asuntolainainen. Tai en jatkanut uutta sopimusta. Aloin oireilla henkisesti ja fyysisesti niin pahoin että pelkäsin mielenterveyteni puolesta etten enää ikinä olisi työkykyinen jos sen menettäisin. Vieläkin olen heikoilla. Mutta uskon selviäväni. Teen pätkätyötä oman jaksamiseni mukaan nyt ja pidän pitämättömiä lomia pois. Ensi viikolla työhaastattelu, toivottavasti saan paikan. Työkkärin asiakkaana olin ensimmäistä kertaa aikuisiällä ja olihan sekin kokemus, kun työkkärin rouva käski kysyä töitä paikoista joihin minulla ei ole koulutusta eikä osaamista :D 

Mutta olisi pitänyt jäädä sairaslomalle eikä yrittää selvitä vain päivästä toiseen rytmihäiriöisenä ja pää ahdistuksesta sumeana... Esihenkilön tuli oli olematonta. Yritin puhua omasta ja monen työkaverin jaksamisongelmista ja unettomuudesta ja reaktio oli vain että voi voi, kai tässä nyt kaikkia väsyttää. Ei kukaan ole korvaamaton, eikä tämä mikään tukitoimisto ole... Yritä mennä aiemmin nukkumaan. Sotealan toimipiste kyseessä.

Vierailija
37/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rahattomuuskin aiheuttaa stressiä ja heikentää terveyttä?

Jos olet yrittänyt jo käsitellä tilannetta työpaikalla esimiehen kanssa, eikä muutosta ole tiedossa, niin pyrkisin vaihtamaan työpaikkaa. Irtisanoutuminen on äärimmäinen keino ja nykysuhdanteessa uutta työtä hankala löytää.

Vierailija
38/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei ole tietääkseni palkittu loppuunpalamisesta tai työkyvyn lopullisesta menettämisestä, joten todellakin irtisanoudun, jos työ alkaa käydä liika terveyden päälle. Karenssi on pieni hinta siitä, että olisi vielä tulevaisuudessa työkykyinen. 

Vierailija
39/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä alkoi tuntua. Hankin alennuksen ja lyhennetyn työajan. Kannattaa käyttää joskus pari iltaa ja listata kaikki mahdolliset vaihtoehdot, voi olla että on helpompikin tapa keventää elämää kuin täysi stoppi.

Vierailija
40/42 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Terveyttä ei takaisin saa, ja silkkaa tyhmyyttä on uhrata se työnteon alttarille. Hautausmaalla lepää paljon työn sankareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi