Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittääkö neljättä lasta vai ei?

Vierailija
28.04.2007 |

Haluaisin kamalan paljon vielä kasvattaa perhettämme yhdellä jäsenellä, mutta halu ei tunnu riittävän tällä kertaa täysin, olen laiskistunut ;-).

Antakaapa mielipiteitänne seuraavien plussien ja miinusten perusteella:

+ vauva olisi erittäin toivottu ja tekisi perheestämme sellaisen mistä olen aina unelmoinut

+ kuopukselle olisi ikätoveri eli leikkiseuraa, kaksi vanhempaa on oma parivaljakkonsa

+ saisin olla kotona esikoisen ekaluokan ajan

+ sydämessä on tilaa

+ asunnossa on tilaa

+ vaatteet ja lelut on valmiina

+ autossa on tilaa

+ sisarukset kovasti toivovat pikkuvauvaa vielä taloon

+ monet ystävistäni ovat raskaana, äitiyslomalla olisi paljon seuraa

+ taloudellisesti ei ä-loma eikä lyhyt hoitovapaakaan tekisi tiukkaa

- en haluaisi enää koskaan imettää sen sitovuuden takia

- haluaisin matkustella niin ilman lapsia kuin myös helppoon ikään tulleiden vanhempien lasten kanssa kaksin tai kolmin

- haluaisin alkaa luomaan uraa jo vihdoin ja viimein

- en jaksaisi oikein enää yöheräilyjä

- en jaksaisi olla raskaana ja lihota taas muodottomaksi, olen juuri saanut itseni taas kuosiin

- haluaisin jatkaa vanhoja harrastuksiani vihdoin ja viimein

- minusta ei ole kotiäidiksi, en pidä ruuanlaitosta, leikkimisestä enkä pyllynpesusta, enkä varsinkaan lasten kuivaksi opettamisesta

Mitä mieltä olette, kannattaisiko näiden faktojen perusteella vielä yrittää?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

voisikohan valinta ikinä kaduttaa jälkeen päin.

Vierailija
2/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin jo elämään omaa aikuista elämää ainaisen vaipparumban sijaan ja alkaisin nauttia toisenlaisesta elämästä. Itselläni tämä vaihe iski päälle jo toisen lapsen jälkeen. Nautinnollista, sanoisinko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan luontopa päättikin puolestamme ja nyt odotellaan synnärille lähtöä. " Vahinko" on viikon myöhässä ja onnellisia ollaan, että näin kävi.

Noi raskauskilot kyllä harmittaa tosi paljon. On taas hirveä homma saada ne pois.

Mutta nyt on sellainen olo, että meidän lapset on tässä ja sitten keskitytään

muihin juttuihin, kuin vauvojen tekemiseen.

Vierailija
4/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva kun sisaruksia paljon!

Itsellä kolme aikuista ja iltatähti 12v! Jos olisin ollut nuorempi olisin halunnut hänelle kaverin, mutta en enää uskaltanut kun VIELÄ sain terveen lapsen.

Aloin odottaa kaksosia ja toinen tuli pois v8. Tämä ihanainen syntyi v36!

Vierailija
5/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta neljäs lapsokainen olisi tähän perheeseen erittäin tervetullut, toisaalta taas ei millään enää jaksaisi koko rumbaa alusta.

Olen kuitenkin ehkä kallistunut sille kannalle, että antaa tulla jos tulee. Jos ei vauvaa kuulu, niin sitten sekin on ok. Luulen, että kun käärön syliin saisi, niin kertaakaan sitä asiaa ei katuisi. Toisaalta se asia saattaa joskus alkaa kaivelemaan, että ei ole neloselle antanut tilaisuutta tulla, vaikka se ajatuksissa on ollut.

Ap, minä ikäisiä sinulla on nykyiset lapset?

Vierailija
6/29 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun kannattaisi käväistä välillä työelämässä, kun ikääkään ei ole vielä tuon enempää. Minulla on itselläni kolmen sarja ja kun heistä nuorin lähti kouluun syntyi kuopus syntyi. Isommat sisarukset ovat nauttineet täysillä vauvan kehityksestä ja olleet innolla apuna hoitohommissa. Nyt isosiskot ovat jo niin isoja, että hoitavat pientä mielellään, jos itselläni on jotain menoja.

Toki on rankkaa valvoa vauvan kanssa, etenkin kun itsellä oli ikää 10 enemmän kuin esikoisen kanssa. Vauva-aika kuitenkin menee hujauksessa, nopeammin kuin edes toivoisi. Raskaus ja vauva-aika kuitenkin sujuivat hienosti. Nelonen sai tulla kun on tullakseen ja kuusi vuotta siinä vierähti. Nyt olen töissä ja en ole katunut, että tuli tuo neljäskin tehtyä.

Sen olen huomannut, että aina ei oikein tahdo aikaa riittää kaikille tarpeeksi. Toisaalta olen onnellinen, ettäs sisaruksia on paljon. Niitä olen etenkin itse aikuisena kaivannut. Kyllä olisi moni hieno hetki jäänyt kokematta, jos kuopus olisi jäänyt hankkimatta.

Vierailija
7/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset pian 6v, 4v ja 1½v. Jos saisimme vielä yhden lapsen, voisin olla kotonakin kun esikoinen aloittaa koulun...

Tykkään olla raskaana (kaikki olleet helppoja raskauksia) ja vauvat on NIIIIN ihania =) Mutta jaksaisinko sitä narinaa ja kitinää, kanniskelua ja sitä, ettei ' koskaan' voi tehdä mitään rauhassa..?

Vierailija
8/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että kohtalotovereita löytyy :)

Vaikeaa on päättää tällaisista asioista.

t. ap

Vierailija
9/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, joka aloittaa yrittämisen syksyllä-loppuvuodesta tai sitten ei koskaan

Vierailija
10/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa neljännelle luvan tulla jos on tullakseen. Tosiaan, kuten joku sanoi, miinus puolet menee ajan kanssa ohi ja pian voi lapsen yritys olla liian myöhäistä (en tosin tiedä ikääsi). Mutta jos iän puolesta ei ole mahdollista piipahtaa välillä töissä ja siirtää vuodella, muutamalla tuonnemaksi, antaisin sinuna nyt tulla, jos tullakseen. Eipä ainakaan sitten myöhemmin kaduta:)

Vierailija
11/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Minulla on nuorin jo kohta viisi vuotias. Siksi tämä ruljanssin aloittaminen tuntuisi tosi rankalta uudestaan. Toisaalta olisi ihanaa kokea vauva-aika sillä tavalla, että saisi taas keskittyä vauvaan täysillä. Isommat ovat jo niin isoja, että he eivät tarvitse jatkuvaa huolenpitoa. Töistäkin jäisi taas mielellään kotiin hetkeksi.

Iso sisarusparvi kasvattaa ja on rikkaus! Tsemppiä ja onnea jatkoon, päädytpä sitten mihin tahansa lopputulokseen!

t, Se joka ylempänä kirjoitti samoista ajatuksista...

Vierailija
12/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32 v. , että aikaa tavallaan olisi, mutta en halua isoja ikäeroja...

Pitää miettiä.

t. ap

Vierailija
13/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on vain yksi lapsi. Eli en tekisi enää lisää lapsia, jos niitä olisi jo kolme. Ne riittäisi vallan mainiosti minulle.

Vierailija
14/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva vaihtaa joskus ajatuksia tuolla vauvakuume sivuilla lisää. Siellä muistaakseni kirjoitti joskus neliapilat. En tiedä, onko porukka enää kasassa. Vaikka ei varsinaisesti kuumetta korkealla olisikaan, niin mielellään jutustelisi samoja asioita pohtivien kanssa.

t, 7 ja 13

Vierailija
15/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meillä olisi vain kaksi nyt, jäisi luku siihen, kun tiedän nyt millaista pyöritystä arki ison perheen kanssa on.

Nyt kuitenkin surettaa pienimmän puolesta kun on aina se kolmas pyörä, ja jos jätetään tähän jää tavoite toteuttamatta, tarkoitus kun oli alunperin tehdä 2 + 2.

Toisaalta en usko että arki muuttuisi tästä enää yhtä paljon kuin se muuttui kun mentiin kahdesta kolmeen...

Vierailija
16/29 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että pääsit takaisin kondikseen sen kolmannen jälkeen. Motivoi, kiitos sulle siitä.

Itse asiaan; anna luonnon tehdä ratkaisunsa eli neljäs tulee jos on tullakseen.

Vierailija
17/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffataan toki kuume-puolella!! Kukaan tuttavani(kaan) ei oikein ymmärrä että vielä neljäs, niin olisihan se kiva että löytyy muita jotka ymmärtää ;)

8

Vierailija
18/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat rakkauden lahjoja.

Vierailija
19/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parhaat ystävät on kaksilapsisia uraihmisiä. Vähän olen väläytellyt vihjeitä siihe suuntaan, että neljännestä salaa haaveillaan. Vastaanotto on ollut viesteille sen suuntaista, että tule nyt jo järkiisi ja unohda tuollaiset ajatukset :) Eräällä hyvällä ystävälläni on neljä lasta, mutta enempää hän ei hanki. Nuorin on jo eskari-ikäinen ja hänenkään kanssaan ei voi enää oikein vauva juttuja jutella. Kaiholla muistelen niitä aikoja kun kakkosta kuumeilin/odotin. Oli niin mukavaa kun kaikilla ystävilläkin oli sama elämäntilanne menossa. Ketään ei rasittanut omanapaiset vauva-höpötykset. Nyt on ajat toisin...

t, nro 7 ja 13

Vierailija
20/29 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä ihanaa poikaa on ja kyllä todellakin kannatti =). Pojat nyt 4kk, 5v, 6v ja 10v. Tekemistä riittää, mutta mukavaa sellaista.

Kuuntele todellakin oman sydämesi ääntä ja tee, kuten sinusta tuntuu =).

Lapset on ihania.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan