Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku antaa samoja lahjoja vuodesta toiseen?

Vierailija
28.01.2026 |

Lähipiiriini kuuluu henkilö, joka antaa vuodesta toiseen lahjaksi samoja tuotteita (kosmetiikkaa). Minulla ei ole käyttöä näille tuotteille, ja havahduin äskettäin siihen että kaapeissani on kirjaimellisesti kymmeniä saman brändin purkkeja ja puteleita, joita on kertynyt lahjaksi vuosien aikana. En ole mielestäni koskaan antanut sellaista kuvaa, että nämä lahjat tulisivat minulla käyttöön, vaikka olen ottanut ne vastaan kohteliaasti kuten mielestäni kuuluu tehdäkin. Olen saanut henkilöltä lahjaksi kylläkin myös sellaista mitä olen varta vasten toivonut, ja sehän on mukavaa, mutta lisäksi saan aina näitä tuotteita.

Pitää varmaan sopivassa kohtaa vihjaista, että varastoa on nyt tarpeeksi? Loukata en halua, mutta roskiinkaan en raaskisi tavaraa heittää ja toisaalta kosmetiikkaa on vaikea saada annettua eteenpäin.

Mistä on kysymys kun annetaan aina samoja lahjoja, vaikka ei ole tiedossa että saaja niistä tykkäisi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan sama mitä niillä purkeilla teet. Rakenna torni.

Kiitos tästä hyödyllisestä kommentista.

Kerro vielä miksi annat aina niitä samoja purkkeja lahjaksi tutuillesi, kun triggeröitymisen määrästä päätellen niin teet?

Ap

Ovat niin tyhmiä, etteivät ansaitse muuta. Ps hyviä purkkeja ne on kelpais kyllä sullekkin

Vierailija
22/28 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset anna niitä meikkejä eteenpäin? Varmasti sulla on kavereita joille ne kelpais. Kääri vielä lahjapakkaukseen ja anna synttärilahjaksi. 

Ei todellakaan ole ketään tuttua joka haluaisi random-kosmetiikkatuotteita. Kaikilla tutuillani on tietyt ihonhoitotuotteet, hiustuotteet, hajuvedet, ym. jotka juuri heille sopivat. Monilla ihmisillä on herkkä iho tai päänahka tai eivät siedä voimakkaita tuoksuja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+Mistä on kysymys kun annetaan aina samoja lahjoja, vaikka ei ole tiedossa että saaja niistä tykkäisi?+

No sun tapauksessa kyse on selvästi siitä, että ei ole tiedossa myöskään, että sinä ET tykkäisi niistä.  Seuraavalla kerralla hymyilet kauniisti, kiität kohteliaasti ja annat lahjan takaisin antajalle todeten, että olen huomannut että nämä eivät sovin minulle, mutta ehkä sinulla itselläsi on niille paremmin käyttöä?

Tämän jälkeen varmaankin saat jotain ihan muuta, tai sitten et saa mitään, mutta et varmaan ainakaan noita.

No en minä ole ainakaan ikinä antanut samaa lahjaa anna kenelläkään uudestaan. Mielestäni tuo jo kielii siitä, että toinen ei halua pätkääkään pistää ajatusta siihen lahjaan.

Vierailija
24/28 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin saan aina 1000€ syntymäpäivä ja joululahjaksi. En tykkää yhtään. Antaisi jotain kivaa muuta. Tosi tylsä vaari minulla

Niin, rahallahan voit ostaa mitä itse haluat. Mä yritin tuolla Prismassa maksaa ruokaostokset näillä hajuvesipurkeilla, sanoivat mokomat että ei käy maksuvälineenä.

Ap

Vierailija
25/28 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan antaja ei ehkä tiedä mikä olisi hyvä lahja tai sitten toivoisi sinun käyttävän antamaansa lahjaa. Esimerkiksi minun äitini tietää etten käytä yöpaitaa, joten on vuosia antanut yöpaidan joululahjaksi jotta lopulta ymmärtäisin käyttää sellaista.

Vierailija
26/28 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo valinta, jos kuvittelee löytäneensä täydellisen lahjavarannon, mistä ammentaa vuodesta toiseen. Jos et ole sanonut asiasta mitään, niin mitenpä se toinen voisi siitä tietää. Jos haluat jonkun helpon valkoisen valheen, niin vaikka tuossa lokakuulla voit alkaa puhua tälle tuttavallesi, miten ihosi on herkistynyt hirveästi kosmetiikalle viime aikoina ja olet lopettanut melkein kaikkien tuotteiden käyttämisen, jotta vähennät altistusta.

Vierailija
27/28 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä juurikin Oriflame tai Dermosil, joita kauppaavat yksityishenkilöt?  Joko lahjanantaja itse tekee tilauksia ja siten saa itsekin hyötyä, tai sitten lahjanantajan lähipiiristä joku näitä kaupittelee.

Vierailija
28/28 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjan antaja ei ehkä tiedä mikä olisi hyvä lahja tai sitten toivoisi sinun käyttävän antamaansa lahjaa. Esimerkiksi minun äitini tietää etten käytä yöpaitaa, joten on vuosia antanut yöpaidan joululahjaksi jotta lopulta ymmärtäisin käyttää sellaista.

Samalla periaatteella mun äitini antaa miehelleni pyjamia ja aamutakkeja ja -tossuja. "Josko oppisi käyttämään." 

Sorry ohis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän