Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset, missä (alue/kaupunki) haluaisit asua lastesi muutettua kotoa pois?

Vierailija
28.01.2026 |

Tämä tilanne edessä ja siintää vaihtoehdot. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä minnekään muuttaisin, kun lapsi muuttaa? Asun Itä-Pasilassa ja viihdyn hyvin. Koti on remontoitu juuri mieleiseksi. 

Vierailija
2/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio

Vallila

Kalasatama

Jätkäsaari

Herttoniemenranta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölö

Vierailija
4/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolahti tai Kallahti

Vierailija
5/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä minnekään muuttaisin, kun lapsi muuttaa? Asun Itä-Pasilassa ja viihdyn hyvin. Koti on remontoitu juuri mieleiseksi. 

Tällainen kohtuu lähellä keskustaa mutta myös vehreyttä (vai onko hyviä ulkomaastoja?) yksi vaihtoehdoista mitä mietin. Onko alue mukavaa? Turvallista? Niinkin että tulevat lapsenlapset voivat leikkiä ja ulkoilla mukavasti.

Vierailija
6/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ihmeisesti omistuskoti ja puoliso? 

Vierailija
7/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea sinulle, ulkonäöstään huolimatta yksi Helsingin parhaita alueita. Autoliikenne kerrosta alempana, kaikki mahdolliset palvelut äärellään ja julkinen liikenne joka suuntaan toimii. Ei se talon ulkonäkö merkitse mitään, asunnon sisustus se on määräävä tekijä. Lisäksi noissa taloissa asuntojen pohjapiirrokset ovat mahtavia, on todella ajateltu asuinviihtyvyyttä eikä sitä, miten paljon rakennuttaja saa voittoa.

Vierailija
8/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo

Vierailija
9/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisikin varaa omistusasuntoon Itä-Pasilassa niin asuisin, vuokralla maksaa tuhat euroa ei houkuta.

Vierailija
10/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen kohtuu lähellä keskustaa mutta myös vehreyttä (vai onko hyviä ulkomaastoja?) yksi vaihtoehdoista mitä mietin. Onko alue mukavaa? Turvallista? Niinkin että tulevat lapsenlapset voivat leikkiä ja ulkoilla mukavasti.

Käypä kävelyllä siellä. Huomaat, että autoliikenne on kerrosta alempana eli lapset voivat vaikka pyöräillä pihalla lähes huolettomasti.

Vierailija
11/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea sinulle, ulkonäöstään huolimatta yksi Helsingin parhaita alueita. Autoliikenne kerrosta alempana, kaikki mahdolliset palvelut äärellään ja julkinen liikenne joka suuntaan toimii. Ei se talon ulkonäkö merkitse mitään, asunnon sisustus se on määräävä tekijä. Lisäksi noissa taloissa asuntojen pohjapiirrokset ovat mahtavia, on todella ajateltu asuinviihtyvyyttä eikä sitä, miten paljon rakennuttaja saa voittoa.

Jos alue on täynnä rumia taloja, ei se ole silloin kauhean kaunis paikka asua. Olettaen, että ei vietä kaikkia päiviä sisällä kökkien ja omia sisustustavaroita tuijottaen.

Vierailija
12/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä huumehörhöt ja sekakäyttäjät? Peukku.

Vierailija
13/13 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alue on täynnä rumia taloja, ei se ole silloin kauhean kaunis paikka asua. Olettaen, että ei vietä kaikkia päiviä sisällä kökkien ja omia sisustustavaroita tuijottaen.

Eli sinulla ei ole herttisenkään tajua, miltä se alue oikeasti näyttää. Siellähän on paljon puuistutuksia yms ja harva sitä ulos mennessään jää talon pihaan pyörimään. Sinun vertauksesi mukaan Helsingissä ei taida olla yhden ainutta asuinaluetta, jossa kaikki talot olisivat kauniita niin sisä- kuin ulkopuolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan