Kokemuksia kahdessa maassa asumisesta? Mies olisi ulkomailla, minä ja lapset Suomessa.
Mites on onnistunut, kuinka usein pääsitte näkemään? Meillä luultavammin tälläinen tapaus edessä opiskelujen ja taloudellisen tilanteen takia.
Kommentit (7)
toisessa maassa. Oli aivan kamalaa.. En toista kertaa enää jaksaisi. Näimme kuukauden välein, ja ehkä jollekin sopii mutta itse en jaksaisi yksin taloutta pyörittää.
vain sanoitko vain, että on rankkaa, vaikka itse et ole tälläistä tilannetta kokenut? Kaipaisin niitä omakohtaisia kokemuksia eikä mutu-juttuja...
On varmasti vaikeeta yksin taloutta pyörittää, mulle se vain on arkipäivää jo nyt, miehellä opiskelut ja kaksi työtä. Mutta taloudellisen tilanteen takia, ehkä joudumme päätymään tähän. Huolestuttaa vain miten lapset sopeutuvat ja kuinka kauhea ' trauma' niille jää, kun isä ei olisi kuin nettiyhteyden ja kuvaputken takana silloin kuin ei olla yhdessä.
Miehen työ toisessa maassa.
Kysyit omakohtaisia kokemuksia, sellaisen kerroin.
Rankkaa on, mutta onnistuu, jos tahtoa löytyy, kuten sanoin.
2
hieman kokemusta,, tosin vain pienestä ajasta.
oli vapaaehtoinen päätös joten sinänsä tietenkin oli helppo pysyä päätöksessään. Mutta en enää tekisi niin, vaikka meilläkin oltiin erosa vain 5 viikkoa.
Mun mielestä lasten isän pitää olla arkea jakamassa ja myös miehen ja vaimon paikka on samassa taloudessa eli ei sopinut meille.
Tosin me ollaan aika tiivis paketti muutenkin ja ikävä on jo pienissä eroissa kova. Me vaan yksinkertaisesti tykätään olla yhdessä ja viihdytään perheenä.
Oli kamala katsoa pienen tytön ( 3v ) ikävää isäänsä kohtaan, joskus nyhkytti itsensä uneen, isommalla oli ehkä helpompaa koska ymmärsi että isi tulee kyllä.
Myös minulla oli kova ikävä miestäni ja kaipasin tdella paljon kosketusta ja yhteisiä hetkiä.
Itse en ihan ymmärrä perheitä jotka elävät näin useita vuosia, mutta ehkä se heillä toimii jostain syystä paremmin kuin meillä.
miettikää tarkkaan tilanne ja ottakaa huomioon lasten iät.
kun toinen tekee pitkää päivää, se on silti eri asia kuin oikeesti olla yksin koko ajan, eikä voi verrata. Siitäkin on omakohtaista kokemusta.
2
mutta kyllähän se mahdollista on, jos kaikki niin haluaa.