Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silitätkö lakanat?

Vierailija
28.01.2026 |

Joskus jaksoin nähdä sellaisenkin vaivan että silitin pussilakanat ja tyynyliinat joka pesun jälkeen, mutta enää en. Jotenkuten viikkaan ja työnnän hyllyyn, muotoonommellun aluslakanan vaan pyöritän palloksi ja survaisen alahyllylle. Olihan se liinavaatekaappi sievän näköinen silloin joskus siisteine pinoineen, mutta kuinka paljon sinnekään tulee katseltua. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeloin lakanat.

Vierailija
2/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silittäisin  jos jaksaisin. Heikot kädet.

Liinavaatteista tulee pölyä kotiin vähemmin, jos ne silitetty tai mankeloitu. Näin opetti köksäope 60-luvulla tyttökoulussa👵

Vierailija
4/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli aikoinaan tavallisia puuvillalakanoita, joiden pinta muuttui sileämmäksi, kun hän silitti ne. Minä olen aina inhonnut silittämistä, joten olen ostanut puuvillasatiinisia lakanoita. Ne ovat pehmeitä ja sileitä ilman silittämistäkin.

Vierailija
5/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitän vain mirrejä.

Vierailija
6/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitän tietenkin.  Hyvin näkee ketkä nukkuneet ryppyisillä lakanoilla ja tyynyliinoilla.  Osa vielä lisäksi liian lyhyessä sängyssä.  Ryppyinen naama ja päältä kalju 

Vierailija
7/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni oli aikoinaan tavallisia puuvillalakanoita, joiden pinta muuttui sileämmäksi, kun hän silitti ne. Minä olen aina inhonnut silittämistä, joten olen ostanut puuvillasatiinisia lakanoita. Ne ovat pehmeitä ja sileitä ilman silittämistäkin.

Mä taas ostan perkaalipuuvillalakanoita koska tykkään että ne on sellaisia rapeita ja vähän kovia. Pyyhkeetkin on parhaita kun on kuivuneet narulla sellaisiksi koviksi, sitten tuntuu että kuivaavat kunnolla. Mitään huuhteluaineita en tietenkään käytä pehmentämään. 

Vierailija
8/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies silittää tyynyliinat, itse en viitsisi.

Vierailija
9/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulaan

Vierailija
10/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ostan perkaalipuuvillalakanoita koska tykkään että ne on sellaisia rapeita ja vähän kovia. Pyyhkeetkin on parhaita kun on kuivuneet narulla sellaisiksi koviksi, sitten tuntuu että kuivaavat kunnolla. Mitään huuhteluaineita en tietenkään käytä pehmentämään. 

Makuasioita. Itse asiassa minulla perkaalipuuvillaiset aluslakanat, koska ne ovat kestäviä. Tyynyliinat ja pussilakanat ovat puuvillasatiinia. Enpä tullut nuorena mittineeksi, että vuodevaatteillakin voi hifisteillä. 🙂

Vierailija
11/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omia, mutta mummoni lakanat kyllä. 

Vierailija
12/12 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaulaan