Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 51 000 työtöntä enemmän kuin vuosi sitten: Syynä hiipunut kulutus ja hallitus

Vierailija
27.01.2026 |

Yllätys yllätys: kun ihmisiltä viedään rahat taskusta, kaupat hiljenee ja firmat alkaa potkia porukkaa pihalle. Ja sitten hallitus seisoo tumput suorina ja ihmettelee miksi työttömiä on 51 000 enemmän. Ei tämä ole rakettitiedettä vaan peruskauppamatikkaa: ei kulutusta, ei töitä. Mutta joo, leikataan vielä lisää pienituloisilta, se varmasti luo työpaikkoja 😂

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on myynyt perikunnan asuntoa sisarensa kanssa nyt 8 kuukautta, maksavat 500 vastikkeet puoliksi. Ostajia ei ole.

Ehkä he voisivat ottaa vuokralle päihteiden käyttäjä Ranen. Vuokra-asunnoista kun on ylitarjontaa.

Asuntojen hinnoissa on niitä nollia liikaa perässä. 

Kun asuntoa myydään sadallatonnilla, niin pitäisi ihan realistisesti puhua nyt puolet pois hnnoista.

Ei työtätekevillä ole ollut pariinkymmeneen vuoteen varaa ostella sadan tonnin asuntoja.

Hintaa on asunnoissa liikaa ja se on muisto hyvistä ajoista. 2miljoonan tontti on oikeasti nykyään sen hätähätään 400 000e

Näin se vain on. 

Mutta ainahan voitte myydä venäläisille parilla millillä. Venäläinen ostaa. Kun ei suomalainen rehti työtä tekevä Reijo kelpaa. Reijo tarjoaisi omaan kelpoon ostovoimaan 50 000e. Nähnyt puole elämästään sen säästön kartuttamisessa. Mut ei.. Ahneus on se syy tähän paskaan. Myykääpä venäläisille sittenniin.

Vierailija
122/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliks käy kovaa työtätekevää reijoa ja sen lapsia. Pakkasessa ovat kun on ahneita kodinmyyjiä. puolet pois hinnoista kuin olisi jo. Jhumalauta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, meillä on hyvä hallitussuunnitelma!!!

🥹😅😂🤣

Vierailija
124/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on myynyt perikunnan asuntoa sisarensa kanssa nyt 8 kuukautta, maksavat 500 vastikkeet puoliksi. Ostajia ei ole.

Ehkä he voisivat ottaa vuokralle päihteiden käyttäjä Ranen. Vuokra-asunnoista kun on ylitarjontaa.

Rane tykkää juoda viinaa ja juopotella asunnossa, missä on putkiremontti tehty. Uusi kylpyhuone, missä oksennella.

Suurin osa juopoista ja narkkareista on kyllä ihan sisäsiistejä. 

Ei kenelläkään jolla on kivaa elämässään ole halua pistää kaikkea heti risaiseksi. 

Mukavampi juopotellakin kun on siivottu koti. Sitten toinen juttu mitä kuulin, niin huumeiden käytäjät kuulemma tykkää siivota paljon. 

Vähän väärää tietoa sulla alkoholisteista ja narkkareista. Suomessa on aika paha huumetilanne, niin se tarkoittaisi että asuntoja olisi tuhottu ihan tuhansittain, mutta ei ole. 

Alkoholisteja on vielä enemmän ja asunnot on fine. 

Ei kannata uskoa mediaa. Mulla on juoppoja kavereita ja niillä on siistit kodit. Kun on siistiksi kasvatettu, niin ei se viina sitä saa mihinkään katoamaan. Tulee heikkoja hetkiä ja päiviä, mutta ihminen siivoo kodin lopulta.

Vierailija
125/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kulutus hiipuu, kun leikattiin niiltä jotka joutuivat ennen leikkauksiakin käyttämään kaikki kuukausittaiset rahat elämiseen, nyt jaettiin rahaa niille jotka voivat jättää sen käyttämättä, kun tulevat erittäin hyvin toimeen ilma sitä BONUSTA.

Vierailija
126/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa tollo osaa leikata ja heikentää työläisten etuja.

Siihen ei kummoista älyä tarvita.

Oikeaan taloudenhoitoon tarvitaan. Mutta sitä meillä ei ole käytettävissä.

Vierailija
127/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥹😅😂🤣

Onhanse oikein hyvä esimerkki huonosta.

Vierailija
128/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kulutus hiipuu, kun leikattiin niiltä jotka joutuivat ennen leikkauksiakin käyttämään kaikki kuukausittaiset rahat elämiseen, nyt jaettiin rahaa niille jotka voivat jättää sen käyttämättä, kun tulevat erittäin hyvin toimeen ilma sitä BONUSTA.

Ne jotka nyt rahaa sai niin laittaa ne osakkeisiin. 

Semmonen pieru.

Vierailija
129/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kaikki rahat elämiseen, no sitten on ollut sulla kivaa, isä ja äiti opettivat, että 10% säästöön ainakin joka tilistä, valintoja, Suomessa saa rahansa tuhlata. 

Vierailija
130/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä on laiskuus ja liian korkeat tuet.

Ajattele että noin 30 % kansasta (perskok) kadehtii 595 € kuukausituloista nauttivia. On se niin saatanan iso raha, kun muuttaa potuiksi, kaaliksi ja porkkanoiksi. Kukaan pysty syömään niin paljon kuussa ruokaa.

Joka on revitty muiden selkänahasta

Siinä pieni kiusaa pienempäänsä. Jäisit ihmeessä töistä pois jos niin kadehdit työttömän elämää. Mutta ei. Huomenna sinäkin menet "sorvin ääreen" ja mielistelet ja liehakoit herraisoherraa, joka on sinunkin selkänahastasi repinyt osakesalkkunsa, pari bemaria ja hulppean luksuslukaalinsa. Sitten kuuntelet kuset housuissa kun kuiskitaan YT:stä ja supistuksista. Elät jatkuvassa epävarmuudessa, teet palkattomia ylitöitä, joustat, roikut löyhässä hirressä...

Elät kaikkivoipaisuusharhaa joka on alkeellinen mielen puolustusmekanismi: "minä olen pätevämpi ja etevämpi kuin muut, minulle ei voi käydä noin. en voi sairastua vakavasti, en voi vammautua, en voi jäädä työttömäksi..."

Vierailija
131/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kaikki rahat elämiseen, no sitten on ollut sulla kivaa, isä ja äiti opettivat, että 10% säästöön ainakin joka tilistä, valintoja, Suomessa saa rahansa tuhlata. 

Mun isä ja äiti opetti kanssa saman. Vanhanaikaisia juttuja. Nykyään oikeisto on sitä mieltä ettei palkalla tarvitse edes tulla toimeen.

Niin näytin vanhemmille palkkakuittia ja vuokrakämpän vuokraa ja sähkö--,vesilaskuja.

Molemmat nyt kasikmppisiä. 

Isä totesi että unohda opit. Pyydät meiltä lainaa, eihän tuolla elä ja tämähän on ihan mahdotonta.

Noh, autottomana, kun auto piti myydä, niin palkka menee yksiöön melkein kokonaan 3/4 palkasta vuokraan. 

Molemmat toki on aina äänestänyt SDP, että ei heillä ole mitään hävettävää nykyisestä tilanteesta. 

Enkä minä ole edes nuori. Kohta eläkeiässä, mutta palkkataso on niin surkea suhteessa kaikkeen muuhun.

Sääliksi käy nuorempia joilla on minun ikäiset vanhemmat. Mun ikäisiltä ei tukea tule, kun ei ole varaa auttaa.

Vierailija
132/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro sinä.

Minä kyllä kulutan. Kodinkoneet on uusittu, auto vaihdettu, ulkona syön sekä lounaita että illallisia. Vaatteita ja kenkiä on ostettu sekä itselle että lapsille.

Ei minulla lle mitään kuluttamisen jarrua. Miksi sinulla on?

Vierailija
133/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reservistä erosin säästösyist ja kannanottona.

Vierailija
134/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hallituspoliitikothan juuri selittivät, että ovat tehneet 100 000 työpaikkaa, mutta ne ei vaan ole vielä realisoituneet 🤣

Vierailija
135/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, mä ehdin jo huolestua.

Vierailija
136/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kaikkein suurin julkinen sektori.

Julkisissa viroissa on tosi hyvät palkat ja maksetaan ylityölisiä ja palkallisia lomiakin.

Voisi ainakin palkoissa leikata 30% lääkäreiltäkin ja ottaa lomilta palkat pois. Jokainen on lomallaan säästöillään kuten normaalisti muukin on. 

Sitten ylityölisät pois koska ei niitä yksityisellä puolellakaan ole.

Så där! Nyt ei ole enää liian suuri julkinen sektori.

Vierailija
137/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro sinä.

Minä kyllä kulutan. Kodinkoneet on uusittu, auto vaihdettu, ulkona syön sekä lounaita että illallisia. Vaatteita ja kenkiä on ostettu sekä itselle että lapsille.

En tiedä. Minä jouduin pöllimään kengät lapselleni. Jalat kasvaa ja kumppareihin ei ollut rahaa. 

Jonkun kumpparit lähti matkaan. Toivottavasit sun perheen kumpparit :) Sulla on varaa.

Vierailija
138/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro sinä.

Kiva että sinulla menee hyvin. 

Keskituloisilla ei ole enää perusturvaa ja työttömyys uhkaa jokaista. Eikä ansiosidonnaista käytännössä ole. Sairastaminen on katastrofi. Niinpä kulutusta ei ole, koska ei voi enää luottaa tulevaisuuteen eikä talouteen. Tämän sai aikaan orpopurra.

Vierailija
139/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä hallituspoliitikothan juuri selittivät, että ovat tehneet 100 000 työpaikkaa, mutta ne ei vaan ole vielä realisoituneet 🤣

Ne on laskennallisia. Ei ole tarkoituskaan realisoitua. Sellainen hallitus meillä.

Vierailija
140/145 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa tollo osaa leikata ja heikentää työläisten etuja.

Siihen ei kummoista älyä tarvita.

Oikeaan taloudenhoitoon tarvitaan. Mutta sitä meillä ei ole käytettävissä.

Olipa hyvä kommentti! Näinhän se on. On aina helpompaa tuhota kuin korjata. Luulen että valta on tehnyt Purrasta suuruudenhullun. Hänestä on myös tullut esiin sadistisia piirteitä. Hän yllättyi kun ihmiset ei nähneet mitään hauskaa hänen julmassa saksienheilutus-tsoukissaan vaan piti sitä mauttomana. Myös se että hän sanoi kritisoijilleen että empatia ei kuulu politiikkaan. Purra ei siis ymmärrä mikä empatia on. Empatia ei ole kuin kytkin jonka voi pistää on/of, vaan empatia on tahdostariippumaton ja automaattinen tunne. ihminen kun ei voi itse tietoisesti valita tilannetta ja kohdetta jota kohtaa hän tuntee sääliä, myötätuntoa tai empatiaa. Joku narsisti sos iopaatti tai psyk opaatti ym. voi kyllä valita milloin hän NÄYTTELEE empatiaa.

Tuokin automaattinen uhriutuminen kuinka se SANNA... Alkaa käydä jo koomiseksi. Kokkareidenkin muisti on niin lyhyt. Ne Sannan massiiviset koronatuet hyväksyttiin eduskuntaa myöten ja KOKOOMUS oli kyllä siinä kaikkein aktiivisimpana mesoajana kuinka velkaa olisi pitänyt ottaa vieläkin enemmän suutyrityksille jaettavina koronatukina. Suomen isoja yrityksiä oltiin niin "pelastamassa" silloin. Nyt sitten syytellään kirkkain silmin Sannan velanottoa.