Espace vs. grand voyager
On auton vaihto edessä. Meille on tulossa neljäs lapsi ja nytkin jo ahdas ford mondeo farmari joutuu väistymään. Hankinnassa on siis tila-auto. Olen silmäillyt sekä chrysler grand voyageria että renault espacea. Vuosimallia 2000 - 2003 olevat ko. autot sopivat sairaanhoitajan lompakonpaksuuteenkin suhteellisen hyvin. Nyt kysynkin kokemuksia, miten autoihin mahtuu kaksosten rattaat ym. tavarat ja kumpiko on käytössä parempi.
Kommentit (5)
Mutta ääni renault GARND Espacelle. Oon päässyt vertailee. Sukulaisilla molemmat. 99 rellu ja 01 voyager, molemmat grandeja. Kyllä itse kattelisin relluja. Molemmat on hyviä ajaa, renault parempi. Renaultiin halvemmat osat ja bensana pienempi kulutus. Dieselinä voyagerin 2.8 commonrail on ihan ok. 2.5 ollut enempi ongelmia, mutta ei se susi sekään ole jos ostat tarpeeksi uuden. Osat on voyagerissa kalliit. Lämmityslaite on renaultissa tila-autojen paras. Auto on talvella Lämmin. Ja relluhan ei voi ruostua :)
Että semmoista
grand voyager on isompi kuin grand espace. Nostan vielä kilpailuun mukaan pösö 807:n, joita saa jopa 8 paikkaisena.
Meillä on käytössä Grand Voyager (2000-luvun alun malli) ja kyllä senkin tavaratilan saa melkoiseksi kun takapenkin työntää eteen. Päihittää farmarin ihan kauniisti.
Meidän malli on niitä, joissa bodataan penkit pois autotalliin, kun halutaan lisätilaa (tai voi vaihtaa keskirivin erilliset penkit ja takarivin 3-h penkin keskenään). Kun keski- ja takapenkit ottaa pois, käytössä on pakettiauto. :-) Meillä autossa on kuljetettu sänkyjä, sohvia, iso ruokapöytä, jne kokonaisina. Ihan kiva, kun ei tarvi peräkärryn kanssa sählätä...
Ajo-ominaisuudet ovat kivat - kulkee varsin vakaasti ja eleettömästi. Niistä isoista, joita olen ajanut, vain VW Transporter vetää pidemmän korren (mites muuten olisi Transporter pikkubussina - tilaa olisi vaikka koko kylälle?).
Moottori on 3.3L bensa. 91-oktaanisella (ja RON95 E10:llä) vähän laiska, 95-oktaanisella kulkee sujuvasti. Kulutus kaupungissa 14L, maantiellä 11L (maantiellä tasaisessa maastossa, tasaista vauhtia n 1L / 10 km nopeutta eli 80-90 km/h nopeutta pääsee 8-9L kulutuksella).
Kiitoksia kaikille vastauksista. Eikähön tuo selkeyttänyt valintaa.
sen grande versio. ja täytyy sanoa että olen ollut tyytyväinen. Usein niin että vain 6 penkkiä on paikallaan, tulee enemmän tilaa. tavaratilaahan noissa ei ole kummassakaan juurikaan tavallista farkkua enempää, ja hankalampi saada verkkoa matkustamon ja tavaratilan väliin kun ovat samaa tilaa ja muunneltavissa.
rellu oli musta parempi ajaa