Espanjan työttömyys laskussa - alle 10%. Hyvinvoivassa utopialandiassa Suomessa noustaan kohti 11% työttömyyttä!
Kommentit (40)
No aivan varmasti noustaan kun vuodessa tulee keskisuuri kaupungillinen nokikeppejä sisään maahan. Mutta tätähän ei saa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Espanjan minimipalkka on 1184€/kk. Sitä maksetaan 14 kertaa vuodessa, joten 12 kuukaudessa lomarahojen kanssa se olisi 1326€/kk bruttona. Siitä verot ja sotut pois, niin jäisi varmaan 1100€/kk käteen.
Jos suomalaiset työttömät lähtevät tuolla tekemään 40 tuntista viikkoa, niin Suomeenkin saadaan täystyöllisyys. Luulen, että tuo sopii Orpolle ja Kokoomukselle, muttei vasemmistopuolueille.
Mikäs siinä jos hinnat olisivat yhtä alhaiset kuin epsanjassa.
Jokainen on henkilökohtaisesti vastuussa siitä, että on hyödyksi yhteiskunnalle. Vauvapalatalle spammaavan työttömän kommarin arvo yhteiskunnalle on melko vähäinen ja se johtuu ihan omista teoista ja päätöksistä.
Espanjassa on viime vuosina vahvistettu hyvinvointivaltiota, toisin kuin Suomessa. Hyvinvointivaltio on talouskasvun mahdollistaja, ei este.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan äkkiä 50000 afrikkalaista tänne KELAn tuelle
Ei vaan 100 000 Aasialaista!
Eivät hekään tyhmiä ole että tulisivat kalliiseen komkurssikypsään maahan
Suomalaiset ovat maksaneet Espanjan ja muiden EU maiden tileille niin paljon rahaa että ei tuo mikään ihme ole. Suomi on EU:ssa aina vain maksajan roolissa, siksi koko Suomi on tuhottu.
Taas joku työtön vas joka ei ole asiaan paneutunut yhtään.
-Tutki nyt edes vähän niitä julkisia menoja ennen kuin avaat punaisen ja myrkyllisen suusi, vadim!
Ai Igor on nyt kiinnostunut Euroopan luvuista? Älä huoli, teillä ei ole asiaa Eurooppaan piiiiiiiitkään aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on henkilökohtaisesti vastuussa siitä, että on hyödyksi yhteiskunnalle. Vauvapalatalle spammaavan työttömän kommarin arvo yhteiskunnalle on melko vähäinen ja se johtuu ihan omista teoista ja päätöksistä.
Jäikö taas 💊ottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Perseloisethan täällä spämmäävät ihmisvihaa aamusta iltaan.
Haluan meille espanjalaisen työlainsäädännön ja esimerkiksi kahvilaan väkeä, joka on töissä aamulla 3 tuntia ja iltapäivällä 3 tuntia ja saa osan palkasta tippeinä. Iso osa Espanjan työllisyydestä selittyy lainsäädännön muutoksella, meilläkin voitaisiin jokainen lapsensa kouluun vievä tulkita työlliseksi.
Espanjassa on maatyöläisiä, joiden palkka on 1,5 e/h, käytännössä ei maahantulijoille työttömyysetuutta vaan lyhyitä tomaatinpoimintapestejä.
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa on viime vuosina vahvistettu hyvinvointivaltiota, toisin kuin Suomessa. Hyvinvointivaltio on talouskasvun mahdollistaja, ei este.
Tämä. Monella on paperiton lastenhoitaja, jolle ei tarvitse maksaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ne Petterin näkemät valonpilkahdukset olla vain kullan kiiltoa omassa rahapussissa.
Haha! Kuinka noloa.
Kiinalaista kultaa! Juu on 24k kultaa (0,01 millin kerros ruosteisen palikan päällä)!
Arvotonta kissankultaa minä sain
Sen tiedän nyt mä vain
Petollista kissankultaa kiiltävää
Ne muistot kirveltää
Löydän kyllä kissankultaa mistä vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, taas on tietäjät liikkeellä, tutkippas nyt vähän ES julkisia menoja ja miten siellä hyysätää. Katsos kun ei hyysätä, pakko olla töissä että pärjää, odottelen samaa mallia tännekin kiitos.
Espanjassa on sosialistihallitus paikkailemassa oikeistolaisten tuhoja.
Ne taisi kyllä saada EU:n koronatukea
Sannuli taisi maksaa sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjan minimipalkka on 1184€/kk. Sitä maksetaan 14 kertaa vuodessa, joten 12 kuukaudessa lomarahojen kanssa se olisi 1326€/kk bruttona. Siitä verot ja sotut pois, niin jäisi varmaan 1100€/kk käteen.
Jos suomalaiset työttömät lähtevät tuolla tekemään 40 tuntista viikkoa, niin Suomeenkin saadaan täystyöllisyys. Luulen, että tuo sopii Orpolle ja Kokoomukselle, muttei vasemmistopuolueille.
Mikäs siinä jos hinnat olisivat yhtä alhaiset kuin epsanjassa.
Indices DifferenceInfo
Cost of Living Including Rent in Helsinki is 12.0% higher than in Madrid
Rent Prices in Helsinki are 16.7% lower than in
You would need around 1,231.5€ in Helsinki to maintain the same standard of life that you can have with 1,100.0€ in Madrid (assuming you rent in both cities).
(lähde: number)
Ero ei siis ole juurikaan mainittava. Jos verrataan pieniä kaupunkeja, niin suhteellinen ero pysyy aika samana.
Suomessa syntyneiden työttömyysaste on muuten 7,5% ja Suomessa on tällä hetkellä enemmän työllisisä kuin vaikka vuosi sitten. Missä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Luulen että sopii jos saadaan myös Espanjan hintataso. Suoria summia ei voi vertailla vaan purku verrata palkan ostovoimaa.
Minä jos olisin työtön lähtisin ihan mielelläni Espanjaan. Saan sivutyöstäni tuon. Pärjäisin sillä. Vaatteitakaan ei tarvitse niin paljon jsxruoka on halpaa ja paljon saa tuoreena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että sopii jos saadaan myös Espanjan hintataso. Suoria summia ei voi vertailla vaan purku verrata palkan ostovoimaa.
Minä jos olisin työtön lähtisin ihan mielelläni Espanjaan. Saan sivutyöstäni tuon. Pärjäisin sillä. Vaatteitakaan ei tarvitse niin paljon jsxruoka on halpaa ja paljon saa tuoreena.
Hintataso espanjassa on vain noin 10% suomea alhaisempi. Ks. linkki yllä. Ei sielläkään tuolla minimipalkalla juhlita, vaan asutaan useamman kämppiksen kanssa ja syödään enimmäkseen riisiä ja papuja.
Ette ole tainneet matkustella espanjassa lähivuosina?