Onko täällä muita, joilla ei ole mitään tietoa ruokien kalorimääristä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarttekkaan, ota kuva kännykällä niin tekoäly laskee aterian kalorit hups heijaa.
Tuossa on se hyvä, ettei tarvitse opetella vaivaamaan päätään, eikä näin ollen aivot ylikuormitu.
Tunnet kyllä kehossasi ja näet peilistä onko noin ylimalkaan ravitsemuasiat oikeansuuntaisessa kunnossa. Ehkä sen tarkempaa on yleensä turha laskeskella.
Vierailija kirjoitti:
Tunnet kyllä kehossasi ja näet peilistä onko noin ylimalkaan ravitsemuasiat oikeansuuntaisessa kunnossa. Ehkä sen tarkempaa on yleensä turha laskeskella.
Niin. Mä en usko kaloriteoriaan muutenkaan, joten en tiedä mitä tekisin sillä tiedolla.
Ap
Nykyään lähes jokaisessa ruokapakkauksessa on kalorimäärät näkyvissä. Katson joskus mielenkiinnosta.
Kysykää siltä tekoälyltä: Mikä on kalorimetrin toimintaperiaate, jolla se mittaa kalorimäärän ravintoaineessa?
Lukekaa sitten vastaus, ja miettikää hetki, toimiiko ihmisen ruoansulatuskanava samalla periaatteella. Hmm...
Vierailija kirjoitti:
Kysykää siltä tekoälyltä: Mikä on kalorimetrin toimintaperiaate, jolla se mittaa kalorimäärän ravintoaineessa?
Lukekaa sitten vastaus, ja miettikää hetki, toimiiko ihmisen ruoansulatuskanava samalla periaatteella. Hmm...
Väitätkö siis, että ihminen ei olekaan polttouuni, jossa kaikki kalorit palavat samalla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö siis, että ihminen ei olekaan polttouuni, jossa kaikki kalorit palavat samalla tavalla?
En teidä oliko sarkasmia, taisi olla? Mutta ei se ruoka pala ihmisen sisällä. Eiväkä kaikki ruoka-aineet imeydy elimistöön täydelliseti, vaikka niitä olisikin siinä syötävässä ruoassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarttekkaan, ota kuva kännykällä niin tekoäly laskee aterian kalorit hups heijaa.
Tuossa on se hyvä, ettei tarvitse opetella vaivaamaan päätään, eikä näin ollen aivot ylikuormitu.
Näin mulle on myös firman omistaja sanonut, että keskity vaan siihen, että teet työsi hyvin ja ahkerasti. Hän sitten pitää huolta näistä raha-asioista, eikä sun kannata vaivata päätäsi niillä.
Kuulostaa järkevältä, ellei pysähdy vähän tarkemmin miettimään asiaa, eikö?
No olen minä jonkun suklaapatukan joskus katsonut, mutta kun ei painon kanssa ole ongelmia, niin eipä tule muuten mietittyä.
Syön pääasiassa "puhdasta" ruokaa. Siis perusraaka-aineista itse valmistettua ilman minkään ruokakermojen tai muun turhan lisäilyjä, niin eipä sinälläänkään ole tarve lukea sisältöjä. Eikä niitä toisaalta siinä porkkanan, perunan, lihapalan ym. kyljessä olekaan.
Sitten jos ostan jotain enemmän prosessoitua, niin tarkastan sokerin ja suolan määrän ja mahdollisesti käytetyt öljyt, makeutusaineet ja arominvahventeet ym., ja teen niiden perusteella ostopäätöksen, mutta harvoin katson energian määrää.