Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, joilla ei ole mitään tietoa ruokien kalorimääristä?

Vierailija
27.01.2026 |

En ole koskaan laskenut kaloreita.

Kommentit (29)

1/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep 😃

Vierailija
2/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarttekkaan, ota kuva kännykällä niin tekoäly laskee aterian kalorit hups heijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään. Ellen nyt sitten siinä syödessä lue purkin/paketin tuotietoja ajan kuluksi. Mut en mä niitä muista tai sillein lueskele, et omg mikä kalori määrä. Tai jos mä itte teen ruokaa, en mä mietin paljon siinä annoksessa on kaloreita tai hiilareita tai voita. Mut mulle puuro ei ole terveellistä. Sen syön aina reilulla sokerimäärällä ja isolla voinapilla.

Vierailija
4/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kalorimäärän arviointiin riittää että on koko ajan vähän syömisen mieliteko. 

Vierailija
5/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä tiedä, jos ikinä ei ole tarvinnut seurata. Itsellä on paino-ongelmaa, joten kalorit ja makrot ovat hallussa. Nykyisin enemmän lasken makroja. 

Vierailija
6/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.fineli.fi

Sieltä vaan kurkkimaan niin ymmärrys lisääntyy.

Vierailija
7/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut minäkään. Toki tiedän että suklaassa on enemmän kaloreita kuin kurkussa, mut siihen se sit jää :D

Vierailija
8/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä suunnilleen tiedän, tai siis osaan päätellä kun tiedän paljonko energiaa on hiilihydraatti-, rasva- ja proteiinigrammassa ja tiedän suunnilleen, syönkö rasvaista jne. ruokaa. Mulla on enemmän haasteita hahmottaa annoksen painoa ja syönkin siksi liikaa. Makroravintoaineiden keskinäinen suhde on hyvä ja kuidun määrä on kans nykyään kelvollinen. Pitäis vaan saada kerta-annosta pienennettyä ja nesteensaantia lisättyä.

Vierailija
9/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tarttekkaan, ota kuva kännykällä niin tekoäly laskee aterian kalorit hups heijaa.

Tekoäly on monessa mielessä huono juttu, suosittelen että kaikki boikotois sitä. Kannattaa laittaa haun perään -ai. niin ei maailman vesivarannot tuhlaannut samalla kun ihmisaivot surkastuu ja massat saa potkut tekoälyn takia.

Vierailija
10/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tuntuukin hassulta kun teoreettisesti neuvotaan, mitä esim. yhden leipäpalan vähentäminen päivässä saa painossa aikaan. Kuin muuten kalorimäärä olisi esim. tasainen 2000.

Vierailija
11/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laskenut eikä mitään käsitystä ruoan sisältämistä kaloreista tai paljon niitä saisi vuorokauden aikana syödä. Tähän asti riittnyt ihan perusjärkeily ruoan suhteen ja reipas kulutus.

Vierailija
12/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä tiedä, jos ikinä ei ole tarvinnut seurata. Itsellä on paino-ongelmaa, joten kalorit ja makrot ovat hallussa. Nykyisin enemmän lasken makroja. 

Ei minun ole koskaan tarvinnut seurata, mutta ihan mielenkiinnosta tiedän kyllä melko tarkkaan. Koska olen asiaan perehtynyt ja haluan syödä terveellisesti läpi elämän. Olen koko ikäni ollut normaalipainoinen, eikä painonhallinnassa ole ollut mitään ongelmia vaikka olen jo keski-ikäinen. Minun kohdalla onneksi nälkä ja ruokahalu tuntuu osuivan aika tarkkaan siihen mitä kehoni oikeasti tarvitsee. Käytännössä ruokavaliossa pyrin ainoastaan välttämään tarpeettoman suurta suolan määrää sekä ylenmääräistä kovan rasvan syömistä. Muuten monipuolisesti, vähän painottaen kasvisten määrää ja aika usein kalaa lautasella. Tällä tavalla ainakin kuvittelisin pysyväni pitkään terveenä. Tai ainakaan sen ei pitäisi ruokavaliosta olla kiinni.

Vierailija
13/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen kalorimäärän arviointiin riittää että on koko ajan vähän syömisen mieliteko. 

En ymmärtänyt sanomaasi. 

Vierailija
14/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kiinnittänyt kaloreihin mitään huomiota. Ei kiinnosta. 

Vierailija
15/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly on monessa mielessä huono juttu, suosittelen että kaikki boikotois sitä. Kannattaa laittaa haun perään -ai. niin ei maailman vesivarannot tuhlaannut samalla kun ihmisaivot surkastuu ja massat saa potkut tekoälyn takia.

Tekoälykosste tehdään Googlessa silti, sitä ei vaan näytetä.

Vierailija
16/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

www.fineli.fi

Sieltä vaan kurkkimaan niin ymmärrys lisääntyy.

Kiitos tarjouksesta, mutta en ole kiinnostunut ruokien kalorimääristä.

Ap

Vierailija
17/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut minäkään edes silloin kouluaikana, kun olisi pitänyt

Ei ole koskaan tarvinnut. Tiedän kalorimääriä hyvin suurpiirteisesti kuten sen, että rasvassa on noin kolmionkertainen kalorimäärä verrattuna sokeriin.

18/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihdutin 50 kiloa laskematta 😅 

Vierailija
19/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää se epämääräinen tieto että herkuissa on enemmän kaloreita kuin oikeassa ruoassa ja se riittää minulle. En laske kaloreita.

Vierailija
20/29 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole laskenut minäkään edes silloin kouluaikana, kun olisi pitänyt

Ei ole koskaan tarvinnut. Tiedän kalorimääriä hyvin suurpiirteisesti kuten sen, että rasvassa on noin kolmionkertainen kalorimäärä verrattuna sokeriin.

Rasvassa on itseasiassa 2,25 kertainen määrä kaloreita sokeriin verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä