Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pulma poikavauvan nimen suhteen.

Vierailija
28.04.2007 |

Jo raskausaikana päätimme pojalle sopivan ensimmäisen etunimen.

Nyt kun vauva syntyi, on tullut ongelma: Olen tutkinut omaa ja miehen sukua jospa sieltä löytyisi kivoja toisia nimiä pojalle. Mutta olen huomannut, että tämä nimi (joka ajateltiin pojalle laittaa) on " kirottu" tms, koska kaikki sen nimiset ovat kuolleet alle 2-vuotiaina sekä minun että miehen suvussa.

En ole kovinkaan taikauskoinen, mutta nyt pelottaa, että jos laitamme pojalle kyseisen nimen, hänelle tulee sama kohtalo kuin muilla hänen nimisillään sukulaisilla.

Olenko ihan pöhkö, jos ajattelen näin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sellaiseen, mutta voi olla että sinun sijassasi en haluaisi siltikään laittaa nimeä lapselleni.

Onko tapauksia monta? Jos esim. kolme, niin silloin en laittaisi kovin suurta painoarvoa asialle. Onko muun nimisiä lapsia kuollut suvussa?

Vierailija
2/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti olisi kiva miettiä tätä asiaa joka päivä.

Antakaa sellainen nimi, josta tulee mieleen hieman iloisemmat asiat =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän suvuissanne paljonkin noita lapsikuolemia? Onko muidenkin nimisiä lapsia kuollut, vai onko KAIKKI olleet saman nimisiä? Ja onko nämä kuolemat jotain tosi kauan aikaa sitten tapahtuneita (jolloin lapsia kuoli muutenkin paljon enemmän)?

Kuulostaapa tosi oudolta. Jos nimi olisi mulle muuten tosi tärkeä, niin en välittäisi tuollaisesta " sukurasitteesta" .

Vierailija
4/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat kyllä tapahtuneet aikana, jolloin muutenkin kuoli vauvoja ja lapsia paljon (1800-luvun lopussa, 1900-luvun alussa).

Mietityttää vain, että muun nimisiä lapsia ei juurikaan ole kuollut. Miksi juuri tuon yhden nimen kantavat lapset kuolivat? Todennäköisesti vain " hassu" sattuma...

AP

Vierailija
5/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kuoli teini-ikäisenä. Nimeä mietin pitkään, mutta tulin siihen tulokseen että kunnioitan nimellä hänen muistoaan.

Vierailija
6/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalle, joten ei siinä mitään sellaista syytä ole miksei voisi antaa.

Vierailija
7/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(esim. Väinö, Kalle, Tauno) vai harvinaisempi nimi?

Vierailija
8/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa sukuhaarassani on tapaus, jossa yhdessä perheessä taisi olla neljä samannimistä. Aina kun lapsi kuoli, niin seuraava sai saman nimen. Vasta neljäs jäi henkiin pidemmäksi aikaa. Sama nimi oli siis kerrallaan vain yhdellä elävällä lapsella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän