Mitä ajattelisit tällaisesta?
Meillä on lapset 5v, 2v ja 3kk. Istuttiin eilen iltaa lapsettoman tuttavapariskunnan kanssa ja lapset sitten riehuivat siinä vieressä. Mies sanoi pariskunnalle leikillään, että vähintään yksi noista täytyisi antaa pois, että saataisiin vähän rauhaa taloon. Tähän sitten tuttava nainen vastasi, että vauvan voin ottaa, mutta noita muita minä en halua.
No ei tuossa sinäänsä mitään (vaikka oudolta kuulostikin, mutta ehkä oli myös leikkiä), mutta kun tuo nainen on jonkun verran hoitanut meidän isompia lapsia varsinkin viimeisimmän raskauden lopussa. Ollaan kyllä maksettu hoidosta, laitettu ruoka mukaan ja aina ensin kysytty, että sopisiko hänelle. Ja on itsekin sanonut, että voi hoitaa lapsia kun on itse työttömänä kotona.
Nyt minusta jotenkin tuntui, että tuo oli vihje, että ei halua hoitaa lapsiamme :( Vai olikohan...?
Kommentit (6)
Voin vaikka lyödä vetoa, että jokainen on joskus sanonut enemmän tai vähemmän vitsillä, että haluaisi antaa lapsensa pois, mutta ei siihen tuollaista vastausta yleensä saada eikä ainakaan odoteta. Onneksi meillä ei ole tuollaisia tuttuja.
kun mielestäni se isän " vitsi" oli käsittämättömän tökerö. Minä en tunne ketään, joka " vitsailisi" noin.
Kysymys ja vastaus linjassa, minun mielestäni.
Siis mies ei ollut antamassa lapsia pois eikä sitä edes tarkoittanut vaan sanoi, että jos haluaisi, että meillä on rauhallista niin sitten lapsia pitäisi olla ainakin yksi vähemmän. Mutta tyytyväisiä siis tilanteeseen ja hulinaan ollaan :)
Vauvat sensijaan on niin hellyyttäviä olentoja, että sellaisen minäkin voisin meille vielä ottaa, vaikka naapurin vauvan. Naapurin isompaa lasta en kyllä ottaisi, vaikka hänestä tykkäänkin, siltikään en omakseni halua :)
Ihan sopiva vastaus miehesi vitsinä heittämään kysymykseen.
ehkä hieman mauttomasti... tuskin sen enempää...