Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaa lomailla Dubaissa ?

Vierailija
25.01.2026 |

Sairasta

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole koskaan lomaillut Dubaissa. 

Olet oikeassa. En ole. En myöskään koskaan tule lomailemaan. En halua tukea vähäisillä kolikoillani ihmisoikeuksia polkevia paskamaita. Siirtotyöläiset eivät ole edes ihmisiä noille rikkaille sioille.

Siellä ei kukaan kännää, ryöstele tai pahoinpitele muita toisin kuin Suomessa. Ei olla kaksinaismoralisteja. Dubaissa suurin osa asujista on maahanmuuttajia. Jos koulutettuja, saavat hyvää palkkaa. Siellä on varmuudella töitä, jos korkeakoulututkinto. Toisin kuin Suomessa. Ja ketään siirtotyöläistä ei tuonne ole pakotettu. Omassa maassa olisi vielä huonommin. En tarkoita ettei ongelmia olisi, mutta niin on muuallakin. 

Vierailija
22/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubaita vihataan käytännössä vain ja ainoastaan sen vuoksi, koska se on muslimimaa. Tätä ei vaan uskalla monikaan sanoa (tässäkin ketjussa vain yksi rohkea). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta nähdä yhtään muslimia lomalla, niitä näkee aivan liikaa suomessakin.

Vierailija
24/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallismatkalomailu tarjoaa erinomaiset pariutumismahdollisuudet parittomille. Siellä ollessaan  valkolainen voi olla aika varma siitä, että muutkaan valkolaiset eivät ole tyhjätaskuja.

Vierailija
25/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n.40 maassa olen käynyt, huonoin reissu oli Dubai. 

Ei juuri edes kävelyteitä, metropysäkit ostarilta ostarille, ei mitään tekemistä ja feikki paikka. Tulipa nyt käytyä mutta eipä tarvitse enää. Oman oli jo vähän originellimpi.

Miten sulla ei ollu tekemistä?  Vai etkö osannu etsiä tekemistä. Tutustuitko Dubain vanhaan kaupunkiin, arabikulttuuriin,  kävitkö soukeissa, Huippuostoskeskuksissa, hiekka-aavikoilla, upeilla rannoilla, huippumuseoissa ja teemapuistoissa, kuuluisassa moskeijassa Abu Dhabin lähellä, joka on ulkonäöltään melkoinen, Abu Dhabissa, söitkö huippuravintoloissa, nautitko huippumodernin kaupungin tunnelmasta ja luksuksesta? Pelasitko esimerkiksi golfia tai tennistä, ihailitko huikeaa öistä kaupunkia? Näitkö tai kokeilitko miljoonien arvoisia urheiluautoja. 

Vierailija
26/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubaita vihataan käytännössä vain ja ainoastaan sen vuoksi, koska se on muslimimaa. Tätä ei vaan uskalla monikaan sanoa (tässäkin ketjussa vain yksi rohkea). 

. Ja juuri tuosta syystä tuolla on myös hyvä matkustaa. Ei känniläisiä ja superturvallista. Myös illoin ja öisin. Yksi maailman turvallisimmista kaupungeista. 

Vierailija
27/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta nähdä yhtään muslimia lomalla, niitä näkee aivan liikaa suomessakin.

Oot aika juntti. Mikä vika niissä muslimeissa on?  Ei ne mitenkään kenenkään matkaa häiritse. Ihan normaaleja, ystävällisiä, kunnollisia ihmisiä vain tuolla tavannut. Paljon ystävällisempiä ja kohteliaampia kuin esimerkiksi suomalaiset. Ei kännissä eikä siellä tarvitse koskaan pelätä. 

Vierailija
28/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin käydä viidellä eri mantereella ja lukemattomissa eri maissa ennen kuin täytin 30v.

Voin luvata, että Dubai ei ole käymisen arvoinen. 

Vierailija
29/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdin käydä viidellä eri mantereella ja lukemattomissa eri maissa ennen kuin täytin 30v.

Voin luvata, että Dubai ei ole käymisen arvoinen. 

Sinäkö sen päätät? Minä taas olen täysin toista mieltä. Jokainen tehköön itse johtopäätöksensä. Olen matkustanut kymmenissä maissa ja Dubai on lomakohteena yksi hauskimmista tekemisen, talvisään, ystävällisten ihmisten, hyvän ruuan, hienojen aavikoiden, ostosmahdollisuuksien, nähtävyyksien, moderniuden, luksuksen ja turvallisuutensa puolesta. Olen käynyt kolme kertaa matkoilla tuolla. 

Vierailija
30/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai on ihana lomakohde.  Lämmintä, siistiä, turvallista, upeat hotellit, hyvät lennot.

Itse ainakin tykkäsin kovasti!

Vierailija
31/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot aika juntti. Mikä vika niissä muslimeissa on?  Ei ne mitenkään kenenkään matkaa häiritse. Ihan normaaleja, ystävällisiä, kunnollisia ihmisiä vain tuolla tavannut. Paljon ystävällisempiä ja kohteliaampia kuin esimerkiksi suomalaiset. Ei kännissä eikä siellä tarvitse koskaan pelätä. 

Tästä täysin samaa mieltä. Dubaista puuttuu vieläpä ne kaikki turismin lieveilmiöt: ei siellä ole mitään ukotusta tai turkki-tyylistä pakkomyyntiä. Hyväkäytöksisiä, kielitaitoisia ja ystävällisiä ovat.

32/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä menisi islamilaiseen maahan lomalle. En ole käynyt edes Turkissa. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
33/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä puoli Dubaissa on kuri. Edes metroasemalla keskellä yötä ei ole ketään asiattomia maleksimassa.

Vierailija
34/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole koskaan lomaillut Dubaissa. 

Just näin! Täällä taas kirjoittaa ihmiset, jotka ei ole käyneet Dubaissa eikä missään muuallakaan. Olen itse matkustanut 55 maassa ja 5 maanosassa. Monissa noista maista monta kertaa. Asunutkin kolmessa maassa. Kaikissa maissa on hienot puolensa, moraaliset ja moraalittomat puolensa. Dubaissa matkailijan kannalta on paljon hienoja puolia: Talvella täydellinen sää, aurinkoa ja lämpöä on noin 25 astetta, mutta ei talviaikaan liian kuuma kuten esimerkiksi Singaporessa ja Thaimaassa tuppaa itselleni olemaan. Lento on vain 6-8 h suorana. Olet eksoottisessa arabikulttuurissa Aasiassa. Upeat hotellit ja rannat, luksusta mutta myös moni asia on edullista, paljon tekemistä ja näkemistä kaikenikäisille. Huippumoderni kaupunki. Yölläkin kaikki kaupoista lähtien auki. Ystävälliset, kohteliaat ja palvelualttiit ihmiset. 

Ja kaikki tämä on kulissi asioille, arvoille ja toiminnalle, joiden kanssa ainakaan minä en halua olla missään tekemisissä. Arabimaiden suosio perustuu somevaikuttajien markkinointiin. Ikävä kyllä nuo ihmiset käyvät siellä myymässä itseään ja alistuvat kaikenlaiseen kuvottavaan rahan vuoksi. 

Vierailija
35/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubai on ihana lomakohde.  Lämmintä, siistiä, turvallista, upeat hotellit, hyvät lennot.

Itse ainakin tykkäsin kovasti!

Täysin samaa mieltä ja monesta muustakin syystä, en ehdi tähän kirjoittaa.

Vierailija
36/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kysynyt keneltäkään lupaa matkusteluun ja omien mielipiteiden muodostamiseen. Päätän itse, mikä matkakohde on minun mielestäni käymisen arvoinen tai mihin en menisi uudestaan.

Aivan sama jos joku Dubai-fani suuttuu. 

Vierailija
37/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki tämä on kulissi asioille, arvoille ja toiminnalle, joiden kanssa ainakaan minä en halua olla missään tekemisissä. Arabimaiden suosio perustuu somevaikuttajien markkinointiin. Ikävä kyllä nuo ihmiset käyvät siellä myymässä itseään ja alistuvat kaikenlaiseen kuvottavaan rahan vuoksi. 
Höpö höpö! Kyllä sitä Suomessakin kuvottavaan alistutaan ja muualla. Tuntemani perheet ja nuoret eivät mihinkäön kuvottavaan tuolla ole alistuneet. Ihanaa,  normaalia, hauskaa aurinko- ja kaupunkilomaa viettäneet. 

Vierailija
38/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslímimaat ovat erittäin vaarallisia turistille, aivan puhdas vahinkotapaus voi poikia vuosien linnatuomin tai 1000 raipaniskua.

Vierailija
39/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla suurin osa matkustajista on perheitä ja nuoria ympäri maailman. Ei somevaikuttajia kuten joku virheellisesti kirjoitti.  Toki somevaikuttajiakin on kaupungissa. Mutta niin on muissakin maailman kaupungeissa ja miksei saisi olla. Moni elättää itsensä somella ja osa tienaa huikean hyvin. Hienoa, että voi elättää itsensä yrittäjänä. Dubain perustuu ihanaan säähän, paljon tekemistä ja näkemistä kaikenikäisille, luksukseen, turvallisuuteen, rantoihin ja aavikoihin sekä eksoottisuuteen. 

Vierailija
40/70 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo Marokossa vuonna 1997. Tuli nähtyä hiekka-aavikot, vuoristokylät, Marrakeshin markkinat ja vanhat palatsit. Muslimikulttuuri oli melko vihamielinen länsimaisia naisia kohtaan. Dubaissa on turvallisempaa turisteille, mutta samat perusongelmat. Naisten ja ulkomaalaisten hyvä kohtelu loppuu äkkiä, kun turisti reklamoi huonosta palvelusta tai korruptoituneesta poliisista 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän