pitäiskö asuntomurrosta saada ehdotonta vankeutta?
pitäiskö asuntomurrosta saada ehdotonta vankeutta? Vai riittääkö ehdollinen, jolloin voi vapaalla jalalla miettiä, mitä tuli tehtyä, mutta varsinaista rangaistusta ei tule.
esim Mikkelissä tuli viidestä asuntomurrosta reilu vuosi ehdollista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a243e9c3-ce39-4bf6-a8f1-bc047b39e766
Kommentit (9)
Ehdoton vankeus ei oke mikään seuraus. Näillä rikollisilla ei ole moraalia, rahaa eikä luottotietoja. Rikollisuus on keino saada rahaa. Ehdollisella vankeudella sama toiminta vain jatkuu. Ei ole heille mikään rangaistus.
Minun asuntooni murtautuja pääsee hengestään. Kaksi kaukkaria pitää siitä huolen.
Mulla on aina pimennysverhot ikkunoissa kiinni niin kukaan ei näe olenko kotona vai en. Jos joku/jotkut erehtyy tulemaan niin saa kokea talja tai jalkajousesta. Nuolla kyllä riittää leikaavilla kärjillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina pimennysverhot ikkunoissa kiinni niin kukaan ei näe olenko kotona vai en. Jos joku/jotkut erehtyy tulemaan niin saa kokea talja tai jalkajousesta. Nuolla kyllä riittää leikaavilla kärjillä.
*Saa talja tai jalkajousesta ja nuolia kyllä riittää
Keskipääjakaus kirveellä. Harkitse vielä.
Minulla on kesällä komea kukkapenkki rivarikuutioni pihassa. Olen saanut palkintoja ja tuomaristo kehui että maaperän täytyy olla hyvin ravinteikas.
Minulla on anopin kuva ovessa. Täälä vartioin minä.
Riipuu tapauksesta. Jos joku murtautuu tyhjään asuntoon esimerkiksi pakkasella selvitäkseen hengissä niin en laittaisi vankilaan. Jos taas joku murtautuu rosvotakseen ja pahantekoa varten niin ilman muuta. Tai oikeastaan voisi pään leikata pois.