Upea terveellinen herkku: 2 dl rasvatonta luonnonjogurttia johon 1 tl rypsiöljyä ja 1 tl vadelmahilloa
Ei kovaa rasvaa ollenkaan ja vain vähän sokeria mutta pehmeää rasvaa kyllä. Iltapalaksi täysjyväleivän kanssa.
Kommentit (25)
Rasvainen maustamaton jogurtti on hyvää ja terveellistä. Vadelmahillo ja rypiöljy on prosessoituja ällötyksiä. Ei mitään terveysruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se öljy on jollei nimenomaan rasvaa?
Ei ole kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Rasvainen maustamaton jogurtti on hyvää ja terveellistä. Vadelmahillo ja rypiöljy on prosessoituja ällötyksiä. Ei mitään terveysruokaa.
Mun hillossa ei ole kuin vattuja ja sokeria, koska olen sen tehnyt itse. Rypsiöljyä en kyllä sotkisi jogurtiin, mieluummin käytän turkkilaista tai kreikkalaista jogurttia. Minä en syö juurikaan leipää, eli en tarvitse siihen rasvaakaan. Ihminen tarvitsee kuitenkin rasvaa ruoan mukana, joten rasvaisempi jogurtti on oikein hyvä vaihtoehto. Mun LDL on alle yhden, eli ei mitään hätää.
Miksi öljyt nykyään tungetaan ruokiin, joihin ne eivät kuulu? Puuroon, jukurttiin, varmaan kahviin ja teehenkin. Salaatti sen sijaan syödään kuiviltaan vaikka sinne öljy sopisi.
Mulla taas terveellistä täysrasvaista 10prossan jugurttia, omista pensaista poimittuja karviaisia ja ruokalusikallinen luomukurpitsansiemeniä. Täytyy sanoa, etten ole oikein aiemmin perustanut mistään ravitsemussuosituksista, kunnes tänä vuonna huomasin syöväni täsmälleen suositusten mukaisesti. Tosin jenkkien suositusten, mutta eipä se varmaan haittaa, nää sopii mulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uusien ravintosuosituksien mukainen. Rypsiöljykin on myrkkyä.
MonniRS:ltäkö kuulit, että rypsiöljy on myrkkyä vai vastaavan tason "asiantuntijalta"?
Vierailija kirjoitti:
Miksi öljyt nykyään tungetaan ruokiin, joihin ne eivät kuulu? Puuroon, jukurttiin, varmaan kahviin ja teehenkin. Salaatti sen sijaan syödään kuiviltaan vaikka sinne öljy sopisi.
Rasva edistää ravintoaineiden imeytymistä.
Rasvakahvi on jo iänikuinen perinne. Se pitää lämpimänä, antaa energiaa ja rasva hidastaa kofeiinin imeytymistä niin siitä ei tule niitä pärinöitä.
Anteeksi, mutta miksi pitää olla rasvatonta jogurttia ja sit lisätä siihen rypsiöljyä?
Ei se hillokaan järin terveellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta miksi pitää olla rasvatonta jogurttia ja sit lisätä siihen rypsiöljyä?
Ei se hillokaan järin terveellistä ole.
Nää ei ole lukeneet mitään ravitsemustutkimuksia kymmeneen vuoteen ja luulee että maitorasva on vaarallista.
Sitten välttelee ultraprosessoitua ruokaa, eikä tajua, että rypsiöljy juuri on sitä ultraprosessoitua pazkaa kemiallisine puhdistuksineen. Logiikka loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Voikahvi on monen terveyshihhulin aamujuoma, jotkut laittavat siihen kookosöljyä. Ikivanha juttu siis.
Upeaa. Täytyy kokeilla.