Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä silikonitikun puhdistusideaa. Langalla saan puhtaammaksi hampaiden välit

Vierailija
25.01.2026 |

Siis töin tuskin saan tungettua sen silikonitikun hampaiden väliin ihan ikenen rajasta. Ja vedän ulos. Mitään mönjää ei jää tikkuun.

Joihinkin väleihin en saa tikkua tai jos saan, en saa mönjää pois. Mutta jos heti vedän saman kolon langalla, saan nykytettyä langalla alaspäin kaiken mönjän.

Miten tikulla saa mönjät pois, kun se liike on vain sisään ja ulos? 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sitä lankaa käytetään oikein?

Olen ollut käsityksessä, että sitä ei saa pamauttaa täysillä sinne ikeneen.

Mutta näinpä teki suuhygienisti mulle viime viikolla. Iskin langan suoraan hammasvälistä ja oikein pamautti täysillä ikenen pohjaan. Olin ihmeissäni, koska olen lukenut, että ei todellakaan pamauteta täysillä pohjaan, vaan varovaisesti vedetään lanka hampaiden välistä ja varovasti sinne ikeneen asti ja sitten hinkutetaan hellästi

Vierailija
22/26 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten sitä lankaa käytetään oikein?

Olen ollut käsityksessä, että sitä ei saa pamauttaa täysillä sinne ikeneen.

Mutta näinpä teki suuhygienisti mulle viime viikolla. Iskin langan suoraan hammasvälistä ja oikein pamautti täysillä ikenen pohjaan. Olin ihmeissäni, koska olen lukenut, että ei todellakaan pamauteta täysillä pohjaan, vaan varovaisesti vedetään lanka hampaiden välistä ja varovasti sinne ikeneen asti ja sitten hinkutetaan hellästi

Noh, miksi tonne tuli n-kirjain perään.

Eli suuhygienisti iski langan suoraan hammasvälistä ja pamautti täysillä sen ikeneen, että oikein sattui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän sekä hammaslankaa että silikonista hammasväliharjaa. Ensin lankaan kaikki välit (mulla on suurin osa hammasväleistä tosi ahtaita, joten vain litteä hammaslanka sopii). Sitten rassaan vielä isot välit hammasväliharjalla. Mulla on pari tosi isoa väliä, koska mulla on implantti ja kevytsilta.

Vierailija
24/26 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Onkohan ihmisillä erilaisia hampaita, ehkä, kun ihmiset muutkin on erilaisia.

Mäkin mietin hammasväliharjaa. Että kenelle se sopii. Mutta eihän sitä kukaan käyttäisi, jollei siitä olsi hänen hampailleen apua.

Vierailija
25/26 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin paljon ihmisiä, joilla on suuria vaikeuksia ymmärtää asioita muusta näkökulmasta kuin mitä tulee omaan napaan. Sikäli olet aivan normaali.

Vierailija
26/26 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastikut sopii joillekin paremmin. Iso apu harjauksen kanssa. Lankauksen todellakin voi tehdä väärin. Langalla pitää saada ientaskut puhtaiksi. Tikut on ehdottoman tärkeitä heille, joilla on siltoja hampaissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi