Mitä mieltä olette Titanicin Jackin ja Rosen rakkaustarinasta?
Siinähän heidän toimintansa voi kyllä nähdä myös pettämisenä.
Rose oli kihloissa toisen miehen kanssa, mutta hullaantui Jackista.
Mitä mieltä te olette?
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epärealistinen. Ihan jo alkaen siitä, että Rosen kaltaista naimatonta yläluokkaista naista ei taatusti olisi päästetty kuljeskelemaan ympäri laivaa ilman seuralaista. Se olisi ollut aivan liian suuri riski hänen maineelleen
Jos tarkkoja ollaan, oli sulho päässyt jo korkkaamaan Rosen ja oli vailla lisää samaa. Tämä käy ilmi erityisesti poistetuista kohtauksista. Mutta tosiaan eihän tämä mitään historiallista draamaa ole, vaan ysäritytön elämää epookkikulisseissa.
Käy tuo ilmi jo niissä mukana olevissa kohtauksissa. Sulhanen pistäytyy Rosen luona hytissä antamassa jalokiven, kun Rose on jo yöpuvussa. Ei olisi ollut tosielämässä mahdollista, äiti olisi ollut Rosen kanssa samoissa huoneissa, johon sulhasella ei mitään asiaa mennä. Ja kun sulhanen raivostuu aamiaisella, hän sanoo jotakuinkin "sinun tulee käyttäytyä kuten vaimon kuuluu, vaikka emme vielä ole aviopari paperilla".
Toisesta lähteestä poimittuna, Katen paino on varmastikin ollut 62 kg. Ja pituus 168 cm.
Olen ollut noissa mitoissa ja se näyttää suurinpiirtein tuolta. Se on normaalipaino. Siitä on vielä matkaa 8 kiloa normaalipainon ylärajalle. Mutta sain ysärillä kuulla tuostakin, että kuinka paljon olet oikein lihonut. Olin tuota ennen 50-55 kiloinen, 168 senttisenä.
Ysärillä oli armotonta badisheimausta. Muistan, kuinka Katea ryökytettiin tästä, että painaa yli 60 kiloa ja saman kohtelun sai Britney Spears, hänen yli 60-kilon painoa kauhisteltiin Seiskaa myöten.
Tuohon aikaan ysärillä oli ihanne, että nainen painaa ehdottomasti alle 60 kiloa, eli että naisen painon numero alkaa vitosella. Kaikkia sen ylittäviä pidettiin pullukoina.
Muistan, kuinka parikymppinen 162 cm kaverini sanoi, että on lihonut 48 kilosta 52 kiloon ja että nyt on liian lihava.
Vaimo käy salilla. 170cm/82kg. Eikä ole lihava, vaan naisellinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Toisesta lähteestä poimittuna, Katen paino on varmastikin ollut 62 kg. Ja pituus 168 cm.
Olen ollut noissa mitoissa ja se näyttää suurinpiirtein tuolta. Se on normaalipaino. Siitä on vielä matkaa 8 kiloa normaalipainon ylärajalle. Mutta sain ysärillä kuulla tuostakin, että kuinka paljon olet oikein lihonut. Olin tuota ennen 50-55 kiloinen, 168 senttisenä.
Ysärillä oli armotonta badisheimausta. Muistan, kuinka Katea ryökytettiin tästä, että painaa yli 60 kiloa ja saman kohtelun sai Britney Spears, hänen yli 60-kilon painoa kauhisteltiin Seiskaa myöten.
Tuohon aikaan ysärillä oli ihanne, että nainen painaa ehdottomasti alle 60 kiloa, eli että naisen painon numero alkaa vitosella. Kaikkia sen ylittäviä pidettiin pullukoina.
Muistan, kuinka parikymppinen 162 cm kaverini sanoi, että on lihonut 48 kilosta 52 kiloon ja että nyt on liian lihava.
Mulla samat muistikuvat, pienillä ja lyhyillä kavereilla oli 50 kiloa se maaginen lihavuuden raja. Itse olin 166 cm pitkä, ja mulla oma henkinen lihavuusraja oli 56 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta; paljonko ovat omat mittasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epärealistinen. Ihan jo alkaen siitä, että Rosen kaltaista naimatonta yläluokkaista naista ei taatusti olisi päästetty kuljeskelemaan ympäri laivaa ilman seuralaista. Se olisi ollut aivan liian suuri riski hänen maineelleen
Jos tarkkoja ollaan, oli sulho päässyt jo korkkaamaan Rosen ja oli vailla lisää samaa. Tämä käy ilmi erityisesti poistetuista kohtauksista. Mutta tosiaan eihän tämä mitään historiallista draamaa ole, vaan ysäritytön elämää epookkikulisseissa.Käy tuo ilmi jo niissä mukana olevissa kohtauksissa. Sulhanen pistäytyy Rosen luona hytissä antamassa jalokiven, kun Rose on jo yöpuvussa. Ei olisi ollut tosielämässä mahdollista, äiti olisi ollut Rosen kanssa samoissa huoneissa, johon sulhasella ei mitään asiaa mennä. Ja kun sulhanen raivostuu aamiaisella, hän sanoo jotakuinkin "sinu
Se on kyllä hyvin erikoista, että Rosen äitiä ei tunnu millään tavalla kiinnostavan tyttärensä neitsyys, minkä pitäisi olla se heidän tärkein omaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta; paljonko ovat omat mittasi?
187cm/92kg. Kuinka niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta; paljonko ovat omat mittasi?187cm/92kg. Kuinka niin?
Ihminen usein tykkää itsensä kaltaisesta. Te olette molemmat lievästi ylipainoisia, joten näytätte toistenne silmään juuri sopivilta, mikä on tietenkin hieno asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla Rose on vastenmielinen?
Kiukuttelee koko ajan kuin pikkulapsi, pettää sulhastaan, ei päästä Jackia puupalan päälle kun laiva on uponnut, varastaa kalliin korun, ja vielä satavuotiaana huijaa minkä kerkiää ja käyttää muita hyväkseen, heittää arvokkaan korun mereen vaikka sillä olisi muille suuri arvo. Edesmenneelle aviomiehelleen ei uhraa ajatustakaan, sen sijaan muistelee yhden illan panoaan vuosikymmenien takaa.
Se oli kyllä Jack joka sanoi ettei pala kannata molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jack ei olis hukkunu, niin olis käyny nykypäivän klassiset. Nainen ei huoli kunnon miestä, vaan lähtee jännän häntäheikin matkaan. Lopulta häntis siittää eukon tiineeksi ja sitten tulee ero, jonka seurauksena eukosta yh, joka valittaa, että kuinka yksinhuoltajilla on yhteiskunnassa rankkaa.
Eikös se jännämies ole nimenomaan Cal? Ihan komea mies ja vieläpä rikas. Ostaa Roselle lahjaksi tavattoman arvokkaan korun tehdäkseen tähän vaikutuksen ja saadakseen Rosen sitoutumaan juuri häneen. Rose valitsi Jackin koska rakastui köyhään kiltti_mies Jackiin.
Todennäköisesti Jackilla on ollut ennen Rosea paljon enemmän naisia kuin Calilla. Renttu joka osaa puhua ja ei ole mitään yläluokan häpeäjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rose ei ollut todellakaan hoikka. Hoikka on mielestäni kokoa 170 cm ja maksimissaan 54 kg.
Tiedän todellakin tuon Rosen kokoisen naisen mitat, sillä olen itse ollut samankokoinen. Nyt olen 10 kg painavampi.
Silloin, kun olin Rosen kokoinen lähentelin normaalipainon ylärajaa. Rosen BMI on tuossa leffassa taatusti noin 24. Voi olla tsägällä 23, sillä hänellä on melko littana maha kuitenkin.
Mutta ei ole lähellekkään hoikaa. Hänen äitinsä oli hoikka. Ja ainakin Rosea 15 kiloa laihempi.
SAnoit, että Rose on kokoa 170cm ja max 54kg. Tuo kyllä tekee hänestä hoikan ja laihan.,
nykyään se on laiha, mutta filmin valmistumisen aikaan se todellakin oli melkoinen pullukka. silloin ihmiset eivät olleet niin läskejä kuin nykyään.
Noilla mitoilla BMI on alle 19 eli laiha. Silloin kun leffa ilmestyi, piti naisten olla anorektisen laihoja. Ilmeisesti kaipaat siihen aikaan kun puhut tuohon sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Rose on 1800-luvun pissis.
1800-luvun? Laiva upposi 1912.
Vierailija kirjoitti:
Family guy teki Titanicistä hauskan pätkän🤭
Aika huono pätkä, jäävuori tuli melkein heti satamasta lähdön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelisin sen virallisen rikkaan sulhasen hullaantumisesta Roseen. Rosella oli hyvä nimitausta mutta ei omaisuutta. Samanlaisia mutta rikkaita tyttöjä olisi ollut varmasti vaikka kuinka hänenlaiselleen miehelle. Tietysti se oli loukkaus ettei Rose olisi välittänyt. Jack nyt koetteli onneaan kenen kanssa vain, nyt oli sopiva, poikkeuksellinen tilanne.
Se nimitaustahan siinä oli just se juttu: Cal edusti itse ns. uutta rahaa eli teollisuudella rikastunutta nousukassakkia, joka vanhojen sukujen mielestä oli melkein yhtä rahvasta kuin kolmannen kannen matkustajat, vain isommalla lompakolla varustettuna. Eikä Cal mitään Roseen hullaantunut ollut vaan halusi vain pitää kiinni ostamastaan omaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Pelastava laiva sivuutettiin lähes kokonaan mikä kuitenkin kiirehti neljän tunnin päästä eli kaksi tuntia liian myöhään ja suurin pahis sitten SS california mikä tehnyt elettäkään pelastaa vaikka oli lähellä kun kellekkään tullut mieleen kuunnella lähetintä.
Paha se on tehdä pelastuseleitä kun tosiaan kukaan ei päivystänyt radiolla.
Tuo Jack on niin komea että on ihme ettei ole aidsi vienyt häntä.
Sanoisin tuota hullaantumiseksi, en rakkaudeksi
Vierailija kirjoitti:
Tuo Jack on niin komea että on ihme ettei ole aidsi vienyt häntä.
Mitä ihmettä sönkötät?
Tampereen Komediateatterissa Titanique: aivan loistava parodia tästä elokuvasta.
Rose on 1800-luvun pissis.