Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen silmälasit

Vierailija
24.01.2026 |

4-vuotias sai silmälasit ja käyttää niitä todella reippaasti. Mutta miten ne saa pysymään ehjänä, kun tuon ikäinen nyt haluaa mönkiä lumihangessa, painia kavereiden kanssa ja laskea mäkeä. Lisäksi pikkusisarus pyrkii repimään niitä kokoajan toisen kasvoilta. Vinkkejä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasten lasit ole jo automaattisesti kestävämpää tekoa? 

Vierailija
2/5 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli lasit muutaman vuoden, mutta näkö korjaantui sitten. Kun niitä joskus vietiin korjattavaksi, optikko muisteli jotain vanhaa asiakasta, joka sai tosi pienenä (olisko ollu vuoden ikäisenä) lasit. Aluksi lapsi  väänteli itse lasinsa rikki harmituksesta, kun hän kasvoi isommaksi ja jätti lasit rauhaan, pienemmän sisarukset huolehtivat rikkomisesta. Tällä lapsella oli kahdet lasit, joista toiset olivat yleensä optikolla korjattavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne silmälasit niin helposti rikki mene niin kauan kuin ne pysyvät päässä. Ihan hyvin voi laskea mäkeä ja mönkiä lumihangessa. Ongelmia tulee lähinnä silloin, kun ne ottaa pois päästä (joko itse tai joku muu). Kannattaa keskittyä sen ehkäisemiseen.

Vierailija
4/5 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella oli lasit muutaman vuoden, mutta näkö korjaantui sitten. Kun niitä joskus vietiin korjattavaksi, optikko muisteli jotain vanhaa asiakasta, joka sai tosi pienenä (olisko ollu vuoden ikäisenä) lasit. Aluksi lapsi  väänteli itse lasinsa rikki harmituksesta, kun hän kasvoi isommaksi ja jätti lasit rauhaan, pienemmän sisarukset huolehtivat rikkomisesta. Tällä lapsella oli kahdet lasit, joista toiset olivat yleensä optikolla korjattavana.

Toisten lasien hankkiminen on kyllä käynyt mielessä. 5-vuotiaana taisi saada jostain ilmaiseksi harrastuskäyttöön, niin ehkä odotetaan siihen saakka. Toivottavasti meilläkin näkö lähtisi paranemaan.

Vierailija
5/5 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne silmälasit niin helposti rikki mene niin kauan kuin ne pysyvät päässä. Ihan hyvin voi laskea mäkeä ja mönkiä lumihangessa. Ongelmia tulee lähinnä silloin, kun ne ottaa pois päästä (joko itse tai joku muu). Kannattaa keskittyä sen ehkäisemiseen.

Kotona pyritäänkin ehkäisemään mutta esimerkiksi päiväkodissa ei voida olla paikalla. Lapsi oli kovin järkyttynyt, kun päiväkotikaveri oli suuttuessaan repinyt lasit päästä. 

Onneksi pääsääntöisesti itse on todella tarkka laseista ja vie ne aina koteloon, jos ottaa päästä, eikä jätä levälleen. Toki välillä harmittaa ja silloin meinaa lasit lentää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme