Oletko huolissasi suomalaisen oikeiston radikalisoitumisesta?
Kommentit (44)
Valtiovarainministerikin nimittelee vastustajiaan sosialisteiksi.
Olisit enemmän huolissasi katutujengeistä joita ei Taposen mukaan ole.
Maga liike on rantautunut tännekin.
On se nyt jo aikakin saada Suomeen oikea oikeistopuolue näiden kaiken maailman työväenpuolueiden tilalle. Persut, demarit, Kokoomus, STP... työväenpuolueiden luvattu maa.
Kyllä. Kokoomus on todella radikalisoitunut. Naamiot ovat pudonneet - jäljellä on vain korruptoituneen militaristi-uusoikeiston kylmät kasvot.
Minä olen huolissani kaikista ääriliikkeistä, oli ne oikeistoa tai vasemmistoa tai vaikka keskustaa. Inhoan fanatismia.
Suomen oikeisto ei toimi tyhjiössä. Erityisesti vuoden 2025 jälkeen yhteydet yhdysvaltalaiseen MAGA-liikkeeseen ovat tiivistyneet. Trumpin toisen kauden myötä MAGA-liike on alkanut konsultoida ja rakentaa operatiivisia verkostoja Euroopan oikeistopuolueiden kanssa. Tämä näkyy Suomessa samankaltaisina retoriikkoina, kuten hyökkäyksinä "eliittiä" tai "woke-kulttuuria" vastaan. X:ssä suomalaiset oikeistovaikuttajat omaksuvat ja levittävät kansainvälisiä salaliittoteorioita ja vastakkainasettelua luovaa sisältöä ilman perinteisen median suodatinta.
Järjestäytynyt rikollisuus, katujengit ja taksikuskit huolestuttavat minua eniten. Eli ne arjessa joka päivä näkyvät ongelmat. Oletko ummistanut noilta silmäsi vai asutko jossain maalla korvessa?
Vierailija kirjoitti:
MISTÄ???
Radikalisoituminen tarkoittaa tässä yhteydessä nimenomaan siirtymistä pois demokraattisista pelisäännöistä ja kompromissihakuisuudesta kohti autoritaarisempaa ja syrjivämpää maailmankuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Maga liike on rantautunut tännekin.
Hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MISTÄ???
Tästä.
Uutinenhan on kaksi vuotta vanha. Mites uusin uutinen eli rikollisuus, joka on yhteydessä maahan muuttajiin?
Vierailija kirjoitti:
Järjestäytynyt rikollisuus, katujengit ja taksikuskit huolestuttavat minua eniten. Eli ne arjessa joka päivä näkyvät ongelmat. Oletko ummistanut noilta silmäsi vai asutko jossain maalla korvessa?
Asun maalla. Ei ole katujengejä täällä näkynyt. Voin kävellä vaikka alasti kylänraittia keskellä yötä, eikä kukaan häiritse.
Vasemmistolainen media levittää mielellään mielikuvaa äärioikeistosta vaikka itse ovat erittäin vaarallisia ja lisäksi typeriä hysteerikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asun korvessa kun sain kaupungista tarpeeksi, fatim diarran varoitteluista huolimatta täällä on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Poliittisen väkivallan hyväksyvien vasemmistolaisten määrä kasvanut selkeästi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011760774.html
Ikävä juttu tuokin, mutta aika väsynyttä. "mutku vasemmisto"! Tässä puhuttiin nyt oikeistosta.
MISTÄ???