Oletteko ostaneet pilvipalvelusta lisää tallennustilaa?
Puhelin herjaa koko ajan muisti täynnä kuvista ja videoista, että ei mahdu enää driveen. Pitäisikö sitä vaan ostaa lisää tallennustilaa. Miten te muut toimitte?
Kommentit (22)
Olen ostanut. Onpa samalla varmuuskopiot pilvessä, niin ei pääse kuvat katoamaan.
Pilvipalveu = jonkun toisen tietokone.
Olen poistanut turhia. Siellä on kopioita ja taitaa kopion kopioitakin. Tekee vielä niitä muistioita, näin ainakin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Pilvipalveu = jonkun toisen tietokone.
OwnCloud auttaa.
En maksa periaatteesta. Ulkoinen kovalevy johon kuvat talteen.
Ostin, kun pilvi palvelu alkoi täyttymään, halpaa on
Vierailija kirjoitti:
Olen. Maksaa 99 senttiä kuussa
Noissa kestotilauksissa aina riskinsä, luottokortin tiedot kestona. Ei taida muuten maksu onnistua?
Esim. Google Drive on ihan vitsi. Kännykällä ei esim. pysty edes näkemään mikä on sinne tallennetun kansion koko megatavuina. Sen selvittäminen vaatii sen kansion lataamisen ensin tietokoneelle! 🤯
Minulla on kopio tietoneella ja sitämyöten myös ulkoisella kovalevyllä.
Mitkä kuvat? - Kuka niistä sun kuvista on lopultakaan kiinnostunut?
Sori nega, mutta niin se vaan mun kohdalla on - ketään ei kiinnosta mun ottamat kuvat; miksi sitten mua kiinnostaisi toisten ottamat? (se evvk).
....
Mikset muuten alapeukuttaja mene tubeen alapeukuttamaan? - Aivan - saat sieltä koko maailman negat vastaan. Pelkäät. (siellä ei yhtäkään alapeukkua, kommentteja, sen sijaan ..... tuhansia).
(eli tämäkin palsta on muinaisjäänne .... sad but true).
En todellakaan. Alkoi v-tuttamaan miten iCloud voi aina olla niin taynna niin halusin ladata kaikki kuvat ulkoiselle kovalevylle. No Kavikin ilmi etta applep-ska ei pida missaan kaikkia taysia versioita kuvista, eli ei voi edes kaapelilla tokata kuvia suoraan tietokoneelle.
Puolet kuvista on " optimoitu" jonnekin pilveen, taysin randomina valintana, ja sielta pilvesta kun latailet niita windows-koneelle, niin kuvien lataaminen on rajoitettu max. 1000 kuvaan per kerta ja latausnopeus max. 5 mb/sekunti. Sieltapa sitten 22.000 kuvaa kymmenen vuoden ajalta tuollaisella hinkuttelunopeudella. Kuvien lataamisen jalkeen kay ilmi etta apple uudelleennimeaa tiedostot ja kuvat ja poistaa kuvadatan kun lataan omat kuvasi omalle koneelleen, ja icloudin tekemat 1000 kuvan paketit ovat taysin randomissa jarjestyksessa. Valmistumiskuvat vuodelta 2014 on ripoteltu latauspaketteihin 1, 4, 16, 17, 18, 19, ja 22, kuvajarjestys ihan randomia silppua etta sekaisin on vauvan syntyma, aamiainen vuodelta 2018, jotkut opiskeluaikojen paskat kannikuvat ja miljoona muistoa ripotultune sekasotkuoksennukseksi jota ei voi edes jarjestella automaattisesti kun tiedostot on uudelleennimetty ja aikadata poistettu.
V-tun pilvipalvelut. Peruin koko p-skan ja nyt on 22.000 kuvaa lajiteltavana enka enaa ikina halua maksaa mistaan pilvipalvelusta.. Seuraavaksi ostan analogisen kameran. Windows-koneista poistan ensimmaisena kaiken onecloud-tuuban.
Itse olen ostanut tallennuspalvelusta lisää pilvitilaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut. Onpa samalla varmuuskopiot pilvessä, niin ei pääse kuvat katoamaan.
Sulla on ihmeen kova luotto palveluntarjoajaasi.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Google Drive on ihan vitsi. Kännykällä ei esim. pysty edes näkemään mikä on sinne tallennetun kansion koko megatavuina. Sen selvittäminen vaatii sen kansion lataamisen ensin tietokoneelle! 🤯
Ymmärrätkö nyt itsekään mitä teet tai miten tuo toimii? En kyllä keksinyt yhtään syytä ladata koko google driven sisältöä kännykälle tai mihinkään nähdäkseni paljonko sitä on käytössä.
Esim. kännykällä, avaa drive appi (jos käytät androidia) ja klikkaa sieltä oikeasta yläkulmasta sitä palleroa jossa on oma tunnari tjsp, alin rivi avautuvasta laatikosta kertoo esim. että 0% of 15gb käytetty.
10TB perinteinen kovalevy x2, joissa kahdennettuna kymmenien vuosien kuvat. Ei ole vielä tila loppunut ja kertakustannuskin on maksettu jo monta monta vuotta sitten.
Jos talo palaa tai varas vie koko pöntön niin ei se maailmanloppu ole sekään. Kaikki me unohdutaan aikanaan kuitenkin, kuvilla tai ilman.
Taidan maksaa noin kympin kuussa koko perheen tallennustilasta Applen pilvessä. Lisäksi maksan Googlelle muutaman euron vuodessa omasta henkilökohtaisesta tallennustilasta.
Oishan se teoriassa mahdollista ylläpitää omaa tallennustilaa vaikka USB kovalevyillä, mutta ei pätkääkään huvita nähdä sitä vaivaa.
Maksan käyttökokemuksesta ja helppudesta, en niinkään tallennustilasta. Lisäksi, Googlen tai Applen tietoturva ja tallentamisen luotettavuus ovat takuuvarmasti paremmalla tolalla kuin mihin omalla tallennusjärjestelmällä voisi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kuvat? - Kuka niistä sun kuvista on lopultakaan kiinnostunut?
Sori nega, mutta niin se vaan mun kohdalla on - ketään ei kiinnosta mun ottamat kuvat; miksi sitten mua kiinnostaisi toisten ottamat? (se evvk).
....
Mikset muuten alapeukuttaja mene tubeen alapeukuttamaan? - Aivan - saat sieltä koko maailman negat vastaan. Pelkäät. (siellä ei yhtäkään alapeukkua, kommentteja, sen sijaan ..... tuhansia).
(eli tämäkin palsta on muinaisjäänne .... sad but true).
Oletan, että lapsia kiinnostaa aikuisena nähdä lapsuuskuviaan. Itseäni ainakin olisi kiinnostunut mutta ei ole mahdollisuutta katsella niitä.
Icloudista olen ostanut lisää tilaa 0,99 €/kk.
Varmana muuten osta.